AMP - 14 Google termék, amikről nem is tudtál

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

14 Google termék, amikről nem is tudtál
2013/10/16
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
A Google nem csak egy kereső, sőt már nem csak egy webmail, egy közösségi oldal, egy naptár, hanem rengeteg minden más, amit még nem is ismersz. Ha az előbb felsoroltakat használod, szereted, akkor érdemes megismerned azokat is, amelyeket még kevesen ismernek. Bemutatjuk őket neked! 
  

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

 

1. Google Ngram Viewer

A Google Ngram Viewer segítségével nagyjából egy fél évezred könyveinek kulcsszavaira kereshetsz rá. Az Ngram Viewer segítségével kombinált kulcsszavakat is lehet keresni, amik akár egy kifejezés részei. Például rákereshetsz, hogy a viktoriánus időkben mennyire volt használatos a kokain kifejezés.
 

2. Google Correlate

A Google Correlate a Google Trends részeként kereshetővé teszi a múlt keresési szokásait. Például a leves szóra keresve téli hónapokban sokkal több találatot kapunk. A Correlate legmókásabb részeként rajzolással is kereshetsz. Csak rajzolj egy grafikont és a Correlate olyan kulcsszavakat ajánl neked, amelyek legjobban illenek a grafikonodhoz.
 
 

1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai, több, mint 200 kis és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most! 
 

 

3. Google Trends

A Google Trends segítségével megnézheted, hogy mik az éppen legkeresettebb szavak. Itt is kereshetsz dátum szerint, de több kategória alapján is. A felfedezés funkció segítségével látható, hogy egy-egy kifejezés hol és hogyan teljesített. A legnépszerűbb kereséseket egy igen színes formában is megtekintheted, ami nagyban segíti a vizualizációt.
 

4. Google Think Insights

A Think Insights rengeteg forrással rendelkezik, így üzletemberek és szakemberek számára is hasznos eszköz lehet. Rengeteg tanulmányt, kutatás találhatunk arról, hogyan építsük fel üzletünket, növeljük forgalmunkat. Ezekhez a tanulmányokhoz persze példák is párosulnak, ami segít szemléltetni az olvasottakat. Különféle eszközök is találhatók az oldalon, melyekkel az oldal analitikáit és a reklámkampányok elemzését is könnyebb lesz áttekinteni. 
 

5. Google Public Data Explorer

A Public Data Explorer segítségével a világ rengeteg adatbázisa között böngészünk, köztük a Világbank, OECD, Eurostat vagy akár különféle statisztikai hivatalok adatai között. Itt különböző kategóriák között válogathatunk, amikből grafikonokat kreálhatunk összehasonlításképp, de akár a térképen is megjeleníthetjük őket.
 

6. Full Value of Mobile

Ez az eszköz azt segít meghatározni, hogy egy mobilra optimalizált oldal mennyire hasznos. Azt is rögzíti a program, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba vállalkozásoddal, legyen az egy mobilos látogatás, telefonhívás, vagy valamilyen cross-platform interakció.
 

7. Get Your Business Online

A Google ezen eszköze a kis vállalkozások webre történő regisztrálását szeretné elősegíteni. Ezzel szeretnék segíteni a helyi vállalkozásokat, és a kisvállalkozások növekedését. A Get Your Business Online egy éves ingyenes tárhelyet is biztosít.
 

8. Webmaster Tools

A Webmester eszközök segítenek az adminoknak követni az általuk irányított oldalak forgalmát és az oldalt érintő problémákat. Értesít az oldalon található hibákról, valamint javaslatot is biztosít azok javítására.
 

9. Schemer

A Schemer egy közösségi eseményeket szervező applikáció és tennivalóink listájának kombinációja.  Google+ fiókunkon keresztül csatlakozhatunk hozzá, és a beállítások megadása után máris ajánlatokat kapunk a környékünkön történő eseményekről. Nagyszerű eszköz utazások során az olyan turistáknak, akik a legtöbbet szeretnének kihozni egy kiruccanásból, valamint azoknak is, akik csak környékükön szeretnének valamit csinálni egy unalmas napon. Google köreinkkel is összevonhatjuk a Schemert, így láthatjuk, hogy mások is azt fogják-e csinálni, mint mi.
 

10. Google Fonts

A Google Fonts ingyenes betűkészleteket nyújt számunkra, melyeket egyéni vagy üzleti használatra is fordíthatunk. Jelenleg 629 készlet található az oldalon, amelyek között válogathatunk olyan szempontok alapján, mint vastagság, szélesség, stb.
 

11. Google Developers

Ezt az eszközt fejlesztők tarthatják a leghasznosabb eszközöknek. Segítségével különböző oldalakat tehetünk nemzetközivé (különböző nyelvekre fordíthatjuk őket). Emellett a fejlesztők egyfajta közösséget is formálhatnak, helyi találkozókat szervezhetnek és együttműködhetnek projektjeikben.
 

12. Dart

A Dart egy programozási nyelv, amit a Google annak reményében talált ki, hogy lecserélje a JavaScriptet. A Dart 2011-ben jelent meg, és még mindig fejlesztési stádiumban áll. Célja, hogy a fejlesztés egyszerűbb legyen, és úgy alakították ki, hogy még a kezdő fejlesztők tanulhassanak belőle.
 

13. Google Keep

Az idén elstartolt Keep összekapcsolódik a Google Drive fiókoddal. Segítségével minden eszközödet egyszerre tudod szinkronizálni, feljegyzéseket készíthetsz, emlékeztetőket írhatsz. Azok számára hasznos ez a szolgáltatás, akik szeretnék minden eszközükön figyelemmel kísérni jegyzeteiket, emlékeztetőiket.
 

14. Google Sky

A Google Earth részeként a Google Sky segítségével maga a világűr fedezhető fel. A NASA-val együttműködésben készült alkalmazás a Hubble teleszkóp képeit is felhasználja, valamint a Google Mars és a Google Moon szolgáltatást is magába foglalja.
 
Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 150

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.