A webhelyeddel kapcsolatos feladatok
Webhelyedre egy afféle digitális brosúraként is tekinthetsz esztétikai orvosi vállalatod számára. A legtöbb lehetséges ügyfél itt találkozik majd először márkáddal, ha szeretne többet megtudni arról, hogy mit is kínálsz nekik. Íme a legfontosabb feladatok az év elején:
Frissítsd a Rólunk és a Szolgálatások oldalakat
Mindenekelőtt meg kell győződnöd róla, hogy minden tartalmad naprakész-e. Könnyen lehet, hogy az előző év során új szolgáltatásokat vagy termékeket kezdtél el kínálni, esetleg új szakemberek csatlakoztak csapatodhoz, vagy hagyták el azt. Frissítsd a releváns oldalakat, hogy mindenhol naprakész információkat olvashassanak a webhelyedre érkező látogatók.
Ellenőrizd webhelyed felhasználói élményét (és javítsd, ha szükséges)
Év elején a webhelyed kínálta felhasználói élményt is ajánlott közelebbről megvizsgálni. Ehhez egyáltalán nem kell webprogramozónak vagy webdesignernek lenned. Sőt, kifejezetten jó, ha egy átlagos látogató szemszögéből vizsgálod inkább webhelyedet. Nézd meg, hogy milyen gyorsan és könnyedén lehet eljutni a legfontosabb oldalakra, hogy milyen funkciók hiányoznak a webelyről, és így tovább.
Ha például még mindig nem kínálsz online időpontfoglalást, akkor biztos lehetsz benne, hogy 2022-ben rengeteg páciensről maradsz majd le. Minél akadálymentesebb, gyorsabb és kényelmesebb webhelyed használata, annál többeket nyersz majd meg vele.
Nézz rá webhelyed analitikájára és kulcsszóira
Az év elején mindig érdemes visszatekinteni az előző 12 hónap teljesítményére, és összehasonlítani azt az azt megelőző 12 hónappal. Nézd meg, hogy melyek voltak a leglátogatottabb oldalak, illetve, hogy melyeken keresztül érkeztek a legtöbben webhelyedre, és milyen forrásokból.
Az olyan oldalak, amik tele vannak szöveggel, de nem kínálnak sok egyéb vizuális tartalmat (pl. képeket) rendszerint rövidebb ideig képesek megtartani a látogatók figyelmét. Ha ez olyasmi, amit nem szívesen csinálsz magadtól, akkor kérj segítséget hozzá a marketing ügynökségtől, amelyikkel együtt dolgozol.
Ezeket az analitikai adatokat a Google Analytics és a Google Search Console eszközökkel ellenőrizheted, ha azok korábban be lettek állítva webhelyeden.
Tölts fel új tartalmakat
A stock képeknek általában van egy sajátos „mű” jellegük, és meglehetősen félrevezetők lehetnek, hiszen nem a te rendelődet és csapatodat ábrázolják. Kérj fel inkább egy fényképészt, hogy készítsen néhány jó minőségű fotót csapatodról, irodáidról és rendelődről, illetve esetleg termékeidről is, ha értékesítéssel foglalkozol.
A videók szintén sokat segíthetnek, különösen, ha profi minőségben készítik el őket. Ezek bemutathatják a csapat tagjait, a rendelőt, vagy lehetnek az elégedett páciensekkel készült beszámolók is.
A közösségi médiával kapcsolatos feladatok
A közösségi médiáról sok egészségügyi vállalat hajlamos elfeledkezni, és meglehet, hogy te is rég frissítetted utoljára arculatodat. Előfordulhat, hogy amit az emberek a közösségi médián látnak márkádról, az egészen más, mint amit webhelyeden mutatsz. Ideje tehát ellenőrizni ezeket a dolgokat és szükség szerint frissíteni őket.
Frissítsd profilképed, bemutatkozásodat és elérhetőségeidet
Ellenőrizd elérhetőségeidet minden platformon, és nézd meg, hogy továbbra is helyesek-e. Ez vonatkozik a telefonszámra, a címre és az emailre is. A bemutatkozás szintén egy nagyon fontos digitális felület, ahol néhány sorban bemutathatod cégedet és hogy mit kínálsz ügyfeleidnek. Ennek is minden profilodon egységesnek kell lennie, amennyire az adott platform ezt engedi.
Különösen fontos ellenőrizned minden profilodon a webhelyedre mutató hivatkozásokat. Egy-egy elírás vagy régi átirányítás sok mindent el tud rontani, szóval frissítsd az összes linket a legújabbakra.
