AMP - Az én ügyfeleim cégek, jó nekem a közösségi média marketing? – Avagy a hatékony B2B kommunikáció a közösségi médiákban

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az én ügyfeleim cégek, jó nekem a közösségi média marketing? – Avagy a hatékony B2B kommunikáció a közösségi médiákban
2013/11/16
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Sokaktól hallom: Jó a Facebook azoknak, akik magánszemélyeknek értékesítenek, de nekem csak cégek az ügyfeleim. Őket nem érem a Facebookon! Az ügyvezetők, a beszerzési vezetők nincsenek jelen a Facebookon, nem? Nos, ott vannak, hidd el, csak másképp használják ezeket az eszközöket, mint például anyukám…. Elmondom, milyen tapasztalataink vannak a témában, és adok 8 tippet, hogyan használd B2B kommunikációra a közösségi médiát!
 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

 

 

Céges kommunikáció a közösségi médiában

 Ahogy egyre több vállalkozás használja a közösségi médiát, egyre világosabbá válik, hogy nem használata mekkora hátrányokkal járhat. A közösségi média kínálja a vevők számára mindazt az interaktivitást és azonnaliságot, amelyre szükség lett volna a közösségi média előtti időkben. A közösségi média használata főleg a befektetés nagyobb arányú megtérülését okozhatja, amire mindenki vágyik.
 
Az, hogy a cégeknek ez milyen fontos, és mennyire komolyan veszik, a Procter & Gamble a legjobb példa, ami éves kiadásainak egyharmadát költi online hirdetésekre, közösségi médiára, vagyis több, mint 3 milliárd dollárt!
Most még azonban elég kevés B2B vállalkozás vesz részt a közösségi médiában, ugyanis sokan nem látják annak előnyeit. A Facebookot vagy Twittert túl személyesnek tartják az ilyesfajta kommunikációhoz, és sokan gondolják, hogy a LinkedIn vagy a Google Plus csak a legnagyobb cégeknek szól. 
 

Döntéshozók a Facebookon, LinkedInen?

A Facebook olyan, mint a jéghegy: a felhasználók nagy része láthatatlan. Még a legnagyobb döntéshozók is használják a közösségi oldalakat –esetleg másképp, mint te.
Még a legfontosabb üzletemberek is használják a közösségi oldalakat, legalább arra, hogy ismerőseikkel tartsák a kapcsolatot, vagy esetleg csak „rálátásuk legyen” erre a világra is. Ahogy egyesek rendszeresen figyelik kedvenc márkájuk Facebook oldalát, vannak olyanok is, akik azokat a cégeket, vállalatokat kísérik figyelemmel, akikkel üzletelni szeretnének. A közösségi marketing olyan egyedi előnyökkel is járhat, mint a valós idejű adatgyűjtés, ami például a B2B kommunikáció egyik fontos alapköve lehet. A magukat fontosnak tartó üzletemberek viselkedési szokásai mások, mint azoké, akiket nap mint nap látsz kommentelni a Facebookon. Többször találkoztam már olyan cégvezetővel, aki baráti társaságban büszkén hangoztatta: Én nem vagyok ott a Facebookon, nem adok ki magamról semmit! Aztán amikor elkezdtünk cégének közösségi média kampányokat futtatni, kiderült, hogy nagyon is van fiókja, sőt, még ismerősei is vannak, csak titkolja. Egy időben sikk volt nem ott lenni a Facebookon, de mindenki vágyott oda. Titokban lehet fel is regisztrált, de még nem meri elmondani, mert ő fontos ember…
 
Aztán persze itt van a LinkedIn. A LinkedIn-nek már más a megítélése, „üzleti közösségi média”, itt már sikk fent lenni. Van egy ismerősöm, aki Magyarország 100 leggazdagabb emberének egyike, ő szinte naponta kommunikál a LinkedInen…
 
Néhány B2B cég már régóta figyeli a közösségi média alakulását. Például az IBM már ki tudja használni az általa nyújtott előnyöket, és hatásos kampányokat folytat rajta. Ők már megértették, amit még sokan nem: a digitalizálódó világban a sorba nem belépni, illetve kilépni belőle sok márka végét okozhatja.
 

A következő 8 lépéssel minden B2B vállalkozás kihasználhatja a közösségi média előnyeit.

