1. Gyárts kiváló tartalmakat
Egyértelműnek kellene lennie, de minden lehetséges alkalommal szeretnénk emlékeztetni arra, hogy mennyire fontos szerepet is töltenek be a jó tartalmak az online marketingben. Még ha te magad nem is vagy egy írói géniusz, biztosan van a közeledben valaki – például csapatod egy tagja, aki jól bánik a szavakkal – aki rendszeresen tudna tartalmakat gyártani blogodra. Ezek lehetnek toplisták, útmutatók, tippek, és így tovább. A tartalommarketing persze nem csak a blogírásból áll, de ha csak egy valamire van kapacitásod, akkor ezt a vonalat érdemes választani.
Szeretnél biztosra menni, és akkor is a vásárlóid szeme előtt akarsz maradni, ha helyreáll a gazdaság és véget ér a vírus? Ehhez egy nagyon erős online marketing stratégiára lesz szükséged. Jó hírem van, ha akarod, elkészítjük neked. Kattints IDE a részletekért!
2. Készíts videós útmutatókat
A videók is a tartalommarketing részét képezik, de népszerűségük miatt külön említést érdemelnek listánkon. A videók elkészítése nem éppen a legolcsóbb mulatság, de néhány telefonos felvétel is jobb a semminél, főleg hogy manapság már sok telefon is egész jó minőségű felvételeket képes készíteni. Idővel aztán persze érdemes beruházni egy valódi videósra, aki rendes felszereléssel és szakmai tudással segítheti marketingedet.
3. Légy jelen a közösségi médián
A közösségi média használata az egyik legalapvetőbb költséghatékony marketingötlet kisvállalkozásoknak. A Facebook, Instagram, Twitter és más platformok használata még üzleti célokra is teljesen ingyenes (hacsak nem szeretnél fizetett hirdetéseket is futtatni). Nézz utána, hogy célközönséged mely platformokon a legaktívabb, és regisztrálj céges profilt/fiókot ezekre. Persze ez önmagában nem elég – minden platformra külön közösségi média marketing stratégiát kell kidolgoznod, hogy érjen is valamit jelenléted rajtuk!
4. Készíts látványos infografikákat
Az infografikák alulértékelt marketingeszközök. Ezek a grafikák segítenek vizuálisan és érthetően (ha úgy tetszik „emészthetően”) ábrázolni azokat a száraz számadatokat, amikről a legtöbben még egy 5 perces cikket sem olvasnának el. De hogy segítenek a marketingben? Nos, rengeteg visszahivatkozást lehet szerezni velük, ehhez pedig nincs más dolgod, mint elhelyezni rajta hivatkozásodat (illetve márkád közösségi elérhetőségeit is). Ha nem erősséged a design, akkor érdemes felkérni erre egy tehetséges grafikust.
5. Hasznosíts szabadon elérhető adatokat
Néha nem csak a keret, hanem az idő hiánya is megnehezíti dolgodat. Egy ritkán emlegetett költséghatékony marketingtipp kisvállalkozásoknak: készíts valami újat meglévő adatokból! Az internete tele van olyan tanulmányokkal, amik hasznos, értékes adatokat sorakoztatnak fel, ezek nagy része azonban elkerüli a nagyközönség figyelmét. Keress egy olyan tanulmányt, ami szorosan kapcsolódik iparágadhoz, és alkoss köré valami igazán nagyszerűt. Írj hozzá bevezetőt, adj neki kontextust, egészítsd ki saját gondolataiddal, magyarázd el, hogy mi mit jelent, készíts hozzá szemléltető képeket és ábrákat, stb. Ehhez nem kell profi cikkírónak lenned, hiszen a tartalom velejét a szabadon elérhető adatok alkotják.
