Sok keresőoptimalizáló cég csak weboldalad forgalmának növelése és a keresőoldalak találati listáján (SERP) való előkelő pozíciókért harcol, közben gyakran érezheted azt, hogy ezek a feladatok szemben állnak konverziós arányod javításával. Egyre több látogató érkezik, azonban a vevők, ajánlatkérések aránya ezzel párhuzamosan nem nő ugyan olyan dinamizmussal. Önmagában keresőoptimalizálásra ajánlatot kérni, szerződést kötni éppen ezért hiba, hiszen nem látogatót, vevőt szeretnél. Ha megbízol valakit a SEO-val, ő csak arra fog koncentrálni, hogy a találati listán előrébb kerülj, akár a látogatóknak nem tetsző oldalakkal is.
Azonban ahogy a keresőmotorok számára egyre fontosabbá válik az oldalak által nyújtott felhasználói élmény, úgy a SEO (keresőoptimalizálás) és a konverziós arány növelése egymást kiegészítő, több lépésből álló feladatsort alkotnak. Ez a két tényező nincs negatív hatással egymásra, de elvezetnek a keresőoptimalizálás ügyfélszerszés oldalról nézve is leghatékonyabb folyamataihoz.
Marketing terved körvonalazása során talán külön oldalakat hoznál létre a konverziós tölcsér különböző szintjeihez. A stratégiádtól és céged szükségleteitől függően a SEO-ra összpontosító oldalaidat valószínűleg a CRO-ra (konverziós arány optimalizálás) készített oldalak alapján alakítanád ki.