Facebook hirdetések – 20%-os szabály a képeknél
A Facebook hirdetések esetében a hirdetés fotójára vonatkozik ez a szabály, pontosabban a képre elhelyezett szöveg mértékére. A szabály értelmében a Facebook-on a hiordetés fotóján a feliratozott szövegek nem foglalhatnak el több helyet, mint 20%. Ez nem tűnik vészesnek, a gyakorlatban azonban néha igen kellemetlen perceket okoz azonban a hirdetőknek – hiszen ha túllépjük ezt a 20%-ot, a hirdetés nem indulhat el, és a kreatívot újra kell gyártani.
Ez a 20% vonatkozott eddig minden, a képen megjelenő szövegre – a logo-tól kezdve a hirdetni kívánt termék felirataiig.
Módosította a Facebook a 20%-os szabályt: a terméken lévő feliratozás már nem számít!
Mit jelentett ez a gyakorlatban? Hát azt, hogy ha egy könyvet, vagy bármely olyan terméket kívántál hirdetni, amelyen felirat volt – azt gyakorlatilag ellehetetlenítette ez a szabály.
Még rosszabb volt, hogy a gyakorlatban a hirdetések engedélyezése gyakran hibába ütközött: ha feladtál egy hirdetést, azt elfogadta a rendszer – majd néha 1-2 napba is beletelt, mire felismerte a hibát: és váratlanul leállította a hirdetést.
Ez a probléma nem került még orvoslásra, ám a szövegezés szabályát enyhítette a közösségi média óriás: most már ugyanis a termékek feliratozása nem számít!
Idézve a Facebook Help-ből a 20%-os szabályról:
A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint megengedettek:
-
olyan termékeket ábrázoló képek, amelyeknél a tényleges terméken található szöveg,
-
termékeket valós helyzetekben ábrázoló fényképek vagy termékek fényképei háttérrel.
A 20%-os szövegarányra vonatkozó szabály szerint nem megengedettek:
-
szöveggel felülírt logókra, képekre ráközelített képek,
-
a szabály megkerülése céljából jól láthatóan a terméken szerkesztéssel szöveget elhelyező képek.