AMP - Alapvető SEO tippek online kereskedelmed fellendítésére

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 alapvető SEO tipp, amit mindenkinek ismernie kell
2022/01/05
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Az organikus SEO a legtöbb webhely legfontosabb forgalomforrása. A céges webhelyek forgalmának nagy részét a SEO hozza – jóval többet, mint a fizetett vagy a közösségi linkek. A SEO nélkülözhetetlen online marketing taktika minden B2C és B2B cég számára, hiszen manapság mindenki a Google-hoz fordul, amikor az interneten szeretne keresni valamit.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A Google évente több száz algoritmsufrissítésével, illetve a látszólag megszámlálhatatlan mennyiségű rangsorolási szemponttal azonban a SEO egy óriási témakör, ami a legtöbbeket hamar eltántorít az online marketingről.


Azonban, ha ismered az alapokat, és ténylegesen érted, hogy mire miért van szükség, akkor stabil keresőoptimalizálási stratégiát építhetsz fel saját magad, illetve ügyfeleid számára is. Az alábbiakban ezekről lesz szó!
 

1. A hivatkozások szerepe a SEO-ban

A linkek a modern keresőoptimalizálás alappillérei. Évek óta köztudott tény, hogy a hivatkozások a Google legfontosabb rangsorolási szempontjai közé tartoznak – ezek azok a szempontok, amik alapján a Google megállapítja, hogy milyen sorba rendezze a keresések találatait.


Ezt egyszerűen nem lehet megdönteni. Egy szilárd tény. De miért?


A Google első sorban a linkek alapján állapítja meg, hogy egy webhely mekkora tekintéllyel rendelkezik. Amikor egy tekintélyes webhely egy másikra hivatkozik, akkor ennek a linkelő domain tekintélye részben átszáll a linkelt domainre. Olyan ez, mint amikor egy régi, megbízható barátodra hallgatsz, aki egy új éttermet ajánl neked.


Na persze, ezeket a tekintélyes, értékes linkeket nem olyan egyszerű megszerezni más webhelyektől. Kitartó és hosszadalmas linképítésre lesz szükséged hozzá. Íme néhány tipp ehhez.
 

 

Publikálj egy tanulmányt vagy esettanulmányt

Ez az egyik leghatékonyabb módszer az új, értkékes linkek megszerzésére. Ha céged kutatást végez, és ez által hasznos adatok jutnak a birtokodba, akkor publikálhatod ezeket egy nyilvánosan elérhető tanulmány formájában.


Ha olyasmit sikerül alkotnod, ami tényleg érdekes, és iparágad többi képviselője sem tud ellenállni neki, akkor biztos lehetsz benne, hogy sok releváns linket sikerül majd szerezned tőlük.
Az esettanulmányok szintén alkalmasak erre. Összefoglalhatod például, hogy hogy mit és hogyan sikerült elérned egy bizonyos módszerrel – például milyen fejlesztések milyen előnyöket hoztak egy ügyfelednek, és így tovább.

 

Írj beszámolókat más cégekről, amikkel együtt dolgoztál

Ez egy egyszerű, mégis ritkán használt taktika az értékes linkek beszerzésére. Bizonyára te is láttál már hosszabb, írásos beszámolókat más webhelyeken, és talán a sajátodon is szerepel néhány. Gyakran még a véleményező neve, arcképe és beosztása is szerepel a szöveg mellett – egy link társaságában.


Ez a véleményező te is lehetnél! Szedd össze, hogy milyen cégekkel dolgoztál együtt az elmúlt egy év során. Ez után küldj nekik egy emailt és köszönd meg nekik az együttműködést. Említsd meg továbbá üzenetedben, hogy szívesen megfogalmaznál egy rövid, vagy akár hosszabb szöveges beszámolót is az együttműködésetekről, ha szeretnék felhasználni azt. Ne felejts el linket is kérni, ha nem helyeznek el egyet automatikusan a beszámoló mellett.

