AMP - Miért hatékonyabb az egészségügyben az e-mail marketing, mint a közösségi média? Mire ügyelj, ha beépíted online marketing kommunikációdba?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan segíthet praxisodon az email marketing?
2017/10/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Miért hatékonyabb az egészségügyben az e-mail marketing, mint a közösségi média? Mire ügyelj, ha beépíted online marketing kommunikációdba? 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Egy biztos: az email még mindig határozottan jelen van. Ezt bizonyítják az alábbi tények is:

  • A McKinsey szerint az email 40-szer hatékonyabb az új páciensek bevonzására, mint a Facebook és a Twitter együttesen.
  • A hirdetők 89%-a számára az email az elsődleges eszköz a lehetséges ügyfelek megszerzésére.
  • A Statista kutatása szerint 2019-re 2,9 milliárdra nőhet az emailt használók számra.

 

A digitális világ által befolyásolt egészségügy iparban a statisztikák egyértelmű üzenetet közvetítenek: az email minden egészségügyi intézmény számára kritikus fontossággal bír. Az email marketing nem egyszerűen releváns ennyi év után is, hanem minden évben egyre népszerűbbé és erősebbé válik. A social media eszközök egyre bizonytalanabbnak tűnnek, a Facebook felől mindig jönnek a hírek, mely szerint teljesen megszünteti az organikus eléréseket. Az e-mail marketinget ez nem érintheti. 

 

Az email továbbra is effektív eszköz az egészségügyi hirdetők kezében a páciens-interkació és a megtérült befektetésének javítására. Valójában azok a páciensek, akik emailen keresztül találnak rá egy weboldalra, sokkal nagyobb eséllyel foglalnak időpontot.

 

Az email marketing az egyik legeredményesebb stratégia, amennyiben egy erős és hatékony egészségügyi online marketing stratégia áll mögötte. Lényegében az egész egészségügyi marketing stratégiád fontos részét képezi. Egy rendkívül hatékony eszköze a páciensek informálásának. Nem csupán egyszerűsége miatt közkedvelt az egészségügyben, hanem mert segít kapcsolatot tartani a kezelők és kezeltjeik között.

 

Az email marketing kiválóan alkalmas termékeid, szolgáltatásaid és praxisod népszerűsítésére. Lehetővé teszi, hogy a tartalmakat a legmegfelelőbb időpontokban juttasd el vele a páciensekhez. Segít továbbá hűséget és bizalmat építeni praxisod iránt. Mindezek mellett új kapcsolatokat építhetsz ki, vagy ápolhatod, megerősítheted a meglévőket lehetséges és jelenlegi pácienseiddel.

 

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 95

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.