AMP - Facebook hirdetés típusok, amelyeket Neked is érdemes megismerned

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Facebook hirdetési típusai, amiket minden marketingesnek ismernie kell
2022/08/24
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Facebook nem csupán a világ legnagyobb közösségi hálózata, hanem az egyik legnagyobb hirdetési platform is egyben. A Facebookon a marketingesek havonta 2,8 milliárd aktív felhasználót érhetnek el reklámjaikkal, azonban ehhez nem csak közönségüket, hanem a különböző hirdetési típusaikat is ismerniük kell. Az alábbiakban ezekről lesz szó!

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Képes hirdetések

A képes hirdetések kiválóak azoknak a marketingeseknek, akik még csak most ismerkednek a Facebook hirdetési eszközeivel. A képes hirdetések létrehozhatók hozott anyagokból (akár a történetekben is), vagy egy meglévő képes bejegyzés kiemelésével is.


Habár egyszerűek, a képes hirdetések egyáltalán nem unalmasak, és a megfelelő grafikával, illetve kísérőszöveggel igazán látványos eredményeket lehet elérni velük.

 

Videós hirdetések

A videós hirdetések nem csupán a történetekben és a hírfolyamban jelenhetnek meg önálló hirdetésekként, hanem más, hosszabb Facebook videók közben is. A videó a közösségi platformok legnépszerűbb tartalomtípusa, ezért általában megéri némi pénzt és időt fordítani ezekre a reklámokra is.


Ezek nem feltétlenül kell, hogy kamerával rögzített videók legyenek – készíthetsz animációkat is, ha azok jobban passzolnak a hirdetés üzenetéhez vagy márkád stílusához.

 

Szavazásos hirdetések

Ezek a hirdetések kizárólag mobilkészülékeken jelenhetnek meg. Lényegében olyan képes vagy videós hirdetések ezek, amikhez két választási lehetőség is tartozik. A felhasználók a szavazatuk leadása után láthatják az eddigi válaszok arányát.

 

Galéria formátumú hirdetések

A galériahirdetésekben legfeljebb összesen 10 képet vagy videót helyezhetsz el. Ez a hirdetésformátum ideális például egy termék különböző tulajdonságainak részletesebb bemutatására, vagy akár egy egész kollekció összes termékét is bemutathatod vele, mindegyiket a saját kis képén vagy videóján.


Mindegyik képnek vagy videónak saját, külön landing oldalra mutató CTA gombja is lehet.
 

Vetítéses hirdetések

A vetítéses hirdetésekkel könnyedén készíthetsz rövid videós hirdetéseket meglévő képek, szövegek és más videók felhasználásával.


A vetítéses hirdetések szintén hatékonyan képesek felhívni magukra a felhasználók figyelmét, azonban lényegesen kevesebb adatmennyiséget használnak fel, ezért a lassabb internetkapcsolatú felhasználók is megtekinthetik őket.

 

Kollekció típusú hirdetések

A kollekciós hirdetések szintén csak mobileszközökön jelenhetnek meg, és öt képet vagy videót tartalmazhatnak, amelyekre koppintva a felhasználók megvásárolhatnak egy terméket vagy szolgáltatást.


A kollekciós hirdetések kompatibilisek az „azonnali élményekkel” is (ezekről máris bővebben), tehát a felhasználóknak el sem kell hagyniuk a platformot ahhoz, hogy lebonyolíthassák a vásárlást. Ez leegyszerűsíti és felgyorsítja a folyamatot számukra, így többen lesznek hajlandók elvégezni a konverziót.

 

„Azonnali élmény” hirdetések

Az azonnali élmény hirdetések az egész mobilképernyőt elfoglalják, és 15-ször gyorsabban töltenek be, mint egy, a Facebookon kívül elhelyezkedő mobilos weboldal. Egyszerre akár több ilyen azonnali élmény hirdetést is egymáshoz kapcsolhatsz, ha szeretnéd több kapcsolódó termékre vagy szolgáltatásra is felhívni célközönséged figyelmét.

 

Érdeklődőkeresési hirdetések

Az érdeklődőkeresési hirdetések szintén mobilexkluzív reklámok, hiszen kifejezetten az a céljuk, hogy a felhasználók túl sok gépelés nélkül adhassák meg elérhetőségeiket a hirdetőnek.
Nagyszerűek többek között email feliratkozók gyűjtésére, próbaverziókra való feliratkozásra, és így tovább. Az autógyártók például előszeretettel használják őket tesztvezetésre való jelentkezésekhez.
 

 

Dinamikus hirdetések

A dinamikus hirdetések segítségével kifejezetten azokat a felhasználókat célozhatod meg, akik a legnagyobb eséllyel érdeklődnének kínálatod iránt.


Ha például valaki korábban ellátogatott webhelyeden egy termék adatlapjára, vagy egy terméket helyezett a kosarába, de végül nem vásárolt semmit, akkor a dinamikus hirdetésekkel emlékeztetheted őt arra a bizonyos termékre. Ez a fajta újracélzás egy nagyon hatékony marketingfogás, hiszen az érdeklődés és a vásárlási szándék szinte garantált.


A hirdetéseknek nem csupán a témája lehet dinamikus. Ha különböző nyelveken is elkészíted hirdetésedet, akkor a Facebook a megfelelő verziót jeleníti majd meg a külföldi felhasználóknak.

 

Messenger hirdetések

A Facebook Messenger hirdetésekkel több, mint 1,3 milliárd felhasználó érhető el, akik havi szinten használják a világ egyik legnépszerűbb chatalkalmazását. Hirdetésed elkészítése során válaszd a Messengert az elhelyezési opciók között (illetve muszáj vagy kiválasztani a Facebook hírfolyamot is). A hirdetés a beszélgetések listájában jelenik majd meg a felhasználóknak.


Létrehozhatsz továbbá olyan hirdetéseket is, amik a Facebook hírfolyamban jelennek meg, és amelyekre rákattintva a felhasználók azonnal megnyithatnak egy Messenger-beszélgetést márkáddal a platformon.

 

Történetek hirdetések

A történetek hirdetések kifejezetten a függőleges mobilképernyőkre készültek, és legnagyobb előnyük, hogy a történetek böngészése közben a felhasználó teljes képernyős módban láthatja őket.

 

Kiterjesztett valóság hirdetések

A kiterjesztett valóságot használó Facebook hirdetések szűrők és animációk segítségével ragadják meg az emberek figyelmét, és késztetik őket a márkáddal való interakciókra.


Például egy szűrő segítségével a felhasználó megtekintheti, hogy hogyan állna neki egy napszemüveg vagy egy rúzs.
Ez a hirdetésformátum az eléréseidet is segíthet kiterjeszteni. A felhasználók fényképet is készíthetnek magukról, miközben a szűrőket használják, ezeket a képeket pedig később megoszthatják másokkal is.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 3

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.