 

2. A tartalom szerepe a SEO-ban

„A tartalom a király” – állítja a régi SEO mondás, ami a mai napig töretlenül érvényes. A tartalmak legalább annyira fontosak a keresőoptimalizáláshoz, mint a hivatkozások, habár ennek már kézenfekvőbb oka van.
A Google szimplán arra törekszik, hogy a legjobb minőségű tartalmakat kínálja kereső felhasználóinak a találatok között. A jó minőségű tartalmak arra késztetik az embereket, hogy tovább maradjanak webhelyeden. A Google ezt úgy értelmezi, hogy hasznos, releváns információkat kínálsz webhelyeden, így megéri azt előrébb hozni a rangsorolásban.


Tartalom nélkül továbbá nincs hová elhelyezned a kulcsszavakat, amik szintén fontosak a SEO-hoz. Habár a Google már rég óta kisebb súlyozást ad a kulcsszavaknak (elhárítva ezzel a kulcsszóhalmozást), a keresőmotor továbbra is felhasználja őket a keresések és a releváns tartalmak párosítására.


Szóval hogyan készíthetsz minőségi tartalmakat, amik a SEO-ban is segítenek majd?

 

Írj terjedelmes tartalmakat

A statisztikák szerint a Google leső oldalainak találatai átlagosan 1890 szó hosszúságúak. Természetesen rendkívül munka- és időigényes létrehozni egy ekkora tartalmat, főleg, ha az ember rendszeresen igyekszik frissíteni webhelyét, illetve ténylegesen hasznos információkkal próbálja kitölteni ezt a terjedelmet.


Tartalmadnak olyan hosszúnak kell lennie, hogy a lehető legrészletesebben és legalaposabban kifejtse az adott témát, amiről szól. A nagy terjedelem miatt a Google több keresésre is ideális találatnak vélheti majd a tartalmat, és persze jóval több lehetőséged is lesz releváns, indokolt kulcsszavakkal feltölteni azt.

 

Kísérletezz többféle tartalomtípussal

Nem csak a hosszú szöveges tartalmakkal érdemes foglalkozni, főleg, hogy a különböző tartalomtípusok más és más célokat szolgálhatnak, és segíthetnek még jobban elmagyarázni mondandódat látogatóidnak.
A videós tartalmak remek példák erre. Ha van egy olyan koncepciód, amit jobb megmutatni, mint körbeírni, akkor videós formában sokkal hasznosabbnak bizonyul majd látogatóid számára, mintha szavakba öntenéd. Ez lehet például egy termék használata, vagy például egy karbantartási munkálat demonstrálása.


A videók másik nagy előnye, hogy az emberek előszeretettel osztják meg őket, így még könnyebben terjedhet velük márkád híre, mint sok írott anyagon keresztül.
 

 

Hasznosítsd újra régi tartalmaidat

A régi tartalmakat sokan hagyják feledésbe veszni, pedig egy minimális erőfeszítéssel újra hasznosak lehetnek.


A trendek látszólag hétről hétre váltják egymást; új felfedezések születnek; régi tévhitek dőlnek meg, és így tovább. Egy két évvel ezelőtt írott útmutató éppen ezért mára teljesen elavult lehet, azonban jó eséllyel még mindig értékes linkek mutatnak rá. Érdemes tehát frissíteni ezeket a tartalmakat a legújabb információkkal.


A régi tartalmak újrahasznosításának másik módszere az újbóli elkészítésük, csak épp más formátumban (és persze friss adatokkal). Egy régi, de népszerű blogbejegyzés videós formában szintén népszerű lesz majd, és így tovább.

 

3. A meta leírások és címek szerepe a SEO-ban

Miután egy felhasználó rákeres valamire a Google-on, megjelennek neki a keresőmotor által legjobbnak tartott találatok. Habár ezek manapság többféle bővített elemet (csillagos értékelések, receptek elkészítési ideje stb.) tartalmazhatnak, még a legalapvetőbb találatoknak is van címe és meta leírása.


