AMP - Facebook Live utazási irodáknak, hoteleknek, éttermeknek – Mit, miért, hogyan

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Facebook Live utazási irodáknak, hoteleknek, éttermeknek – Mit, miért, hogyan
2018/08/09
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Valószínűleg tisztában vagy vele, hogy utazási irodád, éttermed vagy hoteled  Facebook oldalán élő videóközvetítéseket is indíthatsz. De talán soha nem mertél belefogni, pedig mára a Facebook kommunikáció egyetlen, értelmes, ingyenes eszköze maradt. 
 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A Közösségi média marketing utolsó ingyenes lehetőségé a Facebookon a LIVE

Szerintem a Facebook vezetősége tévúton jár. Értem én, hogy több pénzt szeretnének, de az, ami megy ma a Facebookon, szerintem annak halálához vezet majd. Az oldalak elérései folyamatosan csökkennek, az oldalak szerkesztőinek lassan nem lesz értelme bíbelődniük a tartalmakkal, hiszen senkit nem érnek el vele ingyenesen. Fizetett hirdetéssel dolgozva nem marad annyi nyereség, amiért érdemes lenne ezt a munkát végezni, nincs pozitív ROI. A szomszéd képeit meglesni én nem megyek fel a Facebookra, szerintem sokan lesznek ezzel így mások is. 

 

Egy darabig még el elhetett érni, hogy kreatív, valóban érdekes és jó posztokkal sok embert érje el, most már nagyon ügyesnek kell lenned ahhoz, hogy ez sikerüljön. Ha csak nem vagy közösségi média guru, akkor valószínűleg ez manapság gondot jelent neked. Van azonban egy olyan posztolási mód, amelyet nagyon könnyű használni, és egyre több embert érhetsz el vele, organikusan. Ez a Facebook Live.

 

A Facebook Live funkciója lehetővé teszi, hogy valós időben mutass be egy eseményt nézőidnek, aktivitásra ösztönözve ezzel márkád, egész pontosan márkád Facebook oldalának követőit. Az alábbiakban mindent megtudhatsz arról, hogy miért is olyan fontos ez, és hogy miként érdemes hozzákezdeni!

 

„Élő videó? Mi a baj az előre felvettel?”

Az előre felvett videókkal semmi baj nincs – a mai napig a legnépszerűbb tartalomtípusok közé tartoznak, az emberek pedig előszeretettel nézik őket és lépnek kapcsolatba velük hozzászólások, kedvelések és megosztások útján. Azonban az élő videó néhány egyedi előnyt kínál ezekkel szemben.

 

Az élő videók emberibbé teszik márkádat

Az élő videó páratlan lehetőséget kínál a nézőknek, hogy kapcsolatba léphessenek márkáddal, méghozzá sokkal személyesebb módon, mint egy előre rögzített változatnál. A hagyományos videókkal szemben az élő közvetítések közben a közvetítő (tehát te) is azonnal reagálhat a hozzászólók kérdéseire, ami nagyszerű a márkád iránt érzett bizalom megerősítésére.

 

Történetek újszerűen

Az élő videókon olyan pillanatokat oszthatsz meg az érdeklődőkkel, amiket egyébként nem láthatnának – például végignézhetnek egy élő rendezvényt létesítményedben, vagy bepillantást nyerhetnek a kulisszák mögé egy-egy fontos eseményre való felkészülés során. Eközben persze folyamatosan válaszolhatsz a feltett kérdéseikre, és akár meg is mutathatod nekik azt, amiről kérdeznek, ami lehetetlen egy előre rögzített videó esetén.


Még több aktivitás

Az előre rögzített videók rengeteg aktivitásra (hozzászólások, kedvelések, megosztások) ösztönzik az embereket, a statisztikák szerint azonban az élő változatok ennek a tízszeresét eredményezik. Emellett az emberek háromszor annyi időt töltenek élő videók nézegetésével, mint az egyszerűkkel.

 

Még több elért ember

A Facebook élő videók nem számítanak hagyományos videóknak a platform algoritmusa szerint. Egyedi tartalomtípusként sokkal nagyobb prioritást élveznek az emberek hírfolyamiban, hogy minél több ember láthassa őket. Ha tehát szeretnél több organikus, vagyis nem fizetett elérést szerezni, akkor az élő videók segíthetnek ebben!

 

„Jó, de miről élőzzek?”

A legnagyobb különbség az előre rögzített és az élő videó között az, hogy az utóbbi valós idejű, kétirányú kommunikációt tesz lehetővé a közvetítő és a nézők között. Ez azt jelenti, hogy az élő videókat érdemes olyan témák köré felépíteni, amelyek beszélgetéseket indítanak meg a hozzászólók között.

 

Itt lehet szó inspiráló, hasznos, érdekes, vagy éppen humoros helyzetekről, ötletekről, történetekről – lényegében bármiről, amit célközönséged értékelni tudna.

 

Íme csupán néhány példa, ami remekül működik élő formátumban:

 

  • Egy érdekes folyamat cégeden belül
  • Egy kulisszák mögötti „titkokat” bemutató videó
  • Egy kiemelt alkalmazott, akinek bőven van mit mesélnie
  • Valamilyen váratlan, nem betervezett, de látványos vagy érdekes esemény
  • Egy betervezett esemény

 

„Hol találom az élő funkciót?”

Ehhez mindig a Facebook alkalmazás legfrissebb verzióját érdemes használni. Ez minden bizonnyal már rajta van a telefonodon, tehát a következő lépés belépni márkád oldalának kezelőjeként, és elnavigálni oldalad kezdőlapjára.

