A Google Analytics-t senkinek nem kell bemutatni. Ez a páratlanul erős eszköz elképesztően sok statisztikai adatot kínál webhelyedtől, illetve annak felhasználóiról. Gyakran olvashatod, hogy az Analytics adatai elengedhetetlenek egy stabil marketingstratégia kialakításához, vagy hogy „érdemes a Google Analyticset megvizsgálni, mert fontos adatokat biztosít” nos… bármiről.
Azonban amikor először (vagy akár századjára) nyitja meg valaki a GA-t, lehengerlően sok felülettel, funkcióval, és szakkifejezéssel találkozik, amik könnyedén elrettenthetik a friss felhasználókat, akik így képtelenek lesznek felfedezni mindazokat az értékes adatokat, amelyek segítségével fellendíthetnék webhelyük teljesítményét.
A következőkben néhány gyakran használt kifejezést sorolunk fel és magyarázunk meg, amelyekkel mind a Google Analyticsben, mind általánosságban a digitális marketing világában rendszeresen találkozhatsz.