Ellenőrizd a tartalmak analitikáit
Minden nagyobb közösségi platform kínál valamilyen elemzési eszközt a tartalmak teljesítményének nyomon követésére. Érdemes kihasználni ezeket, és megnézni, hogy mely platformokon volt a legnagyobb sikered, és hogy hol mely tartalmak voltak a legnépszerűbbek. Próbáld kideríteni, hogy mi ennek az oka, és felhasználni ezt a tudást az idei év stratégiájának tökéletesítésére is.
Ha egy-egy platformon legjobb igyekezeteid ellenére sem sikerül jelentős sikereket elérned, akkor meglehet, hogy ezeket az erőfeszítéseket a jövedelmezőbb platformokra kellene inkább fordítanod. Ideje mérlegelni!
Állíts össze egy közösségi médiás stratégiát három hónapra előre
Előre gondolkodni mindig hasznos, készíts tehát egy részletes tervet az előtted álló három hónapra. Készítsd el úgy ezt a tervet, hogy könnyedén meg tudd osztani a csapat tagjaival, és szükség esetén frissíteni is tudj rajta.
Foglald bele, hogy milyen közösségi platformokkal fogsz foglalkozni, hogy milyen bejegyzéseket osztasz majd meg, milyen sűrűséggel és mikor. Sorold fel a legfontosabb tartalomtípusokat, és hogy kik felelnek majd ezek elkészítéséért. Legyen egy terved az új tartalmak népszerűsítésére is.
Foglalkozz a videókkal is a közösségi médián
Akár saját magad készíted el ezeket a felvételeket, akár egy profi videós csapatot kérsz meg rá, érdemes kísérletezni egy kicsit a marketingvideókkal is a közösségi médián. A videók az internet legnépszerűbb tartalmai, és a beléjük fektetett összegek képesek sokszorosan megtérülni.
Próbáld tehát videómarketinggel is kiegészíteni legalább közösségi stratégiádat, vagy akár általánosságban online marketingedet.
Előre tervezd meg a promóciókat
Ha szeretnél idén promóciókat is indítani (ami mindenképpen tanácsos, ha versenyképes tervezel maradni), akkor természetesen ezt is érdemes egy előre felvázolt terv szerint csinálni. Fontold meg az összes nagyobb ünnepnapot és szezonális eseményeket, amiket valahogyan össze tudsz kötni esztétikai orvosi vállalatoddal.
Foglalkozz az újracélzással
Tudod, hogy hogyan keltsd fel az inaktív ügyfelek érdeklődését? Az újracélzás pontosan ezt a célt szolgálja. Használd a különböző platformok marketingfunkcióit, és kínálj korábbi ügyfeleidnek hűségdíjakat, ha újból igénybe veszik szolgáltatásaidat.
Kérd népszerű influencerek segítségét
Nagyon fontos, hogy alaposan utánanézz egy influencernek, mielőtt felvennéd vele a kapcsolatot. Sajnos nagyon sokan ígérnek oda a csillagot is az égről a legdrágább kezelésekért cserébe, aztán gyakran közel sem kínálnak annyi új forgalmat, mint amennyiről szó volt.
Manapság mindenki lehet influencer, akinek van internethozzáférése, így sajnos egyre nehezebb megtalálni köztük azokat, akik valóban komolyan is veszik a dolgukat és nem csak az ingyenes ajándékokra pályáznak.
Ha találsz egy influencert, aki úgy tűnik, hogy passzolna hozzád, nézz utána, hogy milyen emberek követik, hogy mennyire aktívak a hozzászólások között, illetve, hogy korábban milyen márkákkal dolgoztak együtt. Ezek alapján már sok olyan influencert ki tudsz szűrni, akik nem lennének ideális partnerek márkád számára. Akik ezek után is szimpatikusak, azokkal felveheted a kapcsolatot.
Olvasd el a márkádról írt véleményeket
Hogyan vélekednek az emberek márkádról? Milyennek látják? Habár ismerőseid és munkatársaid visszajelzéseit is kikérheted erről, a legjobb mindig az, ha közvetlenül az ügyfeleid véleményének is utánanézel, hogy megtudd, mit gondol a nyilvánosság vállalatodról.
Olvasd el a különböző értékelő platformokon írt visszajelzéseket (Google Cégprofil, Facebook stb.) és nézd meg, hogy mik a leggyakrabban emlegetett pozitív és negatív szempontok. Ez utóbbi biztosan nem lesz kellemes feladat, de muszáj leszel megbirkózni vele, ha tudni akarod, min kellene még javítanod vállalatodon belül.
Ezen információk birtokában sokkal pozitívabb páciensélményt nyújthatsz majd ügyfeleidnek.