Hatékony hashtagelés a Facebookon, a Twitteren, és az Instagramon
A hashtageket senkinek nem kell bemutatni – az eredetileg Twitteren elterjedt kattintható címkéket számos közösségi platformra használja, és habár a koncepció mindenhol ugyan az, a különböző hálózatokon más és más szabályok vonatkoznak rájuk, amelyekkel érdemes tisztában lenni.
A szabályokon kívül eltérő trendek is övezik a hashtageket, akár a Facebookot, akár a Twittert, akár az Instagramot vizsgáljuk. A TrackMaven ezekről a trendekről végzett kutatást (https://trackmaven.com/resources/hashtag-best-practices/), és mint kiderült, a különböző platformokon egészen mást jelent a „megfelelő” hashtaghasználat. Ezekről lesz most szó!
Facebook – Egy hashtag is elég lehet
A Facebookon nem olyan esszenciális a hashtagek használata, mint például az Instagramon, de ettől függetlenül úgy tűnik, hogy képesek nagyot dobni a közönségből kiváltott aktivitáson. Azonban míg egyetlen egy hashtag használatával akár 1771-gyel több aktivitás érhető el, a túlzott hashtaghasználat gyengébb eredményeket hozhat.
Egy másik érdekes megfigyelés, hogy egy hat hashtaggel rendelkező bejegyzés több aktivitást képes elérni, mint egy olyan poszt, amiben csak öt ilyen címke szerepel, ami arra enged következtetni, hogy a Facebookon nincs olyan, hogy „ideális hashtagmennyiség”.
Instagram – Nem kell annyira spórolni
Az Instagram talán a legkiválóbb platform a hashtaghasználatra. A címkék bármilyen hosszúak lehetnek, és összesen legfeljebb 30 darabot lehet használni belőlük. Mindez azt jelenti, hogy egy jó hashtag-stratégiával kiváló eredményeket lehet elérni.
A statisztikák szerint azok az Instagram bejegyzések érték el a legtöbb aktivitást, amelyekben kilenc hashtaget használtak – szám szerint bejegyzésenként 28.548 interakciót. Habár a kilenc hashtag minősült bajnoknak, még 15 címke esetén sem esett vissza drasztikusan az aktivitás.
Ez arra enged következtetni, hogy az Instagramon sokkal több mozgástered van, mint például a Facebookon. Persze itt sem érdemes túlzásba vinni a címkék használatát, és ha nem vagy képes kellően releváns hashtageket találni, akkor inkább használj csak 5 jót, mint 10 rosszat.
Egy másik érdekes pont az önálló hashtagek ideális hossza. A statisztikák szerint a hosszabb címkék hatékonyabbak – a 21 karakter hosszúak hozzák a legjobb aktivitási arányt, míg a dobogó másik két fokán a 24 illetve a 26 karakteresek állnak. Ezek szerint tehát érdemes specifikusabb hashtageket használni, mint népszerű, rövidebb, általános címkéket.
Twitter – Ne feszülj rá
A Twitteren egy-egy bejegyzés (vagyis tweet) nem kell, hogy több hashtaget tartalmazzon, ugyanis úgy tűnik, hogy a legjobban teljesítő bejegyzések egy-két címkét használnak csupán. Ez nem meglepő, hiszen a Twitteren limitált mennyiségű karakter szerepelhet csak a bejegyzésekben, amibe a hashtagek is beleszámítanak.
Összegezve
Habár minden közösségi platformon más szabályok kötik a hashtageket, van néhány jó szokás, amit mindenhol érdemes észben tartani és azok alapján eljárni.
Fontos, hogy csak kapcsolódó hashtageket használj, mert néhány platform büntet azért, ha erre nem figyelsz oda, mert trükközésnek, csalásnak veszi (az Instagram például nagyon szigorúan veszi ezt). A hashtag önmagában nem elég egy posztba – mindig írj legalább néhány szót, ha egy képet vagy videót töltesz fel.
Ezen kívül járj utána azoknak a hashtageknek, amelyek mostanában népszerűek, és értelmes módon tudnád felhasználni őket tartalmaidban.