A legtöbb felhasználó ezeket látja meg először cégeddel kapcsolatban, ezért fontos, hogy pozitív első benyomást tégy velük. Számtalan másik közül választhatnak, neked pedig el kell érned, hogy a tiédre kattintsanak.
Ezeket a kattintásokat nevezzük átkattintásoknak, az átkattintási arány (azok aránya, akik rá is kattintanak találtodra, miután az megjelent nekik) pedig jó mutatója annak, hogy mennyire vonzó a találatod a kereső felhasználók számára.


Az átkattintási arányt a legtöbb SEO szakember egy fontos rangsorolási szempontnak tartja, és habár a meta leírást a Google nem veszi figyelembe a rangsoroláshoz, fontos szerepet játszik abban, hogy rávegye a felhasználókat az átkattintásra.


A találatok címe már közvetlen rangsorolási szempont a Google szemében, szintén fontos az átkattintások ösztönzésére is. Tartalmad címe mindig tartalmazza azt a kulcsszót, amit szeretnél megcélozni vele!
Íme néhány jó tanács a jól optimalizált, de természetes SEO címek megfogalmazásához:

 

Helyezd kulcsszavadat a cím elejére

Minél előbbre kerül, annál jobb, de ügyelj a természetes fogalmazásra is.

 

Írj figyelemfelkeltő, kattintásra ösztönző hivatkozásokat

Bizonyára te is láttál már futótűzként terjedő, úgynevezett virális cikkcímeket, úgymint „5 jógapóz, ami megváltoztatja az életedet” és így tovább.
Habár ezek elsőre eltúlzott klikkcsaliknak tűnnek, ténylegesen létezik egy bevált képlet a hatásos címek megfogalmazására. A figyelemfelkeltő, már-már túlzó kifejezések egyszerűen több figyelmet (és kattintást) kapnak például a Facebookon.


Na persze, fontos, hogy ne ígérj olyasmit címedben és meta leírásodban, amit aztán a cikk nem tart be 100%-osan, különben kezdetét veszi a visszapattanás.
A visszapattanás az, amikor valaki rákattint az első Google találatra, mert azt hiszi, hogy a cím alapján az a tökéletes tartalom a számára. Ha azonban a cikk mégsem azt kínálja, amit a cím megígért, a felhasználó másodperceken belül visszalép (visszapattan) a találatok közé, és megy tovább a másodikra, harmadikra stb. amíg rá nem talál a megfelelő információra.
Idővel a Google észreveszi, hogy mely találatokról „pattannak vissza” a látogatók, és melyiken töltenek több időt, miután rákattintottak – előbb utóbb az érdekesebb cikk kerül majd az előkelőbb pozícióba.
 

 

4. A felhasználói élmény szerepe a SEO-ban

A Google az utóbbi években egyre többet emlegeti, hogy milyen fontos is számára a felhasználói élmény. Amennyiben webhelyed nem kínál kiváló felhasználói élményt látogatóidnak, akkor ez a SEO teljesítménynek is árt majd.


Mindez nem meglepő, hiszen a Google a minden tekintetben legjobb találatokat szeretné felsorolni kereső felhasználói számára, és ennek ehhez nem csak a tartalom színvonalát veszi figyelembe. Hiába van egy remek útmutatód, ha webhelyed például lassan töltődik be, vagy nehezen navigálható. A modern felhasználóknak rövid a türelmük, és ha másodperceken belül nem tölt be nekik egy weboldal, akkor szó nélkül visszapattannak majd a találati oldalra, és máshol nézelődnek majd tovább.


A Google mindezt úgy értelmezi majd, hogy a felhasználók többsége nincs megelégedve webhelyeddel, ami így lejjebb csúszik majd a rangsorolásban.
Egy webhely ma csak úgy számíthat SEO sikerekre, ha villámgyorsan betölt asztali és mobileszközökön is.


Itt másodpercekről beszélünk – 2-3 másodpercről. A Google felmérése szerint már 1-1 másodperc extra várakozás is súlyos veszteségeket okozhat egy cégnek, szimplán azért, mert nem kínál elég gyors webhelyet látogatói számára.

