AMP - Plasztikai sebészeti marketing a Facebookon: Így csináld

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Facebook marketing plasztikai sebészeknek: 12 tipp a sikerekhez
2020/06/04
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Hogyan kezeld jól Facebook üzleti profilod plasztikai sebészként vagy plasztikai sebészetként? Elhoztuk a leghatásosabb tippeket, amivel biztos a siker!

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A közösségi média elsődleges célja mindig is az volt, hogy élményeket, képeket és gondolatokat osszunk meg ismerőseinkkel. Nem csoda, hogy sok plasztikai sebész tartózkodik ezektől a platformoktól – egyszerűen nem tudják, hogy hogyan illeszkedhetnének be praxisukkal a felhasználók hírfolyamaiba.

Az igazság az, hogy a közösségi média marketing valóban egy működőképes marketingforma lehet bármely plasztikai sebész számára, csak éppen nagyon óvatosan és tervszerűen kell végezni azt.

A következőkben néhány tippet olvashatsz arról, hogy mitől lehet hatékony a Facebook marketing plasztikai sebészeknek!

 

1. Ne kezdj hozzá a Facebook marketinghez terv nélkül

Ha nem tudod, hogy mit szeretnél elérni Facebook marketingeddel, akkor nem fogod tudni, hogy mikor éred el azt. Könnyű azt mondani, hogy több követőt, több pácienst vagy több elérést szeretnél, de a „több” egy nagyon képlékeny fogalom.

Mielőtt egyáltalán belekezdenél a Facebook marketingbe plasztikai sebészként, döntsd el, hogy pontosan miket szeretnél elérni a platformon. Ez segít majd, hogy elegendő erőforrást fordíts a Facebookra, és hogy előállj egy tervvel, ami segít elérni céljaidat. Ez a terv lehetővé teszi egész csapatod számára, hogy összehangoltan dolgozzanak egy vagy több közös cél érdekében.

 

2. Ismerkedj meg a Facebook szabályaival

Akárcsak minden másik marketingcsatornának, úgy a Facebooknak is megvannak a maga paraméterei és bevált szokásai, amelyek ismeretében a legtöbbet hozhatod ki a platformból.

Például rendelőd oldalára mindenképpen érdemes feltöltened logódat, mint profilképet, illetve egy borítóképet is. Ezeknek a képeknek mind megvannak az ideális felbontásai is, amiket érdemes követni, hogy biztosan a legjobb minőségben jelenjenek meg a felhasználóknak.

Ne felejtsd el továbbá kitölteni az oldal szöveges mezőit, hogy meggyőzően hass az oldaladat nézegető érdeklődőkre.

Ugyan ez vonatkozik a Facebook hirdetésekre is: vannak bizonyos paraméterek, amik alapján érdemes elkészíteni reklámjaidat a platformra.

Mindig az lebegjen a szemed előtt, hogy lesznek, akik a Facebookon találkoznak legelőször plasztikai sebészeti praxisoddal, ezért fontos, hogy jó első benyomást tégy jelenléteddel!

 

3. Figyelj oda célközönségedre

A Facebook egyik leghasznosabb jellegzetessége, hogy rengeteg dolgot tudhatsz meg célközönségedről és azokról a témákról, amik érdeklik őket. Figyelj oda az aktuális trendekre, olvasd el a hozzászólásokat, és merülj el a Facebook statisztikai eszközében, hogy kiderítsd, kik is alkotják célközönségedet, és hogy mivel hathatsz rájuk a legpozitívabban.

A népszerű személyek véleményei, megnyilvánulásai és stílusa jelentős hatással bírnak a közvéleményre, különösen, ha az önképről van szó. Ha tudod, hogy mi zajlik épp a trendteremtők világában, akkor tudni fogod, hogy milyen jellegű tartalmakkal és üzenetekkel célozd meg ideális pácienseidet.

