A név kissé megtévesztő, ugyanis a frissítés valóban novemberben vette ugyan kezdetét (30-án), de javarészt decemberben lett élesítve, és a december 8-án fejeződött be. Éppen ezért inkább csak decembertől lehetett észrevenni a változásokat.
A hivatalos tweetben a következő áll:
„A 2021-es novemberi helyi frissítésünk befejeződött. November 30-án kezdődött és december 8-ig zajlott. A frissítés több olyan tényezőt is kiegyensúlyozott, amelyeket a helyi találatok összeállítása során figyelembe veszünk. Az általános iránymutatásunk a cégek számára változatlan maradt, ahogyan itt is olvasható: https://support.google.com/business/answer/7091?hl=hu”
A tweet legfontosabb mondanivalója, hogy a Google megváltoztatta a helyi rangsorolási szempontok súlyozását. Ezek a szempontok továbbra is a következők:
• Relevancia: Mennyire passzol egy helyi cég a felhasználó kereséséhez.
• Távolság: Milyen messze van egy lehetséges találat a kereső tartózkodási helyétől.
• Kiemelkedés: Mennyire ismert az adott cég.
A Google természetesen továbbra sem árulja el, hogy melyik szempont mennyire fontos a rangsorolásban, és egyáltalán nem biztos, hogy a frissítésnek köszönhetően bármilyen változást tapasztalsz majd az eddigi helyi rangsorolásodhoz képest.
Ha viszont úgy érzed, hogy nem teljesítesz olyan jól a helyi találatok között, mint eddig, akkor meglehet, hogy más szempontokra kell jobban koncentrálnod, mint eddig. Ha például eddig a relevanciára próbáltad meg kiélezni céged online jelenlétét, akkor talán több figyelmet igényel majd a kiemelkedőség. A távolság értelemszerűen nem befolyásolható tényező.