No1. B2B közösségi média marketing tipp: Gondos vezetés

A közösségi média gyakran egy vállalkozás első számú esélye saját előnyének megszerzésére. Az olyan tartalmak, mint a webinarok, és a cég szakterületén írt cikkek sokat dobhatnak annak megítélésén. Az ilyen tartalmakra adott visszajelzések tökéletesen megmutatják, hogy mit jelent mások számára az, amit csinálsz.
 

No2. B2B közösségi média marketing tipp:  Elköteleződés

Amíg a cég egy-egy arcának megmutatása sokkal inkább a B2C vállalkozások sajátjainak tűnhetnek, meg kell jegyezni, hogy sokan még mindig olyanokkal szeretnek üzletelni, akiket már látásból legalább ismernek. Tölts fel videókat konferenciákról, előadásokról, tartalmakat céged híreiről és vásárlóid visszajelzéseiről. Ezzel elnyerheted vevőid tiszteletét és így könnyebben megbíznak majd abban, amit márkáddal képviselsz. 
 

No3. B2B közösségi média marketing tipp: Látogatottság

Egy olyan stratégia kidolgozása a legfontosabb, amely folyamatosan minőségi tartalmakkal látja el közönségét. Mivel az adatok és visszajelzések valósidejűek, az analitika sokkal értékesebb. Mivel a B2B vállalkozások megtérülése tovább tart, mint a B2C cégeké, ezért fontos a folyamatos és hívogató tartalomgenerálás, amely majd nagyban hozzájárul azok későbbi megtérülésében.
 

No4. B2B közösségi média marketing tipp: Takaríts meg pénzt

A közösségi médiában a megfelelő eszközökkel kampányaidat úgy indíthatod, mérhetd és alakíthatod, hogy azokra nem kell hónapokat és rengeteg pénzt áldoznod. Ahelyett, hogy végig várnál egy tradicionális marketing ciklust, az eredményeket azonnal láthatod és elemezheted. Ennek köszönhetően a közösségi média segítségével hatalmas benyomást tehetsz leendő üzlettársaidra.
 

No5. B2B közösségi média marketing tipp: A kampányok elérése

A mai felhasználók az internet, a mobil és a közösségi oldalak között mozognak szinte megállás nélkül. Az ezen a három platformon létrehozott kampányok összehangoltsága olyan márkajelenlétet hozhat létre, amelyek minden ember agyában megragadnak. 
 

No6. B2B közösségi média marketing tipp: Érdeklődés

A közösségi médiának köszönhetően az emberek adatai alapján olyan hirdetéseket hozhatsz létre, amelyeket a megfelelő közönséghez juttathatsz el, szinte bármikor. Könnyebben meghatározhatod célközönségedet, ennek köszönhetően igazán nagy látogatottságot és elérést generálhatsz.
 

No7. B2B közösségi média marketing tipp: Hálózat

Nem minden közösségi médiás megmozdulás eredményez azonnali vásárlókat, és ezzel nincs baj. Egy olyan sokszínű hálózat kialakítása a cél, amely a végén biztosan nagyszerű üzletfelekhez, alkalmazottakhoz vezet majd.
 

No8. B2B közösségi média marketing tipp: Relevancia

Miközben egyre több B2B vállalkozás kapcsolódik be a közösségi médiába, egy hiba akár a vesztüket is okozhatja, így érdemes mindig tájékozódni a legújabb trendekről. Mind a cégek, mind a vásárlók gyakran ítélnek meg egy céget annak online megjelenése alapján. Azok a cégek, akiknek online jelenléte gyenge, tartalmaik nem megfelelőek, esetleg csak szegényes dizájnnal rendelkeznek, akár könnyen le is maradhatnak.
 

Kell-e használni B2B kommunikációban tehát a közösségi médiákat?

A közösségi média egy igazi aranybánya a B2B vállalkozások számára. Új üzleti kapcsolatok megszerzésétől egészen a vásárlók visszajelzéséig, előnyöket szép számmal találunk. Aki lépést akar tartani a kor követelményeival, annak már most be kell szállnia!
 
 
Legyen a Te marketinged is kreatív, gondolkodj komplex online marketingen! 1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai több, mint 200 kis- és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most!


 
 
SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.