 

Itt a „Bejegyzés” ikonra kattintva megjelennek a különböző opciók, amelyek között ott találod majd az „Élő videó indítása” lehetőséget. Ezek csak követned kell a képernyőn megjelenő utasításokat, de még mielőtt belekezdenél…


Tippek sikeres élő videók készítéséhez

Nézzük meg, hogy hogy érdemes felkészülni első élő videóközvetítésedre…

 

Hagyj időt a gyakorlásra

Senki sem várja el tőled, hogy elsőre magabiztosan és profin élőzz. Egy kis gyakorlással felkészítheted magad az „éles” helyzetre. Ehhez válts át saját, személyes profilodra, majd állítsd új bejegyzésed láthatóságát „Csak énre”, és kezdj el élő videót közvetíteni. Senki nem láthatja majd ismerőseid közül, de te kényelmesen megismerkedhetsz az élő videó kezelőfelületével. Csak ne felejtsd el utána visszaállítani az új bejegyzéseid láthatóságát!

 

Harangozd be

Ha tudod, hogy a közeljövőben mely napon, milyen időpontban szeretnél élőzni, akkor írj egy gyors bejegyzést erről oldaladra, hogy követőid fel tudjanak készülni a közvetítésre.

 

Válassz egy hangzatos címet

Egy beszédes, kapcsolódó kulcsszavakkal kiegészített cím segíthet láthatóbbá válni a Facebook keresések között. A Facebook jelenleg néhány országban teszteli a „témakör megadása” funkciót is, így amint az a te verziódban megtalálható, akkor ezt is érdemes használni.

 

Ne kezdj bele terv nélkül

Még az előtt legyen elképzelésed arról, amit csinálni szeretnél, mielőtt ráböknél az élő videó opcióra. Ne feledd, minden élesben megy!

 

Lépj kapcsolatba a közönséggel!

Ez az egész élő videózás lényege – ha erre nem vagy hajlandó, akkor inkább használj előre felvett videókat. Köszönd meg nekik hogy benéztek, és ösztönözd őket arra, hogy kérdezgessenek, és vitassanak meg ötleteket a hozzászólásokban.

 

Ne fogd rövidre

Az élő videóknak némi időre van szükségük, hogy hírük elterjedjen az érdeklődő nézők között. Érdemes egy élő közvetítést legalább 10 percesre fogni, kivéve persze ha egy gyors, váratlan eseménnyel szeretnél minél előbb bejelentkezni.


Fontos a minőség – Így biztosítsd!

Lehetsz bármilyen jó showman, ha a videó minősége nézhetetlen, akkor senki nem nézi majd. Nézzük, hogy mikkel biztosíthatod, hogy ne csak tartalmilag, hanem minőségileg is élvezhető legyen a közvetítés!

 

Az internetkapcsolat minősége

A közvetítéseket érdemes erős Wi-Fi kapcsolaton keresztül lebonyolítani – a mobilnetes opciót csak akkor válaszd, ha semmiképpen nem tudsz jobb kapcsolatot biztosítani. A Facebook jelezni fogja, ha az internetkapcsolat nem elég erős az élőzéshez.

 

Ne rángasd a telefont!

Élő (vagy bármilyen más) videót mindig csak döntött telefonnal rögzíts. A telefont két kézzel fogd, két oldalról, és igyekezz egyenesben tartani. Ne lépkedj túl gyorsan, ha nem tudod közben úgy fogni a telefont, hogy ne rázkódjon. Figyelj oda továbbá arra is, hogy jobbra-balra forgásnál ne ránts nagyokat a telefonon, mert a videó nem lesz képes lépést tartani a sebességeddel, és elmosódik majd.

 

Az élő videó, mint marketingeszköz

Az élő közvetítéseket akár el is mentheted a Facebookon belül, hogy az érdeklődők később is bármikor újranézhessék azt. Ez nagyon fontos – a Facebook szerint az élő videók megtekintéseinek akár 70%-a is a közvetítések után történhet. A platform továbbá néhány hasznos szerkesztési funkciót is kínál, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetők a visszajátszások.

 

Felhívás gomb

Érdemes hozzáadni a videóhoz egy felhívás gombot, amire ha egy néző rákattint, akkor egy általad megadott URL-re kerül majd át. A gombok feliratai lehetnek például vásárlásra, letöltésre, vagy további informálódásra buzdító szövegek is.

 

Facebook élő videók más platformokon

A kész videókat érdemes feltölteni céged YouTube csatornájára is, ahol jó eséllyel még a Facebooknál is nagyobb nézettséget érhetsz majd el vele. Természetesen saját webhelyedre is feltöltheted, illetve a rá mutató hivatkozást is megoszthatod más közösségi csatornákon (például a Twitteren).

 

Az élő videók statisztikái

Mint minden valamirevaló marketingcsatorna, úgy a Facebook élő videóinak teljesítménye is nyomon követhető.

 

A Facebook külön kezeli az élő videók statisztikáit, ahol megtekintheted, hogy milyen aktivitást váltott ki a közvetítés a nézőkből.

 

Az elérési mérőszámok megmutatják, hogy mennyi volt a legnagyobb nézőszám videódon, hány percnyit néztek meg belőle az emberek, hány egyedi néződ volt, mekkora a teljes nézettsége, hányan nézték 10 másodpercig, illetve átlagosan hány százalékát nézték meg a videónak.

 

Az aktivitási mérőszámok a teljes aktivitást mutatják, ami lényegében az összes hozzászólás, reakció, és megosztás számát jelenti.

 

Végezetül

Az élő videó tehát egy nagyon hatékony tartalomtípus, amivel könnyedén ráveheted követőidet arra, hogy kapcsolatba lépjenek márkáddal. Egyedi, valós idejű, kétirányú kommunikációt tesz lehetővé, ami segít megerősíteni az érdeklődők márkád iránt kiépített bizalmát.
 

Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 79

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.