Egy biztos: az email még mindig határozottan jelen van. Ezt bizonyítják az alábbi tények is:
- A McKinsey szerint az email 40-szer hatékonyabb az új páciensek bevonzására, mint a Facebook és a Twitter együttesen.
- A hirdetők 89%-a számára az email az elsődleges eszköz a lehetséges ügyfelek megszerzésére.
- A Statista kutatása szerint 2019-re 2,9 milliárdra nőhet az emailt használók számra.
A digitális világ által befolyásolt egészségügy iparban a statisztikák egyértelmű üzenetet közvetítenek: az email minden egészségügyi intézmény számára kritikus fontossággal bír. Az email marketing nem egyszerűen releváns ennyi év után is, hanem minden évben egyre népszerűbbé és erősebbé válik. A social media eszközök egyre bizonytalanabbnak tűnnek, a Facebook felől mindig jönnek a hírek, mely szerint teljesen megszünteti az organikus eléréseket. Az e-mail marketinget ez nem érintheti.
Az email továbbra is effektív eszköz az egészségügyi hirdetők kezében a páciens-interkació és a megtérült befektetésének javítására. Valójában azok a páciensek, akik emailen keresztül találnak rá egy weboldalra, sokkal nagyobb eséllyel foglalnak időpontot.
Az email marketing az egyik legeredményesebb stratégia, amennyiben egy erős és hatékony egészségügyi online marketing stratégia áll mögötte. Lényegében az egész egészségügyi marketing stratégiád fontos részét képezi. Egy rendkívül hatékony eszköze a páciensek informálásának. Nem csupán egyszerűsége miatt közkedvelt az egészségügyben, hanem mert segít kapcsolatot tartani a kezelők és kezeltjeik között.
Az email marketing kiválóan alkalmas termékeid, szolgáltatásaid és praxisod népszerűsítésére. Lehetővé teszi, hogy a tartalmakat a legmegfelelőbb időpontokban juttasd el vele a páciensekhez. Segít továbbá hűséget és bizalmat építeni praxisod iránt. Mindezek mellett új kapcsolatokat építhetsz ki, vagy ápolhatod, megerősítheted a meglévőket lehetséges és jelenlegi pácienseiddel.