Sokszor hallottam, azonban cégtulajdonosoktól, hogy nem hisznek a SEO-ban, mert „Nem attól lesz több vendég az éttermemben, ha sokan rám találnak a Google-ben.”. A SEO szakértők tisztában vannak azzal, hogy munkájuk célja az, hogy minősített forgalmat vonzzanak egy-egy adott webhelyre, abban reménykedve, hogy az így érkező látogatók elvégeznek majd ott valamilyen lépést (asztalfoglalás, szobafoglalás, kérdőívek kitöltése, feliratkozás, regisztráció, stb.), tehát konvertálnak. Sok múlik tehát a keresőoptimalizálási stratégián is (milyen szavakra optimalizálunk), de még a releváns szavakból sem növekszik a konverziók mennyisége, ha nem figyelünk minden részletre.
Néha a több forgalom nem jelent automatikusan több konverziót. De akkor mégis hogyan oldható meg, hogy a SEO jóvoltából beérkező látogatók megtegyék a kívánt lépést? A konverziós arány optimalizálásával.
A konverziós arány optimalizálása (conversion rate optimization – CRO) célja egyszerű: több webhelylátogatót rávenni arra, hogy konvertáljon. Lehet bármilyen jól optimalizált egy webhely arra, hogy az első helyen jelenjen meg a keresőmotorok találatai között – ha a látogatók nem konvertálnak, akkor ez önmagában nem igazán ér majd sokat.
Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!
Az alábbi ábrán a Marketing Professzorok Kft. által kezelt szálloda konverzióit látjuk, összehasonlítva az előző év hasonló időszakával az elmúlt 30 napot. Jól látható, hogy egy keresőoptimalizált és konverzió optimalizált hotel esetében a legfontosabb marketing eszköz a SEO. A hotel aktív a közösségi médiumokban is, erőteljes tartalommarketinget alkalmazunk, mely termékeit eljuttatjuk több, mint 2 millió saját Facebook rajongói táborunkhoz is. Így nem mondható, hogy a közösségi médiumok kezelése elhanyagolt.
A SEO és a CRO tehát szoros kapcsolatban állnak egymással, és ha azt szeretnéd, hogy webhelyed sok látogatót alakítson át konvertáló ügyfelekké, akkor elengedhetetlen, hogy szinkronban legyenek.