 

4. Mutatkozz be

Egy új piacon hosszú időbe telhet beilleszkedni, és nincs ez másképp a plasztikai Facebook marketinggel sem. Stratégiád részeként szánj némi időt arra is, hogy bemutatkozz célközönségednek a platformon. Mutasd be csapatod tagjait, magyarázd el, hogy milyen beavatkozásokat kínálsz rendelődben, helyezd el magad a térképen, tölts fel képeket a rendelőről, és így tovább.

Eleinte használd arra praxisod Facebook oldalát, hogy megismertesd magad közönségeddel. Posztolj rövid, tájékoztató jellegű bejegyzéseket és hivatkozz webhelyed tartalmaira is, ügyelve persze arra, hogy eközben közvetlen, barátságos stílusban fogalmazz, és ne úgy, mint egy robot, vagy egy marketinges.

 

5. Érj el több embert a Facebookon

Mivel a Facebook egy közösségi platform, lehetőséged nyílik rajta megjelenni azon felhasználók ismerősei, barátai és családtagjai előtt is, akik megosztották tartalmaidat vagy hozzászóltak bejegyzéseidhez.

Ez az organikus (ingyenes) módszer mindenképpen hasznos és hiteles, de rásegíthetsz azzal is, hogy célzott hirdetésekkel üzensz ideális pácienseidnek. Ezek a reklámok szintén segítenek olyan felhasználókat elérni, akik még nem is ismerik praxisodat, de jó eséllyel érdeklődnének szolgáltatásaid iránt.

 

6. Erősítsd meg kapcsolataidat

A Facebook nagyszerű platformot kínál a tartalmak megosztására. Posztolhatsz útmutató jellegű blogbejegyzéseket, előtte/utána képeket, híreket és sok egyéb tartalmat is. Mindezek segítenek, hogy válaszokat adj célközönséged kérdéseire, hitelesebbé válj a szemükben és elnyerd ideális pácienseid bizalmát.

Tartsd észben, hogy minden lehetséges páciensed a konverziós tölcsér egy másik szakaszában jár éppen, ezért fontos, hogy olyan tartalmakat készíts és ossz meg a Facebookon, amelyek hasznos információkat, részletes magyarázatokat és célzott ajánlatokat biztosítanak közönséged számára. Mutasd meg, hogy mi mindent kínálsz, hogy minél több lehetséges pácienst tessékelhess a konverzió irányába.

 

7. Ne csak önreklámra használd a Facebookot

Ne feledd, hogy a Facebook első sorban egy közösségi hálózat, és így jó néhány íratlan szabály is vonatkozik rá. Az egyik legfontosabb ilyen szabály, hogy minden egyes önreklámozó bejegyzés között számos hasznos tartalmat is megossz célközönségeddel. Ha egyfolytában csak saját praxisodat fényezed és arra próbálod rávenni az embereket, hogy térjenek be hozzád, akkor erre hamar ráunnak majd, és visszavonják követésedet.

Az elsődleges cél mindig az legyen, hogy értékeket kínálj, és csak egész kis arányban ossz meg olyan tartalmakat, amik önreklám jellegűek.

 

8. Mindig célzott ajánlatokat kínálj

Amikor Facebook hirdetésekkel népszerűsíted ajánlataidat, akkor mindig igyekezz precízen célozni azokat egy szűkebb közönség számára. Például a középkorú nőket sokkal valószínűbb, hogy érdeklik a ráncfelvarrások, mint a 30-as éveikben járó férfiakat. Ezért fontos, hogy ismerd célközönségedet – a megfelelő adatok birtokában pontosan célzott üzeneteket és ajánlatokat kínálhatsz fel ideális pácienseidnek, ami jelentősen növeli a konverziók esélyét.

Amellett, hogy a Facebookon több tucat jellemző szerint hozhatsz létre célközönségeket, a platformon hasonmás-közönségeket is készíthetsz azokból a felhasználókból, akik sokban hasonlítanak jelenlegi közönségedre. Ezek az opciók mind abban segítenek, hogy érdeklődő, lehetséges pácienseket érhess el marketingüzeneteiddel.

