1. Tedd egyértelművé egyedi értékajánlatodat
Fogászati webhelyed gyakran az első pont amin, amit egy lehetséges páciens kapcsolatot teremt praxisoddal. De miért pont téged válasszon ez a valaki? A válasz rögtön egyértelmű kell legyen, amint megérkezik webhelyedre!
Ahogy személyesen, úgy az interneten is fontos az első benyomás, és webhelyed lehetőséget kínál arra, hogy minden új lehetséges páciensre jó benyomást tégy vele.
Persze nem elég csak annyit kiírni, hogy „fogorvos XY megyében”, mert a környéken bizonyára több tucatnyi másik opció közül válogathat az illető. Ezzel nem fogod megnyerni. Kell valami, amivel kitűnhetsz a tömegből – ez a valami az egyedi értékajánlatod.
Az egyedi értékajánlat azt hivatott megmutatni, hogy miért épp a te praxisodat kellene választania egy páciensnek az alternatívák helyett. Tedd tehát egyértelművé a webhelyedre érkezőknek, hogy mi teszi különlegessé praxisodat számukra – hogy miért te vagy a legjobb megoldás nekik!
2. Használj reszponzív fogászati webhelydesignt
A „reszponzív” kifejezéssel bizonyára te is gyakran találkoztál már a fogászati webdesign tippek keresgélése során. A reszponzív designnal rendelkező webhelyek lényege, hogy dinamikusan igazodnak az adott eszköz kijelzőjének méreteihez. Ez azt jelenti, hogy egy dinamikus webhely megfelelően jelenik meg mind egy számítógép monitorán, mind egy laptopon, és, ami talán a legfontosabb, egy mobiltelefonon is.
Mivel az emberek többsége manapság már nem is igazán használ más eszközöket okostelefonján kívül (legalább is nem napi szinten), webhelyed forgalmának nagy része mobilokról érkezik. Ha nem készülsz fel erre, és nem kínálsz nekik kiváló felhasználói élményeket egy reszponzív webhellyel, akkor rengeteg lehetséges pácienst veszítesz majd el.
A reszponzív design nem csupán a felhasználók érdekét szolgálja – a Google is fontos rangsorolási szempontként kezeli, hogy egy webhely megfelelően jelenik-e meg mobileszközökön. Ha tehát elhanyagolod ezt a fontos szempontot, akkor a Google szándékosan lejjebb helyezi majd webhelyedet a találatok között, amikor az emberek fogászati ellátás után kutatnak rajta.
3. Tedd rendbe fogászati webhelyed hierarchiáját
Ha elhanyagolod fogászati webhelyed hierarchiáját, akkor azzal rengeteg lehetséges pácienstől fosztod meg magadat.
Egy jó webhelyen (legyen az fogászati, vagy bármilyen más jellegű) a látogatók könnyedén rátalálnak arra az információra, amit keresnek. Fontos, hogy egy logikus hierarchiába rendezd tartalmaidat, hogy mindent egyszerűen és gyorsan meglelhessenek. Tedd egyszerűvé nekik, hogy gyorsan átfuthassák a tartalmak címeit és rögtön többet is megtudhassanak egy témáról, ha az érdekli őket.
A helyzet az, hogy manapság már egyenesen elvárás, hogy webhelyed tartalmai rendezettek és átláthatók legyenek. Az alternatíva? Az emberek másodperceken belül visszafordulnak a Google-ra és elfelejtik praxisodat.
Hiába jeleníted meg egyéni értékajánlatodat, ha ezen kívül webhelyedet minden logikát mellőzve építetted fel. Figyelj oda a szerkezeti rendezettségre, és tartsd meg látogatóidat!
4. Készíts egy „Rólunk” vagy hasonló jellegű oldalt
Akik már egy ideje foglalkoznak fogászati webhelyek online marketingjével, azok jól tudják, hogy az ilyen jellegű praxisok nagyobb kihívással kell szembenézzenek, mint a legtöbb másik cég: az emberek egyszerűen nem szeretnek fogorvoshoz járni.
A fogászati szakembereknek egy sajátos irányból kell megközelíteniük az online marketinget, ahol két dolog mindennél fontosabb: a szaktudás és a bizalom.
A szaktudás és a bizalom elengedhetetlenek az online sikerekhez. Ez az elv az egész webhelyre érvényes, de most csak egy oldallal foglalkozunk, méghozzá a „Rólunk” oldallal.
