Így szerezhetsz több közvetlen foglalást szállodádnak
Ne fizess jutalékot! Mutatjuk, hogyan kerülheted ki a Booking.com a Szállás.hu, a Trivago és egyéb OTA rendszereket, egészen egyszerűen és hatékonyan! Hotel marketing tapasztalatok alapján.
A digitális korszak lehetővé tette a szállodák és üdülőhelyek számára, hogy az interneten is bővíthessék ügyfélbázisukat. Számos létesítmény alkalmaz e célból harmadik félként működő online utazási irodákat (OTA), szobafoglalási rendszereket, és habár ezek fontos részét képezik egy szálloda marketingstratégiájának, a maximális profit érdekében elengedhetetlen, hogy a saját erőforrásaikat is mozgósítsák a közvetlen foglalások reményében.
Szerencsére az interneten manapság több lehetőség nyílik erre a vendéglátásban működő létesítmények számára, mint valaha, ráadásul az online marketingeszközöket a legapróbb butikszállodáktól kezdve a nemzetközi láncóriásokig bárki igénybe veheti.
Nem állítjuk, hogy nincs szükség az utazási irodák (OTA = booking.com, Szállás.hu, Trivago stb.) segítségére, de ha szeretnéd fellendíteni szállodád vagy üdülőhelyed közvetlen foglalásainak számát (kikerülve ezzel a közvetítői díjakat), akkor ideje, hogy mélyebben is belevesd magad a szállodamarketing rejtelmeibe! A következő tippek ebben hivatottak segíteni. Amennyiben szeretnéd, hogy ebben mi legyünk a segítségedre, kérd ajánlatunkat MOST!
Tedd rendbe webhelyedet
Az online utazási irodák kínálatát böngésző leendő utazók gyakran ellátogatnak a kiszemelt létesítmény saját webhelyére is, hogy egy kicsit közelebbről is megismerhessék az adott célállomást. Az okos webdesign segíthet, hogy ezeket az átmeneti webhelylátogatókat ott „helyben” ügyféllé konvertáld, méghozzá közvetlenül saját webhelyeden.
A jelszó: akadálymentesség! Tedd minél egyszerűbbé és egyértelműbbé látogatóid számára, hogy hol és hogyan foglalhatnak szobát webhelyed felületén, például egy minden oldalon elhelyezett „Foglaljon most közvetlenül a legolcsóbban!” feliratú gombbal.
Érdemes továbbá egy olyan foglalási rendszert használni, amivel a lehető legzökkenőmentesebben végezhetik el a szükséges lépéseket az emberek, lehetőleg úgy, hogy még azt az oldalt se kelljen elhagyniuk, amelyen a foglalási gombra kattintottak.
A webdesignnal kapcsolatos talán legfontosabb szempont a platformfüggetlen, vagy reszponzív kialakítás. Ez nem csak abban segít, hogy ügyfeleid bármilyen eszközről (a számítógépektől az okostelefonokig) kényelmesen navigálhassák és kezelhessék webhelyedet, hanem a keresőmotorok szemében is jó pontnak számít (a Google valójában háttérbe szorítja azokat a webhelyeket, amelyek nem rendelkeznek mobilbarát kialakítással).
Fontos webhelyed sebessége is, mert sok vendéget veszíthetsz, ha a lassan betöltődő weboldal miatt elkattintanak oldaladról. Hogyan tudhatod meg, hogy weboldalad elég gyors-e? Nem úgy, hogy most gyorsan rákattintasz webhelyedre, mivel nem mindenki rendelkezik hozzád hasonlóan gyors internet kapcsolattal. Használd a Google sebességmérő eszközét IDE kattintva!
Ha weboldalad nincs a zöld tartományban, azzal nem csak látogatókat veszítesz, a Google sem nézi jó szemmel.
Támaszkodj a pozitív értékelésekre
Bizonyára te magad is gyakran olvasgatod a különböző e-kereskedelmi webhelyeken a kiszemelt termékek alá írt véleményeket. Bizony, az emberek többsége nagyon is komolyan veszi mások véleményét, ha pénzt készül kiadni valamiért, és nem feltétlenül tudja eldönteni, hogy mit is válasszon. Ugyan ez a helyzet a szállodákkal, üdülőkkel és más turisztikai létesítményekkel is.
A pozitív látogatói értékelések és vélemények segíthetnek több foglalást szerezni szállodádnak. Ehhez először is minél több visszajelzésre válaszolnod kell (a pozitívokra és főleg a negatívokra is). A válaszadás és annak stílusa nagyon fontos, mert sok leendő utazó e reakciók alapján ítéli meg, hogy milyen bánásmódra számíthat egy szállodában.
