AMP - Fogászati weboldal tippek 1. rész: Ezekkel a tippekkel szerezhetsz több pácienst

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Fogászati webdesign tippek, amikkel több pácienst szerezhetsz - 1. rész
2020/09/10
SzSz

Ha több pácienst szeretnél ellátni rendelődben, akkor optimalizálnod kell fogászati webdesignodat. Persze ezt könnyebb leírni, mint konkrétan kivitelezni, mégis fontos foglalkozni vele, ugyanis az emberek többsége képes csak azért lemondani egy fogorvosról, mert nem tetszett neki a webhelye.

A következőkben tehát olyan tippeket olvashatsz, amelyek segítségével új pácienseid megragadására élezheted ki fogászati webhelyed designját!
 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

1. Tedd egyértelművé egyedi értékajánlatodat

Fogászati webhelyed gyakran az első pont amin, amit egy lehetséges páciens kapcsolatot teremt praxisoddal. De miért pont téged válasszon ez a valaki? A válasz rögtön egyértelmű kell legyen, amint megérkezik webhelyedre!

Ahogy személyesen, úgy az interneten is fontos az első benyomás, és webhelyed lehetőséget kínál arra, hogy minden új lehetséges páciensre jó benyomást tégy vele.

Persze nem elég csak annyit kiírni, hogy „fogorvos XY megyében”, mert a környéken bizonyára több tucatnyi másik opció közül válogathat az illető. Ezzel nem fogod megnyerni. Kell valami, amivel kitűnhetsz a tömegből – ez a valami az egyedi értékajánlatod.

Az egyedi értékajánlat azt hivatott megmutatni, hogy miért épp a te praxisodat kellene választania egy páciensnek az alternatívák helyett. Tedd tehát egyértelművé a webhelyedre érkezőknek, hogy mi teszi különlegessé praxisodat számukra – hogy miért te vagy a legjobb megoldás nekik!

 

2. Használj reszponzív fogászati webhelydesignt

A „reszponzív” kifejezéssel bizonyára te is gyakran találkoztál már a fogászati webdesign tippek keresgélése során. A reszponzív designnal rendelkező webhelyek lényege, hogy dinamikusan igazodnak az adott eszköz kijelzőjének méreteihez. Ez azt jelenti, hogy egy dinamikus webhely megfelelően jelenik meg mind egy számítógép monitorán, mind egy laptopon, és, ami talán a legfontosabb, egy mobiltelefonon is.

Mivel az emberek többsége manapság már nem is igazán használ más eszközöket okostelefonján kívül (legalább is nem napi szinten), webhelyed forgalmának nagy része mobilokról érkezik. Ha nem készülsz fel erre, és nem kínálsz nekik kiváló felhasználói élményeket egy reszponzív webhellyel, akkor rengeteg lehetséges pácienst veszítesz majd el.

A reszponzív design nem csupán a felhasználók érdekét szolgálja – a Google is fontos rangsorolási szempontként kezeli, hogy egy webhely megfelelően jelenik-e meg mobileszközökön. Ha tehát elhanyagolod ezt a fontos szempontot, akkor a Google szándékosan lejjebb helyezi majd webhelyedet a találatok között, amikor az emberek fogászati ellátás után kutatnak rajta.

 

3. Tedd rendbe fogászati webhelyed hierarchiáját

Ha elhanyagolod fogászati webhelyed hierarchiáját, akkor azzal rengeteg lehetséges pácienstől fosztod meg magadat.

Egy jó webhelyen (legyen az fogászati, vagy bármilyen más jellegű) a látogatók könnyedén rátalálnak arra az információra, amit keresnek. Fontos, hogy egy logikus hierarchiába rendezd tartalmaidat, hogy mindent egyszerűen és gyorsan meglelhessenek. Tedd egyszerűvé nekik, hogy gyorsan átfuthassák a tartalmak címeit és rögtön többet is megtudhassanak egy témáról, ha az érdekli őket.

A helyzet az, hogy manapság már egyenesen elvárás, hogy webhelyed tartalmai rendezettek és átláthatók legyenek. Az alternatíva? Az emberek másodperceken belül visszafordulnak a Google-ra és elfelejtik praxisodat.

Hiába jeleníted meg egyéni értékajánlatodat, ha ezen kívül webhelyedet minden logikát mellőzve építetted fel. Figyelj oda a szerkezeti rendezettségre, és tartsd meg látogatóidat!

 

4. Készíts egy „Rólunk” vagy hasonló jellegű oldalt

Akik már egy ideje foglalkoznak fogászati webhelyek online marketingjével, azok jól tudják, hogy az ilyen jellegű praxisok nagyobb kihívással kell szembenézzenek, mint a legtöbb másik cég: az emberek egyszerűen nem szeretnek fogorvoshoz járni.

A fogászati szakembereknek egy sajátos irányból kell megközelíteniük az online marketinget, ahol két dolog mindennél fontosabb: a szaktudás és a bizalom.

A szaktudás és a bizalom elengedhetetlenek az online sikerekhez. Ez az elv az egész webhelyre érvényes, de most csak egy oldallal foglalkozunk, méghozzá a „Rólunk” oldallal.

