Mit kínál az új jelentés?
A Google Search Console új jelentése megmutatja, hogy a Google Hírek online és telefonos felületén hogyan teljesítenek tartalmaid kattintások, megjelenések és átkattintási arány szempontjából. A Google szerint a jelentés olyan kérdésekre ad majd végre választ, mint:
• „Hányszor jelennek meg naponta a cikkein a Google Hírek felületén?
• „Mely cikkek teljesítenek jól a Google Hírekben?”
• „Hogyan tér el a felhasználói viselkedés az országok között?”
Szintén hasznosnak ígérkezik, hogy a forgalmat oldal, ország, eszközök és adatok alapján is lehet szűrni, és persze megadható egy tetszőleges dátumtartomány is.
Fontos azonban észben tartani, hogy a jelentésben nem jelennek meg azok a Google Kereső „Hírek” fülének keresési statisztikái. Aki ezekre az adatokra kíváncsi, az a keresőtalálatok teljesítményjelentésében találja őket, ha a „Hírek” keresési típusra szűri az adatokat.
Az új jelentés hivatalos súgócikke a Google-tól itt található.
Az új jelentés tehát hasznos adatokat kínál azoknak a kiadóknak, akiknek a tartalmai a Google Hírek között is megjelennek. Láthatóvá válik többek között, hogy mely cikkek a legsikeresebbek a hírplatformon, és e tudás birtokában a későbbiekben is hasonló tartalmakat készíthetnek majd a közönség bevonzására.
Ha még nem látod az új jelentést a Search Console felületén, nem kell megijedni, hiszen a Google ezt a funkciót is fokozatosan vezeti be, így lesznek, akik később kapják meg. Továbbá, ne feledd, hogy csak akkor láthatod majd az új jelentést, ha webhelyed tartalmai megjelennek a Google Hírek között!