AMP - Sokan érzik úgy vége a Facebookon való ingyenes kommunikációnak. Te is úgy érzed, már szinte senki nem látja oldalad posztjait? Nem vagy egyedül! Elmondom miért van és mit tehetsz!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Új fejezet a közösségi média marketingben - hogyan maradj látható a Facebook hírfolyamban? Menekülés a drogdíler csapdájából....
2014/10/12
Máté Balázs, marketing tanácsadó
A Facebook az utóbbi hónapokban átírta a játékszabályokat - talán már te is megérezted. Engem legalábbis rengetegen keresnek meg azzal hogy „meghalt a Facebook” nem érdemes már többet „üzletileg” vele foglalkozni, mivel drasztikusan estek az elérések. Az biztos, hogy egy korszaknak vége. A régi rendszerrel együtt az organikus elérések ideje is leáldozóban van. De ha résen vagy, megtanulhatod, hogyan alkalmazkodj és maradj a csúcson az új viszonyok között is. Segítünk!

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

 

 

Mi történt? Facebook 2014 - dióhéjban

Eddig, amikor egy oldal a Facebookon posztolt, az megjelent sok követője hírfolyamában. Ha az emberek lájkolták, megosztották, vagy kommentálták a bejegyzést, azt ezáltal még sokkal többen látták...Ami persze olcsó reklám volt az oldalaknak. Gyönyörű alapot adott a tartalommarketing szerelmeseinek, az online újságoknak sőt egy új oldaltípust a „lájkoldalt” is létrehozta. 
 
De! Amint egyre sokasodtak az oldalak a Facebookon, a felhasználók hírfolyama is ezzel arányban vált egyre zsúfoltabbá. Ezért döntött úgy a portál, na meg anyagi érdekekből is, hogy drasztikusan leszűkíti egyes oldalak jelenlétét a hírfolyamban. Ha ezután az oldalak továbbra is el akarták érni követőiket, fizetniük kellett. 
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 
A Facebook azóta is fokozatosan csökkenti az organikus eléréseket. Mi folyamatosan vizsgáltuk a változtatások eredményeit, kísérleteinkből az is kiderült, hogy a kommentek, lájkok közel sem dobnak annyit egy poszt láthatóságán, mint azelőtt.
 

Mi a helyzet most a közösségi média marketingben?

 
Először is, az olyan oldalak, melyek eddig csak az ingyenes elérésekre építettek, zuhanórepülésben vannak. Sok új, és/vagy egyébként is alacsonyabb látogatottságú oldal egyszerűen eltűnik a hírfolyamból.  Még a jól bejáratott, sok hű követővel rendelkező oldalak is korábbi közönségük töredékéhez jutnak csak el. Tapasztalataink szerint fokozottan sújtja ez azokat az oldalakat, akik rajongóik nagy részét alkalmazásokkal szedték össze. Találhatsz olyan, sok százezer rajongóval rendelkező magyar oldalakat is, akik elérése minimálisra csökkent rajongószámukhoz képest. Pedig mennyit költöttek ezek a cégek a közösségi média marketingre….
 

Ha újra látható akarsz lenni, fizetned kell?

Ez előre látható volt: hány ezer oldalt kell egy Facebookozónak lájkolnia, mielőtt lehetetlenné válik mindet követni? Sovány vigasz, de talán jó tudni, hogy a Facebook nem direkt veled szúr ki - mint minden vállalkozás, Zuckerbergék is a minőségi szolgáltatás és az egészséges profit közötti egyensúlyt keresik. A saját profitjuk érdekében átgázolnak rajtad,ha nem vigyázol… Ha egyszer elkezdesz fizetni, annak lehet soha nem lesz vége. Persze jó néha egy kicsit „rátolni” mind az elérésekre mind a rajongók számára, de ha egyszer elkezded és a régi számokat várod vissza, könnyen úgy járhatsz a Facebookkal, mint a drogosok a dílerükkel: mindig csak többet és többet akarsz majd a beetetés után…
 

Mi a teendő?

A könnyű organikus elérések korszaka után most átfogó változtatásokra van szükséged. A Facebook követőid még mindig értékesek, de a modellnek meg kell újulni. Így:
 
  • Az olyan tartalmak, amik nem sarkallják a felhasználókat a megosztásra, nem érnek sokat. A lájkok és kommentek már szinte alig számítanak. Csak a megosztásokon keresztül érhetsz el új embereket ingyen.
  • A kevesebb itt több. Változtass a kontent stratégiádon és a posztok sűrűségén, hogy azok mindig az újdonság erejével hassanak.  Hogyan érheted ezt el? Ha a lenti kérdésekből legalább egyre nem tudsz igennel válaszolni, inkább ne posztolj.
 
1. Elég jó vagy fontos ez a poszt ahhoz, hogy akár költsek is rá?
2. Van-e olyan jó, hogy az olvasók nem fogják tudni megállni, hogy meg ne osszák a barátaikkal?
3. Várják, vagy keresik-e már ezt a posztot?
 
  • Kell, hogy legyen költségvetésed. A fent leírt drogos példa ellenére szokd meg, hogy minden fontos Facebook posztra költened kell. Nem feltétlenül sokat, de ha el akarod érni a közönségedet (legalábbis amíg sok-sok igennel nem tudsz válszolni a 3. pontban leírt kédésre), ez kikerülhetetlen lesz. De inkább válaszolj 3 igennel…
  • Vizsgáld meg követőid seregét. Fontos, hogy az idődet és erőforrásaidat csak alapos, átgondolt elemzés után fektesd be. Kérdezd meg magadtól:
 
• Miért fontos, hogy épp ezek az emberek lájkolják az oldalamat?
• Vannak-e olyan fontosak, hogy akár fizetnék is azért, hogy elérjem őket?
• Segít ez a poszt a jó kapcsolatok megteremtésében, amik később gyümölcsözők lehetnek?
• Hogyan fog ez megtérülni rövid, közép és hosszú távon?
• Megéri-e a rá áldozott forrásokat?
 
Új játék, új szabályok, új terep. De ami megmaradt: a Facebookon még mindig elérheted és megtarthatod azokat, akiknek az üzeneted szól, ha megdolgozol értük. Viszonozni fogják. Ha nem megy, keress minket, mi segítünk!
 
Facebook SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 124

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.