 

9. Vonzz több forgalmat webhelyedre

Valahányszor megemlítesz egy blogcikket, egy forrást vagy egy eljárást a Facebookon, helyezz el a bejegyzésben egy hivatkozást is, ami egy ehhez kapcsolódó oldalra mutat webhelyeden. Érdemes néha kiragadni egy-egy érdekesebb részletet tartalmaidból, és ezeket afféle ízelítőkként posztolni Facebook oldaladra – természetesen az adott hivatkozással együtt.

Ne felejts el minden bejegyzésedbe elhelyezni valamilyen felhívást is, amiben webhelyed meglátogatására vagy legalább hozzászólásra buzdítod célközönségedet.

 

10. Válaszolj minél hamarabb a pozitív és negatív hozzászólásokra

A közösségi média marketing egyik legnagyobb buktatója, hogy túl könnyű személyesre fogni tartalmaidat és hozzászólásaidat, főleg ha egy olyan témáról van szó, amiről őszinte szenvedéllyel beszélsz. Fontos azonban, hogy megvédd praxisod hírnevét, és professzionálisan válaszolj a hozzászólásokra, akár pozitív, akár negatív hangvitelűek.

Mindenek előtt nézz utána, hogy a hozzászóló valóban egy aktuális vagy volt páciensed-e. Ez elengedhetetlen, hiszen nem jó ötlet olyasmiért vállalni a felelősséget, amihez egyébként semmi közöd nincs. Ez után nyilvánosan köszönd meg az illetőnek a hozzászólást. Ha a hozzászólás pozitív, akkor szintén köszönd meg, és közöld, hogy reméled, hogy elégedett az illető az eredményekkel.

Ha a bejegyzés negatív hangvitelű, akkor ne a Facebookon kezdd el részletezni a problémát. Köszönd meg nyilvánosan a hozzászólást, de ajánld fel az illetőnek, hogy privát beszélgetésben rendezzétek az ügyet, lehetőleg személyesen. Ha az ügy megoldódott, tapintatosan kérd meg ügyfeledet, hogy posztoljon egy friss véleményt praxisodról.

 

11. Ossz meg képeket és videókat – de csak engedéllyel

A plasztikai sebészek Facebook marketingjében semmi sem olyan meggyőző, mint egy jó előtte/utána fénykép. A plasztikai sebészet egy vizuális szakma, ahol rengeteget segíthet, ha meg tudod mutatni leendő ügyfeleidnek, hogy mikre is képes csapatod. Az emberek így tudni fogják, hogy milyen eredményekre számíthatnak tőled, és hogy milyen kérésekkel kereshetnek fel.

Természetesen nagyon fontos, hogy akár képeket, akár videókat osztasz meg a beavatkozás közben, előtt, vagy után, előbb mindig szerezz írásos beleegyezést az adott pácienstől. Fontos, hogy ebben a dokumentumban kitérjetek arra is, hogy a páciens milyen felületeken engedélyezi a felvételek megmutatását. Például van, akit nem zavar, ha a Facebookra is feltöltöd a képeit, de mások valószínűleg csak abba egyeznek majd bele, hogy csak személyesen mutasd meg ezeket a képeket egy lehetséges páciensnek a rendelődben.

 

12. Készíts sikeres Facebook hirdetéseket

A Facebook hirdetések nagyon jövedelmezők lehetnek, ha megfelelően használod őket. Hasonlóképpen a Google Ads PPC rendszeréhez, a Facebookon is ajánlatot tehetsz azokra a kulcsszavakra, amelyekre meg szeretnéd jeleníteni hirdetéseidet a felhasználóknak. E mellett persze szűkíthetsz többek között érdeklődési körökre, demográfiai jellemzőkre és helyszínekre is, továbbá megadhatod, hogy hirdetéseid mely napokon, napszakokban, illetve mely két dátum között legyenek láthatóak.
 

egészségügyi marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 9

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.