Mi az a CTR az AdSenseben?
A CTR (click-through rate), vagyis az átkattintási arány az AdSense-ben azt mutatja meg, hogy milyen arányban kattintanak rá egy webhely látogatói az azon megjelenő hirdetésekre. Ha például egy hirdetés egy adott napon 500 alkalommal jelenik meg a webhelyen, de csak 10-en kattintanak rá a látogatók közül, akkor az összesen csupán egy 2%-os átkattintási arányt jelent.
AdSense felhasználóként a célod értelemszerűen az, hogy minél több látogatód kattintson rá hirdetéseidre, és így többet kereshess velük. Íme két tipp, amik segíthetnek ebben.
Ügyelj a hirdetések elhelyezésére
Ha magasabb CTR-t szeretnél, akkor biztosítanod kell, hogy hirdetéseid weboldalaid azon részein helyezkednek el, ahol sokan láthatják őket, és arra ösztönzik a felhasználókat, hogy rájuk kattintsanak.
Sokan az oldal hajtás feletti részére pakolják hirdetéseiket (ez az a rész, amihez a felhasználóknak nem kell lejjebb görgetniük az oldalon, hogy lássák), de ez nem minden esetben a legjobb taktika. Gondolj csak bele – a látogatók nem azért érkeznek webhelyedre, hogy azonnal a hirdetések között böngészgessenek, hanem az adott oldal fő tartalmáért.
Ebből következik, hogy a hirdetéseket sokkal inkább megéri a tartalomba beleilleszteni – egy szöveges cikk esetén például két bekezdés közé. Míg a hajtás feletti hirdetések rögtön eltűnnek, amint a látogató lejjebb görget, ez a fajta elhelyezés lehetővé teszi, hogy többször a látogatók szeme elé kerüljenek a hirdetések, akár percekkel az után is, hogy elkezdték olvasni a cikket.
A Google AdSense többféle hirdetésméretet is kínál, de hogy ezek közül melyiket használod majd, az természetesen oldalaid felépítésétől függ.
Egy hirdetést a cikk aljára is elhelyezhetsz, a közösségi megosztó gombok, illetve a hozzászólások rész közelébe (feltéve persze, hogy a megosztás gombok a cikk végén helyezkednek el). Ügyelj rá, hogy hagyj legalább 150 pixelnyi helyet a hirdetések és egyéb elemek között, hogy elkerüld a véletlenszerű kattintásokat (ezért büntethet is az AdSense).
Zárd ki a felesleges/rosszul teljesítő hirdetéseket
A Google Ads (és ebből kifolyólag az AdSense) egy licitrendszer alapján működik, ahol a hirdetők ajánlatot tehetnek arra, hogy mennyit lennének hajlandók fizetni azért, hogy hirdetéseik megjelenjenek az interneten.
Sajnos ez néha azt jelenti, hogy webhelyeden olyan hirdetések is megjelennek majd, amik nem kapcsolódnak tartalmaid témájához, és így nem is fizetnek valami sokat. Ezek a hirdetések a releváns, jól fizető reklámoktól veszik el az értékes helyet webhelyeden, ezért érdemes letiltani bizonyos kategóriákat az AdSense fiókodban.
Keresd meg a Hirdetések engedélyezése és blokkolása menüt, majd kattints az Összes oldalra. Ezen az oldalon kattints az Általános kategóriákra, és vizsgáld meg, hogy a különböző kategóriák a megjelenések és a bevétel hány százalékát adják. Érdemes blokkolni az összes olyan kategóriát, ami túl keveset fizet, és mindenképpen azokat, amiknek nincs közük webhelyed/blogod témájához.