A keresőmarketing világában egyre gyakrabban találkozhatunk mindenki új kedvenc jelzőjével – az új varázsszó a „helyi”. Ahogy a Google algoritmusa egyre nagyobb hangsúlyt fektet a helyi találatokra (különösen a mobilfelhasználók számára, akik többen vannak, mint az asztali számítógépről böngészők), úgy egyre fontosabbá válik az online marketingesek számára, hogy helyi keretek között kezdjenek el gondolkodni.
A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO jelentősége továbbra is töretlen, azonban újabban jobban megéri a helyi célzást előtérbe helyezni. Ehhez mind on-site és off-site módszerekre is szükséged lesz.
A helyi üzleti keresések egyik sajátossága, hogy olyan tényezők is számítanak benne, mint az ügyfelektől érkező értékelések. Ahogy egy webhely számára fontos az a tekintély, amelyet más webhelyektől kap hivatkozások formájában, úgy a helyi keresésnél ezek a vélemények adják a tekintély alapját.
A következőkben felvázolunk minden olyan fontos szempontot, amelyekre különös figyelmet kell fordítanod helyi optimalizálásod során.