A spam, vagyis a kéretlen üzenetek már időtlen idők óta kínozzák az embereket. Minden a postaládában landoló reklámújságokkal kezdődött, majd a technológia fejlődésével a levélszemét is digitális formát öltött. Voltak idők, amikor az ember nem üzemeltethetett úgy e-mail fiókot, hogy ne kapjon napi szinte egy tucatnyi kéretlen levelet mindenféle kérdéses feladóktól, általában teljesen irreleváns ajánlatokkal.
Szerencsére ma már az e-mail spameket a legtöbb szolgáltató sikeresen szűri, és a legtöbb embernek nem is igazán kell aggódnia miattuk.
Azonban jó oka kell legyen annak, hogy erre a cikkre kattintottál – minden bizonnyal azon online marketingesek közé tartozol, akiket egy egészen újszerűnek számító spamtípus kínoz, méghozzá a Google Analytics szolgáltatásán belül. Bár az is lehet, hogy nem tudtál eddig minderről, és most fogsz megdöbbenni. Az Analytics forgalmi spam teljesen ellehetetlenítheti SEO törekvéseid hatékonyságának pontos nyomon követését, így az erre fordított idő és pénz egyszerűen kárba vész.
Szerencsére van néhány egyszerű módszer, amivel „megtisztíthatod” Analytics felületedet ezektől a kéretlen forgalmi adatoktól, amiket mindjárt be is mutatunk, de előbb nézzük meg közelebbről is, hogy mi is áll a jelenség mögött, amit megpróbálunk megszüntetni.