 

A felhasználói élmény témaköre sokkal összetettebb ennél, és egyáltalán nem csak a sebességről szól. Szóval hogyan lehet optimalizálni egy ilyen nehezen számszerűsíthető, kézzel meg nem fogható koncepcióra?
A válasz (papíron) egyszerű: mindent a felhasználó érdekében kell tenned webhelyeden. Lehet akármilyen látványos egy-egy oldalad designja, de az emberek nem ezért keresik fel webhelyedet – az esetek többségében tájékozódni szeretnének egy témában, vagy vásárolni valamit. Ezeket a feladatokat kell megkönnyítened számukra.


Ennek része a sebesség, de fontos a navigáció, illetve az oldalelemek ésszerű elrendezése is.


Lássunk néhány hasznos tanácsot a felhasználói élmény javítására:
 

Javítsd webhelyed sebességét

A sebességről már tisztáztuk, hogy nagyon fontos, de hogyan javíthatsz rajta az észrevehető eredmények érdekében?
Többféle módszert is ajánlott kipróbálni, úgymint a képek tömörítését, a gyorsabb webtárhelyre váltást, illetve a felesleges forráskódok eltüntetését.
 

 

Használj átlátható, letisztult designt

A webhelyedre érkező felhasználók nem szeretnének minden oldalon képgalériákat nézegetni, és nincs szükségük arra sem, hogy mindenütt felsorold nekik az összes szolgáltatásodat. Felesleges.
Minden oldalnak legyen egy egyértelmű, egyszerű üzenete, és kínálj ezek között átlátható navigációt. Ne kelljen öt kattintás ahhoz, hogy az egyik oldalról átjussanak egy másikra.

 

Spórolj a reklámokkal

Senki sem szereti a reklámokat, és ha túl sokat használsz webhelyeden, a látogatók hamar távoznak majd róla (főleg mobilon).
A legjobb felhasználói élmény érdekében a reklámok csupán az oldal függőleges kiterjedésének legfeljebb egyharmadát tegyék ki, de egyes esetekben még egy is soknak bizonyulhat. Ne feledd továbbá, hogy a mobileszközökön nagyon nehéz rábökni arra az apró X-re.
 

5. Mobil SEO

Ahogy egyre többen böngészik az internetet mobileszközeiről, a mobil SEO, vagy mobilos keresőoptimalizálás fontosabb témakör, mint valaha. A Google már évekkel ezelőtt bejelentette, hogy a webhelyek mobilos sebessége rangsorolási szempontnak számít.


Mi több, a Google már jó ideje a webhelyek mobilos verzióját indexeli az asztaliak helyett – ezt hívják mobil-első indexnek.
Ezen nincs mit ragozni – a Google a mobilról keresőknek is szeretne kiváló felhasználói élményt kínálni, ezért az olyan webhelyeket rangsorolja előkelő találati pozíciókba, amelyek biztosítják ezt látogatóiknak.
 

 

Foglalkozz a helyi SEO-val

A legtöbben (jó eséllyel te is) akkor használják a mobiljukat keresésre, ha valahol épp úton vannak, és a közelben szeretnének éttermet, szállást vagy bármilyen más helyi jellegű szolgáltatást találni maguknak.
Mindenképpen foglalkoznod kell tehát a helyi SEO-val, hogy megcélozhasd ezeket a helyi jellegű kereséseket is.
 

Optimalizálj hangos keresésekre

Egyre többen élnek a hangos, vagy hangalapú keresés lehetőségével, és ezek a keresések szinte kizárólag mobileszközökön történnek.
El kell gondolkodnod tehát rajta, hogy milyen stílusban fogalmaznak és milyen szavakat használnak az emberek, amikor szóban keresnek rá valamire az interneten.

 

Ne rejtsd el tartalmaidat

Igyekezz asztali és mobileszközökön is azonos tartalmakat megjeleníteni, nem pedig elrejteni egyes elemeket a két verzió között. Ne rejtsd lenyíló menük, gombok és más elemek mögé tartalmaidat.

 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 8

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.