Képes hirdetések
A képes hirdetések kiválóak azoknak a marketingeseknek, akik még csak most ismerkednek a Facebook hirdetési eszközeivel. A képes hirdetések létrehozhatók hozott anyagokból (akár a történetekben is), vagy egy meglévő képes bejegyzés kiemelésével is.
Habár egyszerűek, a képes hirdetések egyáltalán nem unalmasak, és a megfelelő grafikával, illetve kísérőszöveggel igazán látványos eredményeket lehet elérni velük.
Videós hirdetések
A videós hirdetések nem csupán a történetekben és a hírfolyamban jelenhetnek meg önálló hirdetésekként, hanem más, hosszabb Facebook videók közben is. A videó a közösségi platformok legnépszerűbb tartalomtípusa, ezért általában megéri némi pénzt és időt fordítani ezekre a reklámokra is.
Ezek nem feltétlenül kell, hogy kamerával rögzített videók legyenek – készíthetsz animációkat is, ha azok jobban passzolnak a hirdetés üzenetéhez vagy márkád stílusához.
Szavazásos hirdetések
Ezek a hirdetések kizárólag mobilkészülékeken jelenhetnek meg. Lényegében olyan képes vagy videós hirdetések ezek, amikhez két választási lehetőség is tartozik. A felhasználók a szavazatuk leadása után láthatják az eddigi válaszok arányát.
Galéria formátumú hirdetések
A galériahirdetésekben legfeljebb összesen 10 képet vagy videót helyezhetsz el. Ez a hirdetésformátum ideális például egy termék különböző tulajdonságainak részletesebb bemutatására, vagy akár egy egész kollekció összes termékét is bemutathatod vele, mindegyiket a saját kis képén vagy videóján.
Mindegyik képnek vagy videónak saját, külön landing oldalra mutató CTA gombja is lehet.
Vetítéses hirdetések
A vetítéses hirdetésekkel könnyedén készíthetsz rövid videós hirdetéseket meglévő képek, szövegek és más videók felhasználásával.
A vetítéses hirdetések szintén hatékonyan képesek felhívni magukra a felhasználók figyelmét, azonban lényegesen kevesebb adatmennyiséget használnak fel, ezért a lassabb internetkapcsolatú felhasználók is megtekinthetik őket.
Kollekció típusú hirdetések
A kollekciós hirdetések szintén csak mobileszközökön jelenhetnek meg, és öt képet vagy videót tartalmazhatnak, amelyekre koppintva a felhasználók megvásárolhatnak egy terméket vagy szolgáltatást.
A kollekciós hirdetések kompatibilisek az „azonnali élményekkel” is (ezekről máris bővebben), tehát a felhasználóknak el sem kell hagyniuk a platformot ahhoz, hogy lebonyolíthassák a vásárlást. Ez leegyszerűsíti és felgyorsítja a folyamatot számukra, így többen lesznek hajlandók elvégezni a konverziót.
„Azonnali élmény” hirdetések
Az azonnali élmény hirdetések az egész mobilképernyőt elfoglalják, és 15-ször gyorsabban töltenek be, mint egy, a Facebookon kívül elhelyezkedő mobilos weboldal. Egyszerre akár több ilyen azonnali élmény hirdetést is egymáshoz kapcsolhatsz, ha szeretnéd több kapcsolódó termékre vagy szolgáltatásra is felhívni célközönséged figyelmét.
Érdeklődőkeresési hirdetések
Az érdeklődőkeresési hirdetések szintén mobilexkluzív reklámok, hiszen kifejezetten az a céljuk, hogy a felhasználók túl sok gépelés nélkül adhassák meg elérhetőségeiket a hirdetőnek.
Nagyszerűek többek között email feliratkozók gyűjtésére, próbaverziókra való feliratkozásra, és így tovább. Az autógyártók például előszeretettel használják őket tesztvezetésre való jelentkezésekhez.
Dinamikus hirdetések
A dinamikus hirdetések segítségével kifejezetten azokat a felhasználókat célozhatod meg, akik a legnagyobb eséllyel érdeklődnének kínálatod iránt.
Ha például valaki korábban ellátogatott webhelyeden egy termék adatlapjára, vagy egy terméket helyezett a kosarába, de végül nem vásárolt semmit, akkor a dinamikus hirdetésekkel emlékeztetheted őt arra a bizonyos termékre. Ez a fajta újracélzás egy nagyon hatékony marketingfogás, hiszen az érdeklődés és a vásárlási szándék szinte garantált.
A hirdetéseknek nem csupán a témája lehet dinamikus. Ha különböző nyelveken is elkészíted hirdetésedet, akkor a Facebook a megfelelő verziót jeleníti majd meg a külföldi felhasználóknak.
Messenger hirdetések
A Facebook Messenger hirdetésekkel több, mint 1,3 milliárd felhasználó érhető el, akik havi szinten használják a világ egyik legnépszerűbb chatalkalmazását. Hirdetésed elkészítése során válaszd a Messengert az elhelyezési opciók között (illetve muszáj vagy kiválasztani a Facebook hírfolyamot is). A hirdetés a beszélgetések listájában jelenik majd meg a felhasználóknak.
Létrehozhatsz továbbá olyan hirdetéseket is, amik a Facebook hírfolyamban jelennek meg, és amelyekre rákattintva a felhasználók azonnal megnyithatnak egy Messenger-beszélgetést márkáddal a platformon.
Történetek hirdetések
A történetek hirdetések kifejezetten a függőleges mobilképernyőkre készültek, és legnagyobb előnyük, hogy a történetek böngészése közben a felhasználó teljes képernyős módban láthatja őket.
Kiterjesztett valóság hirdetések
A kiterjesztett valóságot használó Facebook hirdetések szűrők és animációk segítségével ragadják meg az emberek figyelmét, és késztetik őket a márkáddal való interakciókra.
Például egy szűrő segítségével a felhasználó megtekintheti, hogy hogyan állna neki egy napszemüveg vagy egy rúzs.
Ez a hirdetésformátum az eléréseidet is segíthet kiterjeszteni. A felhasználók fényképet is készíthetnek magukról, miközben a szűrőket használják, ezeket a képeket pedig később megoszthatják másokkal is.