Hát lássuk, mi is az az AdWords…
Az Adwords olyan speciális hirdetési szolgáltatást nyújt, amely az ún. PPC elven működik, mely annyit jelent: Pay per Click, azaz, csak akkor kell fizetni a hirdetésért, ha arra a potenciális érdeklődő rá is kattintott, s nem csak elsiklott fölötte a neten való szörfözés közben.
E tekintetben a következő fontos megállapítás, hogy az Adwords törekszik rá, hogy kizárólag a megfelelő célcsoport számára jelenjen meg a hirdetés. Hogyan éri ezt el?
Folyamatosan változtatható beállítási lehetőségekkel:
- Beállítható hatókör, pozicionálás
Regionálisan, helyi szinten, de akár világszerte, nyelvekre lebontva is láthatóvá tehető hirdetésünk, attól függően, hogy milyen célcsoportnak kívánunk eladni, szolgáltatni.
- Kulcsszavak használata
Az egyik legfontosabb pontja az online hirdetéseknek a kulcsszavak megadása. Minél több megfelelően megválasztott szóval dolgozunk ugyanis, annál hatékonyabban talál ránk a kívánt célcsoport, akikből jó eséllyel partnereink lesznek.
Ha már tudjuk, milyen célcsoportot keresünk, ennek megfelelően írjuk meg a hirdetési szöveget, különös gondot fordítva a kulcsszavak használatára, és a tartalomra. Jelenjen meg benne, hogy mit kínálunk ügyfeleinknek!
Ezek mind-mind olyan kulcsfontosságú lépések, melyekhez érdemes szakember segítségét kérni, hiszen nagyon könnyű rajtuk elsiklani.
Mi következik ezután?
A következő lépés: költségkeret beállítása a Google Adwords-ön
Ha elkészítettük hirdetésünket, és meghatároztuk a célcsoportot, állítsuk be a napi költségkeretet, mely a jelenlegi büdzsénknek megfelelő, s ha úgy kívánja a helyzet, változtassunk rajta! Bármikor.
Az Adwords nem csupán a partner megtalálásában segít, hanem a Google Analytics programmal karöltve folyamatos jelentéssel is szolgál arról, hogy hogyan teljesít hirdetésünk. Percre pontos eredményeket mutat arról, hogy hányan látták hirdetésünket, milyen arányban kattintottak rá, s ebből hány weboldalra átirányított ügyfelet szereztünk, aki pl. fel is hívott minket. Így nyomon követhetjük, hogy hány konkrét értékesítést ütöttünk nyélbe az Adwords segítségével.
A Google tág szolgáltatási palettájának előnye, hogy az Adwords-ös hirdetéseink a kulcsszavak beírásakor közvetlenül megjelennek a kereső első találati oldalán, a keresési eredmények fölött.
A Google Adwords sajátossága a „bármi-csomag”. Mit is jelent ez pontosan?
A Google Adwords használatával „bármit” megtehetek!
BÁRMILYEN célcsoportnak elérhetőek, és a világ BÁRMELY pontján megjeleníthetőek hirdetéseim.
BÁRMIKOR megváltoztathatom, felfüggeszthetem, újraindíthatom hirdetéseimet, és elvégezhetem rajtuk az ún. finomhangolásokat.
BÁRMELY IDŐSZAKBAN láthatom hirdetéseim teljesítését, azaz, hogy milyen statisztikai eredményeket hoztak a potenciális ügyfelek megszerzésének tekintetében.
BÁRMILYEN internetes eszközön elérhetőek, és láthatóak hirdetéseim, legyen ez akár asztali számítógép, laptop, táblagép, vagy akár mobiltelefon.
BÁRMIKOR megváltoztathatom a napi költségkeretet, így teljesen a cég kiadásainak/bevételeinek arányában költhetem a pénzem. Nincsen meghatározott kezdő összeg, ahogyan regisztrációs díj sem. BÁRMEKKORA költségkerettel elindulhatok.
DE! BÁRMIKOR el is vérezhetek a piaci versenytársakkal szemben, ha nem megfelelő kezelési elvvel, s nem szakértelemmel vannak koordinálva hirdetéseim.
Bár hirdetési kampányaimat önállóan irányíthatom, tervezhetem, és rugalmasan változtathatok a részleteken, ám a kereső optimalizálás szempontjából itt is nagyon fontos szem előtt tartani a szakmaiságot! Ugyanis ennek a területnek is megvannak a maga titkai és fortélyai….
Mire figyel a megbízott szakértő hirdetésem sikere érdekében?
A legfontosabb dolog a kulcsszavak minősége és mennyisége! Elsősorban ezekre összpontosít.
Kellő körültekintéssel, és a cégvezetéssel közösen határozza meg a célcsoportot!
Megfelelően bánik a hirdetések tartalmával és szövegezésével, figyelembe véve a szezonális időszakokat!
Feltérképezi az időszakokat, melyek a legjobb eredményeket hozták, s ehhez folyamatos nyomon követi a statisztikákat, elemzéseket, kimutatásokat! Ennek tükrében koordinálja a kampányt a jövőbeli sikerek érdekében.
Ezen aranyszabályok kellő ismerete nélkül nem érdemes belevágni a Google Adwords hirdetésekbe.
A Marketing Professzorok jól képzett, hozzáértő szakértői a teljes folyamatot menedzselik, kézben tartják, és felkészülten válogatják meg a hirdetés lelkét, a kulcsszavakat!
A legfontosabbak tehát a szavak, és a tartalom, hiszen már Marcus Sheridan is megmondta:
„A kiváló tartalom a legjobb eladásösztönző értékesítési eszköz a világon.” – de csak akkor, ha kellő szakértelemmel párosul!