Hashtag a Facebookon – tudod, hogy kell használni? Megmutatjuk.
A Twitter bevezette és az Instagram is használja, de most megérkezett Facebook-ra is a hashtag. Hogy mi az a hashtag? Gyakorlatilag egy címke, amivel bejegyzéseidet tudod megjelölni, kategorizálni így arra rákeresve az összes témához kapcsolódó bejegyzést csoportosítva tudod megnézni. Jelölése a kettőskeresztként (#) ismert szimbólummal történik. Például leírod bejegyzésként a következőt: Már a Facebookon is elérhető a hashtag #közösségimédia. A #közösségimédia hashtag az üzenőfalon gyakorlatilag linkké alakul, amire rákattintva az összes #közösségimédia taggel ellátott bejegyzést meg tudod tekinteni.
Most hogy tudod, hogyan működik, már csak azt kell kitalálnod, hogyan használd a hashtagot a Facebookon...
Mivel naponta több mint 4,75 milliárd bejegyzés születik, ami felfoghatatlan mennyiség. Hirdetőként, oldalként így nehéz eljutni a célközönséghez, mivel hatalmas a verseny.
Ha
hashtaggel látod el a bejegyzésedet, bárki számára elérhetővé teszed, még akkor is, ha nem az oldalad rajongója, de éppen rákeres az általad használt hashtag-re. Magyarul lehetőséged nyílik más közönségek elérésére, csupán a megfelelő hashtag-et kell használnod.
Te is rákereshetsz különböző témákra a hashtag-ek alapján és bekapcsolódhatsz a beszélgetésbe. Így ismét új követők találhatsz, bizonyíthatod a témában való jártasságodat és főképp nem neked kell a közönséghez eljutni, hanem ők jönnek el hozzád.
Így használd a hashtag-eket Facebook oldaladon - onlinbe marketing tanácsadóink tapasztalatai alapján
Ha egy közösségi média és
online marketinggel foglalkozó oldalt üzemeltetsz, segítséget nyújthatsz a témádhoz kapcsolódó kérdésekre. Különböző kérdésekkel fordulhatnak hozzád rajongóid, például azzal, hogyan érjenek el több rajongót, hogyan reklámozzanak hatékonyabban, hogyan használják a
Google AdWords-öt, stb. Ezekre a témakörökre létrehozhatsz különböző hashtageket, pl.: #HatékonyFacebookReklám, #RajongóSzámNövelés, stb. Ezzel magad körül alakíthatsz ki beszélgetéseket és ha megfelelő válaszokat és megoldásokat nyújtasz a kérdezőknek, biztosan hasznosnak találják majd oldalad, így több embert érhetsz el.
Így használd a hashtag-eket személyes profilodon
De hogy egy személyes példánál maradjunk, tegyük fel, hogy barátaidnak szeretnél megmutatni egy bizonyos eseményt életedből, legyen az esküvő vagy nyaralás. Horvátországi nyaralásodról készült képeidet, bejegyzéseidet, videódat lásd el a #HorvátNyaralás2013 hashtag-gel, amire ha rákeresnek barátaid, egyszerre látják az összes bejegyzést, ami a nyaraláshoz kapcsolódik. Ebben az a jó, hogy az össze bejegyzés típust téma szerint eléred, tehát az állapotfrissítések, képek, videók, linkek egy helyen lesznek a nyaralásod témakörében, egymás után, csoportosítva, így biztosan nem lehet köztük elveszni.
A
Facebook hashtag funkciójában az a remek dolog, hogy a
LinkedIn, Twitter és
Instagram hashtageket is tudja használni, így ha valamit megosztasz az egyik közösségi oldalról, annak hashtag-je Facebookon is kereshetővé válik.
Most, hogy tudod már hogyan működnek a hashtag-ek, tudod már, mire fogod használni őket?
Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.1 millió rajongónk alapján Neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok tanfolyam!