AMP - Ismerd meg a leghatékonyabb marketing stratégiákat fogorvosi praxisod számára, és növeld pácienseid számát könnyedén.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 fogorvos marketing tipp, amelyeket érdemes kipróbálnod még idén
2024/08/05
Novák Anna

A fogorvosi rendelő számos szempontból általában stabil marad az évek során. Bár időről időre frissítik a berendezéseket és szoftvereket, a rendelő teljeskörű átalakítására ritkán van szükség. De létezik egy olyan terület, ami folyamatosan változást és alkalmazkodást igényel, ez pedig a marketing. Gyere, megmutatom milyen fogorvos marketing tippeket próbálj ki még idén!

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


1. Fogorvos marketing tipp: rövid videók gyártása


Mostanság mindenhol rövid videókat láthatsz, és sokan, köztük te is, használhatják ezt a menő trendet a marketingben. Ezek a videók általában egy percnél rövidebbek, ami pont jó arra, hogy felkeltse az emberek figyelmét a TikTok, Instagram és YouTube Shorts közösségi platformokon.

Ha rövid videókat szeretnél csinálni a saját marketingedben, akkor azt mondhatom, hogy a lényegre törő és segítőkész tartalmak a nyerők. Próbálj ki olyan dolgokat a videókban, amik felhívják magukra a figyelmet, és ne késlekedj a lényegre térésben, hogy a nézők könnyen megértsék, amit üzenni szeretnél – ez a fogorvos marketing trend egyik kiemelkedő része.

 

Pro tipp: Az animált grafikák és szöveges elemek használata szintén növelheti a videók hatékonyságát. Ezenkívül a videók optimalizálása kulcsszavakkal és releváns hashtagekkel segít abban, hogy több emberhez jussanak el a tartalmaid. Ne felejtsd el, hogy fontos az adatvédelem és az etikai szabályok betartása. Sose mutasd meg mások arcát vagy nevét engedély nélkül, és csak olyan tanácsokat adj, amik egyértelműek és nem zavarók.

 

2. Fogászati reakciók videók a fogorvos marketing keretein belül

A reakcióvideók egyszerűen arról szólnak, hogy valaki reagál valamire egy videóban. Lehetnek meglepetés, szórakozás vagy kommentár céljából. Az elmúlt években sok

szakember is használja ezt a formátumot, hogy informatív válaszokat adjanak a saját szakterületükkel kapcsolatos trendekre. Például egy fogorvos egy reakcióvideóval válaszolhat egy "fogtisztító trükkre", amit egy nem szakértő influencer mutatott be. Ezek a videók segítenek eloszlatni a tévhiteket és szórakoztató módon oktatnak.
A reakcióvideókat közvetett marketingeszközként is használhatod. Nem kell feltétlenül reklámozni a szolgáltatásaidat, egyszerűen szórakozhatsz a közönséggel, miközben hasznos tanácsokat adsz nekik.

 

3. Google Helyi szolgáltatás hirdetései: pro fogorvos marketing tipp

 

Fogorvosként jelentkezhetsz a Google Helyi szolgáltatás hirdetéseinek futtatására. Eddig a HIPAA által szabályozott vállalkozások nem tehették ezt meg, de mostantól a fogorvosi praxisok kivételt képeznek, és részt vehetnek az LSA-kban (Google Local Service ads).

 

Kiegészítés


Az LSA hirdetések beállítása során fontos, hogy pontosan és részletesen töltsd ki a praxisod adatait, így a potenciális páciensek pontos képet kaphatnak a szolgáltatásaidról. Az értékelések és vélemények kezelése is kulcsfontosságú, mivel ezek növelhetik a bizalmat és a hitelességet a leendő páciensek szemében. Az LSA segít abban, hogy a praxisod az első helyen jelenjen meg a keresőmotorok találati listáján, amikor valaki a te régiódban keres fogorvost. Ráadásul ezekért a hirdetésekért nem kattintásonként kell fizetni, hanem egy leadenkénti díjat kell fizetned. Ez azért jó, mert ez a hirdetési forma kevésbé versenyképes, így könnyebben uralhatod a helyi keresőmotorok találatait.

 

4. Írj rövid cikkeket: fogorvos marketing fontos része

 

Az oldaladon megjelentetett cikkek remek eszközök arra, hogy beszélj a pácienseiddel, megoszd a szakértelmedet, és növeld a webes forgalmat a SEO segítségével. Nem kell, hogy a cikkek hosszúak és bonyolultak legyenek. Rövid, 450-600 szavas cikkek is tökéletesek lehetnek ahhoz, hogy gyorsan válaszolj a páciensek gyakori kérdéseire, vagy bemutass egy-egy praxis siker storyt.

 

Pro tipp: A cikkek írása során ügyelj arra, hogy érthető és közérthető nyelvezetet használj, kerüld a túlzottan szakmai zsargont. Használj képeket és infografikákat, hogy vizuálisan is támogasd a mondanivalódat. Ezen kívül, a cikkek végén bátorítsd a pácienseket, hogy tegyenek fel kérdéseket vagy osszák meg véleményüket, így interaktívabbá teheted a kommunikációt és növelheted az elkötelezettséget.

 

5. Válaszolj a közösségi média felületeiden a kommentekre és üzenetekre

 

Ne hanyagold el a fogorvos marketing ezen fontos részét se – ugyanis, ezt sokan el szokták felejteni. Lehet, hogy úgy tűnik, hogy válaszolsz és kapcsolatot teremtesz azokkal, akik felkeresik a rendelődet, de sok cég létrehoz közösségi média fiókokat, majd hanyagolja azokat. Ennek eredményeként a potenciális ügyfelek olyan üzeneteket vagy hozzászólásokat írnak, amiket figyelmen kívül hagynak, és ez elriaszthatja őket a további együttműködéstől.

 

Ha úgy döntesz, hogy használod közösségi média fiókodat a praxisod számára, ügyelj rá, hogy legyen valaki a csapatodban, aki felel azért, hogy minden tevékenységre időben és gondosan reagáljon. A páciensek vagy lehetséges páciensek kérdéseire való gyors válaszadás segít megoldani az aggodalmakat, növeli az ismertséget, és javítja az új ügyfelek szerzésének esélyeit.

 

Pro tipp: Rendszeres időközönként ellenőrizd a közösségi média fiókjaidat, és állíts be értesítéseket, hogy ne maradj le egyetlen hozzászólásról vagy üzenetről sem. Használj barátságos és professzionális hangnemet, és mindig tartsd szem előtt a páciensek igényeit és aggodalmait. A páciensek vagy lehetséges páciensek kérdéseire való gyors válaszadás segít megoldani az aggodalmakat, növeli az ismertséget, és javítja az új ügyfelek szerzésének esélyeit. Ezen kívül, a pozitív visszajelzések és a közösségi média aktivitás növelheti a praxisod online jelenlétét és hitelességét.

egészségügyi marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.