A „Rólunk” (vagy „Klinikánkról”, „Orvosaink”, stb.) oldal a legtöbb fogászati webhely második leglátogatottabb oldala. De mi teszi ilyen fontossá? Az, hogy az emberek szeretik tudni, hogy kire bízzák rá szájuk egészségét, mielőtt kiválasztanák, hogy hol foglaljanak időpontot. A „Rólunk” oldalon leendő pácienseid megismerkedhetnek veled és szakmai tudásoddal, ami a megelőlegezett bizalom egyik alapfeltétele.
Szóval hogyan optimalizálhatod fogászati webhelyed „Rólunk” oldalát? Íme néhány tipp:
- Írd le őszintén, hogy miért lettél fogorvos.
- Tölts fel magadról egy jó minőségű profilképet.
- A legfontosabb dolgokat helyezd a „hajtás fölé” – ez az oldal azon része, amit a látogatók rögtön, legörgetés nélkül láthatnak.
- Foglald össze oktatásodat és szakmai tapasztalataidat.
- Helyezz el egy felhívást az oldalon.
Egy példa ügyfelünk weboldaláról, ahol a felhasználók láthatják az ott dolgozó kollégákat, amelytől sokkal személyesebbé válik a weboldal és a fogászat is, emellett a jobb oldali Ajánlatkérő form lehetővé teszi, hogy azonnal időpontot kérhessen a weboldal látogató:
5. Kínálj friss, naprakész tartalmakat
Fogászati webdesign tippjeink közül nem maradhatnak ki a friss, minőségi tartalmak sem. Az, hogy ezek elengedhetetlenek a folyamatos SEO-hoz csupán egyetlen ok, amiért foglalkoznod kell velük.
Egy másik fontos ok, hogy a rendszeres tartalom-utánpótlás segít megőrizni az emberek bizalmát. Gondolj csak bele: egy lehetséges páciens webhelyedre érkezik, és azt látja, hogy a legutolsó tartalom 2017-es, illetve rég lejárt különleges ajánlatokat kínálgatsz a főoldalon. Ilyenkor jogosan merül fel a gondolat, hogy praxisod egyáltalán működik-e még, hiszen látszólag évek óta nem jártál a saját webhelyeden.
Nem utolsó szempont továbbá, hogy a rendszeresen feltöltött minőségi tartalmak jobb felhasználói élményt kínálnak a látogatóknak. Az elavult, régi, már nem releváns cikkek, telefonszámok és hibás hivatkozások mind pocsék felhasználói élményt nyújtanak, és bizonyára nem ilyen első benyomást szeretnél tenni leendő pácienseidre.
Foglalkozz tehát webhelyed tartalmával, egyrészt hogy a Google is jó pozícióban tartson, másrészt pedig, hogy a felhasználók igényeinek is eleget tegyél.
6. Használj multimédiás elemeket
Habár a szöveges tartalmak nélkülözhetetlenek egy fogászati webhelyen, vizuális elemek nélkül designod végtelenül egyszerűnek és kihaltnak tűnik majd. A megoldás? Használj releváns képeket, videókat és grafikákat, amelyek megragadják és meg is tartják látogatóid figyelmét!
Már néhány jó kép is sokkal érdekesebbé, gazdagabbá tehet egy cikket, de persze webhelyed összes oldalán érdemes elhelyezni néhányat, ami kapcsolódik a tartalomhoz – különös tekintettel a főoldalon!
Még egyszerű animációkat, illetve videókat is használhatsz fogászati webdesignodban, csak ügyelj arra, hogy ezek ne legyenek zavarók, és ne fogyasszanak sokat a felhasználók mobilos internetcsomagjából!
Ügyfelünk esetében például egy egyszerűbb doboz elrendezés jelenik meg, amely nagyon jól szemlélteti a fogászati kezelések folyamatát, így a felhasználó sokkal jobban tudja vizualizálni és megjegyezni a lényeget:
7. Gyorsítsd fel webhelyedet
Habár nem éppen fogászati webdesign tipp, webhelyed sebessége szorosan kapcsolódik az általa nyújtott felhasználói élményhez. Egy sokáig töltődő webhelyen sokkal kevesebb érdeklődőt tudsz majd konkrét páciensekké konvertálni, ugyanis az emberek mindössze néhány másodperc várakozás után továbbállnak, és máshoz fordulnak problémáikkal.
Valójában már néhány tizedmásodpercnyi várakozás is óriási veszteségekkel járhat. Az Amazon például azt állítja, hogy ha csak egyetlen másodperccel lelassulna a webhely, akkor azzal 1,6 milliárd dollárnyi bevételük esne ki.
A lényeg, hogy minél gyorsabbá tudod tenni fogászati webhelyedet, annál több érdeklődőt konvertálsz majd pácienssé vele.
A következő részben azt is elmondjuk, hogyan optimalizáld konverziószerzésre fogászati weboldalad: Fogászati webdesign útmutató 2. rész