A visszajelzéseket érdemes saját webhelyedre is beágyaznod, hiszen itt szeretnéd elérni a közvetlen foglalásokat. Ha erre nincs lehetőség, készíts egy külön aloldalt, ahol a legjobb értékeléseidet mutatod be a különböző platformokról (Facebook, TripAdvisor, Google, stb.) Megnézheted például mindezt a Marketing Professzorok kezelésében lévő Oxigén Hotel weboldalán, ha IDE kattintasz.
A hűségprogramok hatalma
A szállodai hűségprogramok célja a visszatérő, hűséges ügyfelek megjutalmazása. A hűségprogramokkal a visszatérő vendégek exkluzív ajánlatokat kaphatnak, és olyan különleges szolgáltatásokat vehetnek igénybe, amelyekre egy új ügyfél még nem jogosult.
A közhiedelemmel ellentétben ezt nem csak a szállodaóriások engedhetik meg maguknak. Egy önálló hotel vagy üdülő valójában sokkal rugalmasabb lehet ilyen téren, mint egy lánc, ahol minden intézménynek egységes politikát kell követnie.
Kínálj regisztrációs lehetőséget ügyfeleidnek webhelyeden, ahol nyomonkövetheted foglalásaikat és felkínálhatod nekik különleges hűségprogram-ajánlataidat.
Koncentrálj a közösségi médiára
A közösségi platformok páratlan lehetőséget nyújtanak a kisebb és nagyobb márkák számára, hogy közvetlen kapcsolatot teremtsenek meglévő és leendő ügyfeleikkel. A közösségi média egyrészt sokkal elérhetőbbé teszi a szállodákat, másrészt hatékony a webhelyre való átkattintások ösztönzésére is (amelyek természetesen közvetlen foglalásokhoz vezethetnek).
Egy közösségi platformon (legyen az a Facebook, az Instagram, vagy más, erre alkalmas hálózat) megoszthatod blogbejegyzéseidet, képeidet, videóidat, és fontos információkat, híreket is létesítményeddel kapcsolatban. Ezen bejegyzésekben aztán elhelyezhetsz egy-egy hivatkozást webhelyedre, hogy az emberek egy kattintással át is navigálhassanak oda.
Fontos, hogy szállodád személyisége és egyedi terméktulajdonsága (USP) megjelenjen közösségi médiás aktivitásodban is.
Egyre több közösségi platformon válnak elérhetővé olyan technológiák is, amelyek mind a márkák, mind pedig az ügyfelek dolgát képesek megkönnyíteni. Jó példák erre a chatbotok, amelyek 24/7 ügyfélszolgálatot biztosítanak az érdeklődők számára, vagy a szűken célzott hirdetések, amelyek csak azokat a leendő ügyfeleket érik el, akik érdeklődnének irántuk.
A szerző Instagram oldalát itt találod!
Az életmentő remarketing
Egy tökéletes világban a konverzióra kész utazók minden esetben nagy mosollyal az arcukon nyomkodják végig a foglalási űrlapot, miután rákattintottak a foglalási CTA gombra webhelyeden. Sajnos a valóság nem feltétlenül ilyen mesés, és még a legmeggyőzőbb szállodai webhelyek adatbázisában is marad néha egy-egy félbehagyott foglalás, amit az éppen konvertáló ügyfelek nem fejeztek be.
Szerencsére ezeket az embereket emlékeztetheted rá, hogy érdemes lenne újból vetniük rád egy pillantást (hiszen már majdnem sikerült átkonvertálni őket). A megoldást a remarketing kínálja erre a problémára.
A remarketing lényegében segít nyomonkövetni webhelyed azon korábbi látogatóit, akik félbehagyták a foglalási folyamatot – ezeknek a felhasználóknak olyan hirdetéseket jeleníthetsz majd meg az interneten, amelyek arra emlékeztetik őket, hogy folytassák foglalásukat szállodád webhelyén. Ezt a Google és/vagy a Facebook hirdetési rendszeréből átvett különleges kóddal végezheted el.
A videók kora
A videók a legnépszerűbb tartalomtípusokká nőtték ki magukat az interneten, ami többek között az okostelefonok elterjedésének, és a különböző közösségi platformok videófunkciói bővülésének köszönhető.
A videó jelenleg az egyik legnagyobb online trend, és a statisztikák szerint egyre csak tovább kapaszkodik felfelé. A Google egy fél éves felmérés után kimutatta, hogy a szabadidős utazók 35%-a, és az üzleti utazók 56%-a foglalkozott a videókkal. A videók a legkönnyebben feldolgozható tartalomtípusok közé tartoznak, rengeteg információ kommunikálható velük rövid idő alatt, ráadásul segítenek, hogy a látogatók tovább maradjanak webhelyeden.
 
