Új fejezet a közösségi média marketingben - hogyan maradj látható a Facebook hírfolyamban? Menekülés a drogdíler csapdájából....
A Facebook az utóbbi hónapokban átírta a játékszabályokat - talán már te is megérezted. Engem legalábbis rengetegen keresnek meg azzal hogy „meghalt a Facebook” nem érdemes már többet „üzletileg” vele foglalkozni, mivel drasztikusan estek az elérések. Az biztos, hogy egy korszaknak vége. A régi rendszerrel együtt az organikus elérések ideje is leáldozóban van. De ha résen vagy, megtanulhatod, hogyan alkalmazkodj és maradj a csúcson az új viszonyok között is. Segítünk!
Mi történt? Facebook 2014 - dióhéjban
Eddig, amikor egy oldal a
Facebookon posztolt, az megjelent sok követője hírfolyamában. Ha az emberek lájkolták, megosztották, vagy kommentálták a bejegyzést, azt ezáltal még sokkal többen látták...Ami persze olcsó reklám volt az oldalaknak. Gyönyörű alapot adott a
tartalommarketing szerelmeseinek, az online újságoknak sőt egy új oldaltípust a „lájkoldalt” is létrehozta.
De! Amint egyre sokasodtak az oldalak a Facebookon, a felhasználók hírfolyama is ezzel arányban vált egyre zsúfoltabbá. Ezért döntött úgy a portál, na meg anyagi érdekekből is, hogy drasztikusan leszűkíti egyes oldalak jelenlétét a hírfolyamban. Ha ezután az oldalak továbbra is el akarták érni követőiket, fizetniük kellett.
Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!
A Facebook azóta is fokozatosan csökkenti az organikus eléréseket. Mi folyamatosan vizsgáltuk a változtatások eredményeit, kísérleteinkből az is kiderült, hogy a kommentek, lájkok közel
sem dobnak annyit egy poszt láthatóságán, mint azelőtt.
Mi a helyzet most a közösségi média marketingben?
Először is, az olyan oldalak, melyek eddig csak az ingyenes elérésekre építettek, zuhanórepülésben vannak. Sok új, és/vagy egyébként is alacsonyabb látogatottságú oldal egyszerűen eltűnik a hírfolyamból. Még a jól bejáratott, sok hű követővel rendelkező oldalak is korábbi közönségük töredékéhez jutnak csak el. Tapasztalataink szerint fokozottan sújtja ez azokat az oldalakat, akik rajongóik nagy részét alkalmazásokkal szedték össze. Találhatsz olyan, sok százezer rajongóval rendelkező magyar oldalakat is, akik elérése minimálisra csökkent rajongószámukhoz képest. Pedig mennyit költöttek ezek a cégek a közösségi média
marketingre….
Ha újra látható akarsz lenni, fizetned kell?
Ez előre látható volt: hány ezer oldalt kell egy Facebookozónak lájkolnia, mielőtt lehetetlenné válik mindet követni? Sovány vigasz, de talán jó tudni, hogy a Facebook nem direkt veled szúr ki - mint minden vállalkozás, Zuckerbergék is a minőségi szolgáltatás és az egészséges
profit közötti egyensúlyt keresik. A saját profitjuk érdekében átgázolnak rajtad,ha nem vigyázol… Ha egyszer elkezdesz fizetni, annak lehet soha nem lesz vége. Persze jó néha egy kicsit „rátolni” mind az elérésekre mind a rajongók számára, de ha egyszer elkezded és a régi számokat várod vissza, könnyen úgy járhatsz a Facebookkal, mint a drogosok a dílerükkel: mindig csak többet és többet akarsz majd a beetetés után…
Mi a teendő?
A könnyű organikus elérések korszaka után most átfogó változtatásokra van szükséged. A Facebook követőid még mindig értékesek, de a modellnek meg kell újulni. Így:
- Az olyan tartalmak, amik nem sarkallják a felhasználókat a megosztásra, nem érnek sokat. A lájkok és kommentek már szinte alig számítanak. Csak a megosztásokon keresztül érhetsz el új embereket ingyen.
- A kevesebb itt több. Változtass a kontent stratégiádon és a posztok sűrűségén, hogy azok mindig az újdonság erejével hassanak. Hogyan érheted ezt el? Ha a lenti kérdésekből legalább egyre nem tudsz igennel válaszolni, inkább ne posztolj.
1. Elég jó vagy fontos ez a poszt ahhoz, hogy akár költsek is rá?
2. Van-e olyan jó, hogy az olvasók nem fogják tudni megállni, hogy meg ne osszák a barátaikkal?
3. Várják, vagy keresik-e már ezt a posztot?
- Kell, hogy legyen költségvetésed. A fent leírt drogos példa ellenére szokd meg, hogy minden fontos Facebook posztra költened kell. Nem feltétlenül sokat, de ha el akarod érni a közönségedet (legalábbis amíg sok-sok igennel nem tudsz válszolni a 3. pontban leírt kédésre), ez kikerülhetetlen lesz. De inkább válaszolj 3 igennel…
- Vizsgáld meg követőid seregét. Fontos, hogy az idődet és erőforrásaidat csak alapos, átgondolt elemzés után fektesd be. Kérdezd meg magadtól:
• Miért fontos, hogy épp ezek az emberek lájkolják az oldalamat?
• Vannak-e olyan fontosak, hogy akár fizetnék is azért, hogy elérjem őket?
• Segít ez a poszt a jó kapcsolatok megteremtésében, amik később gyümölcsözők lehetnek?
• Hogyan fog ez megtérülni rövid, közép és hosszú távon?
• Megéri-e a rá áldozott forrásokat?
Új játék, új szabályok, új terep. De ami megmaradt: a Facebookon még mindig elérheted és megtarthatod azokat, akiknek az üzeneted szól, ha megdolgozol értük. Viszonozni fogják. Ha nem megy, keress minket, mi segítünk!