A „Rólunk” (vagy „Klinikánkról”, „Orvosaink”, stb.) oldal a legtöbb fogászati webhely második leglátogatottabb oldala. De mi teszi ilyen fontossá? Az, hogy az emberek szeretik tudni, hogy kire bízzák rá szájuk egészségét, mielőtt kiválasztanák, hogy hol foglaljanak időpontot. A „Rólunk” oldalon leendő pácienseid megismerkedhetnek veled és szakmai tudásoddal, ami a megelőlegezett bizalom egyik alapfeltétele.

Szóval hogyan optimalizálhatod fogászati webhelyed „Rólunk” oldalát? Íme néhány tipp:

  • Írd le őszintén, hogy miért lettél fogorvos.
  • Tölts fel magadról egy jó minőségű profilképet.
  • A legfontosabb dolgokat helyezd a „hajtás fölé” – ez az oldal azon része, amit a látogatók rögtön, legörgetés nélkül láthatnak.
  • Foglald össze oktatásodat és szakmai tapasztalataidat.
  • Helyezz el egy felhívást az oldalon.

Egy példa ügyfelünk weboldaláról, ahol a felhasználók láthatják az ott dolgozó kollégákat, amelytől sokkal személyesebbé válik a weboldal és a fogászat is, emellett a jobb oldali Ajánlatkérő form lehetővé teszi, hogy azonnal időpontot kérhessen a weboldal látogató:

 

5. Kínálj friss, naprakész tartalmakat

Fogászati webdesign tippjeink közül nem maradhatnak ki a friss, minőségi tartalmak sem. Az, hogy ezek elengedhetetlenek a folyamatos SEO-hoz csupán egyetlen ok, amiért foglalkoznod kell velük.

Egy másik fontos ok, hogy a rendszeres tartalom-utánpótlás segít megőrizni az emberek bizalmát. Gondolj csak bele: egy lehetséges páciens webhelyedre érkezik, és azt látja, hogy a legutolsó tartalom 2017-es, illetve rég lejárt különleges ajánlatokat kínálgatsz a főoldalon. Ilyenkor jogosan merül fel a gondolat, hogy praxisod egyáltalán működik-e még, hiszen látszólag évek óta nem jártál a saját webhelyeden.

Nem utolsó szempont továbbá, hogy a rendszeresen feltöltött minőségi tartalmak jobb felhasználói élményt kínálnak a látogatóknak. Az elavult, régi, már nem releváns cikkek, telefonszámok és hibás hivatkozások mind pocsék felhasználói élményt nyújtanak, és bizonyára nem ilyen első benyomást szeretnél tenni leendő pácienseidre.

Foglalkozz tehát webhelyed tartalmával, egyrészt hogy a Google is jó pozícióban tartson, másrészt pedig, hogy a felhasználók igényeinek is eleget tegyél.

 

6. Használj multimédiás elemeket

Habár a szöveges tartalmak nélkülözhetetlenek egy fogászati webhelyen, vizuális elemek nélkül designod végtelenül egyszerűnek és kihaltnak tűnik majd. A megoldás? Használj releváns képeket, videókat és grafikákat, amelyek megragadják és meg is tartják látogatóid figyelmét!

Már néhány jó kép is sokkal érdekesebbé, gazdagabbá tehet egy cikket, de persze webhelyed összes oldalán érdemes elhelyezni néhányat, ami kapcsolódik a tartalomhoz – különös tekintettel a főoldalon!

Még egyszerű animációkat, illetve videókat is használhatsz fogászati webdesignodban, csak ügyelj arra, hogy ezek ne legyenek zavarók, és ne fogyasszanak sokat a felhasználók mobilos internetcsomagjából!

Ügyfelünk esetében például egy egyszerűbb doboz elrendezés jelenik meg, amely nagyon jól szemlélteti a fogászati kezelések folyamatát, így a felhasználó sokkal jobban tudja vizualizálni és megjegyezni a lényeget: 

 

7. Gyorsítsd fel webhelyedet

Habár nem éppen fogászati webdesign tipp, webhelyed sebessége szorosan kapcsolódik az általa nyújtott felhasználói élményhez. Egy sokáig töltődő webhelyen sokkal kevesebb érdeklődőt tudsz majd konkrét páciensekké konvertálni, ugyanis az emberek mindössze néhány másodperc várakozás után továbbállnak, és máshoz fordulnak problémáikkal.

Valójában már néhány tizedmásodpercnyi várakozás is óriási veszteségekkel járhat. Az Amazon például azt állítja, hogy ha csak egyetlen másodperccel lelassulna a webhely, akkor azzal 1,6 milliárd dollárnyi bevételük esne ki.

A lényeg, hogy minél gyorsabbá tudod tenni fogászati webhelyedet, annál több érdeklődőt konvertálsz majd pácienssé vele.
 

A következő részben azt is elmondjuk, hogyan optimalizáld konverziószerzésre fogászati weboldalad: Fogászati webdesign útmutató 2. rész

 

Ha pedig inkább ránk bíznád egyedi fogászati weboldalad elkészítését, kérd ajánlatunkat a lenti űrlap kitöltésével:

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


egészségügyi marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 10

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.