Eladáshelyi reklámeszközök – milyen esetekben használhatóak?
Az egyes POS eszközök olyan iparágakban játszhatnak jelentős szerepet, ahol a tervezett, megfontolt vásárlói réteg nem fedi le a teljes célközönséget. Az úgynevezett impulzív vásárlás ugyanis nagyon sok esetben jelentős részét képezi a célközönségnek, ezt pedig érdemes, és kell is elősegíteni.
Az impulzív vásárlás során vevőnk nem egy előre megtervezett folyamat lévén jut el termékünk vagy szolgáltatásunk megvásárlásáig, hanem „hirtelen felindulásból” impulzusok alapján dönt. Az eladáshelyi marketingeszközök kifejezetten ezt segítik elő, ugyanakkor az online marketing – a márka/termék ismertségen keresztül, a bizalomépítéssel is fontos szerepet játszik ebben.
Ambient eszközök – kreatív megoldás a figyelemfelkeltésre
Napjaink reklámkerülő magatartása az ATL eszközöket nagy mértékben hátra szorítja. Egy egyszerű plakát vagy szórólap korántsem rendelkezik már akkora hatékonysággal, mint régen - hiszen ezeket könnyen figyelmen kívül hagyjuk.
A szakmában válaszként egyre kreatívabb és kreatívabb eszközöket vetnek be, melynek egyik lecsengése az úgynevezett ambient eszközök megjelenése. Ezek az eladáshelyi marketingeszközök kreatív, figyelemfelkeltő tárgyakként nem csak az impulzív vásárlást segítik elő, de gyakran a hírnév elterjedését is segítik – hiszen a közösségi média, a „selfie-k”, és a „checkolások” világában gyorsan terjed egy-egy jól kivitelezett kreatív ötlet.
Mik azok az ambient eszközök?
Tág értelemben véve az ambient média minden olyan bennünket körül vevő, környezetünkben fellelhető eszközt takar, amely nem szokványos módon kelti fel a vásárlók figyelmét.
Ennek legelterjedtebb és egyik legkreatívabb módja a termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó, eladáshelyen megjelenő installációk, szobrok állítása (lásd képen).
Az ambient eszközök pozitívumai és negatívumai
Az ilyen típusú kreatív eszközök (nem csak a) vásárlókban pozitív érzelmeket, szimpátiát generál. Emlékezetessége, meglepetés-szerűsége sok esetben szóbeszédhez vezet, így egy-egy ilyen eszköz akár önmagától is virálissá válhat a közösségi médiában (a fotók, megosztások által.)
Nagy negatívuma, hogy közvetlenül és pontosan nem mérhető hatékonysága, és eredményessége szempontjából rengeteget számít, hogy mennyire fekventált a fekvése az adott üzletnek – azaz mennyien látják a kihelyezett eszközt naponta.