6. Hódítsd meg a LinkedInt
A LinkedIn a szakemberek közösségi platformja, amelyet meglepő módon épp, hogy nagyon kevés marketinges használ – vagy legalább is kevesen használják jól. Mint a legtöbb közösségi hálózat, a LinkedIn is csak akkor ér valamit, ha aktívan jelen vagy rajta – nem elég csupán regisztrálni rá és összeszedni néhány kapcsolatot, hanem a közösség értékes tagjává kell válnod, hogy megérje foglalkoznod vele.
Szólj hozzá releváns témákhoz, csatlakozz csoportokhoz, oszd meg tartalmaidat és írj exkluzívakat közvetlenül a platformra. A LinkedIn egy nyüzsgő hely, ahol megoszthatod gondolataidat a közösséggel, és népszerűbbé teheted tartalmaidat és márkádat is.
7. Hasznosítsd újra tartalmaidat
Ha nem szeretnél mások adataiból dolgozni, saját régi tartalmaidat is felhasználhatod, hogy új köntösben prezentálhasd őket közönségednek. Egy korábban megírt cikkből videót készíthetsz (szükség szerint frissítve új adatokkal persze), a kapcsolódó tartalmú bejegyzésekből pedig e-könyvet állíthatsz össze. Ez csak két példa a temérdek lehetőségre, amiket régebbi tartalmaid kínálnak – a lényeg az, hogy ne félj kísérletezni, és ne felejtsd el mindig friss adatokkal elkészíteni felújított tartalmaidat.
8. Hozz létre ajánlati programot ügyfeleid számára
Kínálj különféle jutalmat azoknak az ügyfeleidnek, akik segítenek új ügyfeleket szerezni céged számára. Ez a jutalom lehet egy kedvezményes kód, egy ingyenes időszak prémium szolgáltatásodból, vagy bármi más, attól függően, hogy mivel foglalkozik céged. A szájról szájra terjedő hírnévnek komoly hatalma van – ha valaki egy ismerőséről hall jót, vagy rosszat egy cégről, azt szinte biztos, hogy készpénznek veszi majd!
9. Rendezz online versenyeket
Egy kreatívan kialakított online verseny megrendezése lényegében egy fillérbe sem kerül, és legfeljebb csak a díj költségeivel kell számolnod. Mindezért cserébe temérdek aktivitás alakulhat ki márkád körül, és céged neve számos új lehetséges ügyfélhez is eljut majd. Ezeket a versenyeket a közösségi médián érdemes megszervezni, ahol a nevezés feltétele például céged profiljának követése, egy bejegyzés megosztása, vagy éppen néhány ismerős megjelölése a hozzászólások között.
10. Szerezz egy üzleti partnert
Állj össze egy másik céggel iparágadon/szakterületeden (ami természetesen nem versenytárs számodra), hogy létrehozhassatok egy közös projektet. Ez lehet egy helyi rendezvény, amit közösen finanszíroztok, vagy egy webinárium is, amiben mindkét cég képviselteti magát.
Egy jó partnerprojekttel mindenki jól jár – a két cég szert tesz egymás közönségére (de nem csábítják el őket, hiszen nem versenytársak), a közönségek pedig megismerkedhetnek egy új márkával, ami sok hasznos új terméket és megoldást kínálhat számukra.
11. Foglalkozz az email marketinggel
Az email marketing segítségével könnyedén bevonhatod webhelyed új látogatóit cégedbe, illetve egyszerűbben tarthatod a kapcsolatot meglévő ügyfeleiddel is.
Vedd rá webhelyed látogatóit, hogy iratkozzanak fel hírleveledre – ezért cserébe kínálhatsz nekik valamilyen kedvezményt, egy ingyenes e-könyvet, vagy más ösztönző hatású jutalmat. Később aztán fokozatosan célozd meg feliratkozóidat olyan üzenetekkel, amelyek egyre közelebb csalogatják őket a vásárláshoz. Ne felejtsd el szegmentálni feliratkozói listádat, hogy aprólékosan testreszabott üzeneteket küldhess nekik!