AMP - 10 legfontosabb tipp kisvállalkozásoknak az üzlethozó weboldal megteremtéséhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 legfontosabb tipp kisvállalkozásoknak az üzlethozó weboldal megteremtéséhez
2013/11/25
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Nagyon sok vállalkozás nem hisz még mindig az Internet erejében, sokszor hallom azt, hogy a „Mi üzletágunkban nem hoz üzletet semmilyen online marketing”. Én hiszek benne, hogy ma már mindenkinek töménytelen üzletet hozhat egy keresőoptimalizált honlap és egy jó közösségi média marketing. Ha mindezt stratégiába fogjuk, akkor másra lehet nincs is szükség… De beszéljünk most a honlapokról. A cégvezetőknek, marketingeseknek a marketinggel kapcsolatban is mindig nagyon sok a tennivalója és kevés az idő. Ez a pár tipp a weboldal kezelésének kulcspontjait foglalja magába, aminek segítségével a legtöbbet lehet kihozni egy oldalból a rendelkezésre álló idő alatt. Nagyon sok dolog határoz meg egy weboldalt, de a következő 10 mindenképp a legfontosabb.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

 

Online marketing tipp 1. : Tartalom -  ennél nincs fontosabb!

 
A weboldal tartalma mindig is nagyon fontos tényező volt. Amikor még a kanyarban sem volt a közösségi média marketing, akkor is azt tanítottam az egyetemen, hogy a keresőoptimalizálás legfontosabb eleme nem a trükkök alkalmazása, hanem a nagy tartalom. Ha egy szó, egy kifejezés nincs ott a weboldaladon, bármilyen jó  is a holnapmotor, bármennyire jó is keresőoptimalizálási stratégiád, nem találhat rád a Google. Ma, a Facebook korában ez még jobban felerősödött: Ha nincs tartalmad, nincs mit megosztanod, semmit nem ér a jó közösségi média marketing… A weboldal tartalma a legfontosabb tényező tehát. Persze az emberek is szeretik a megfelelő tartalmakat, így azok készítésénél ne csak a keresőrobotokra gondolj. Látogatóid érdekes és hasznos információkat szeretnének találni oldaladon, különben minek is jönnének? A releváns tartalmak tömege a weboldal sikerének kulcsa, amiből sosem elég.
 
 

Online marketing tipp 2. : Frissesség

Mindig tarts lépést az eseményekkel, ugyanis mit ér a rengeteg tartalom, ha már mind több hónapos. Ettől weboldalad nem tűnik majd naprakésznek és így szakmaiságod is megkérdőjelezhetővé válik. A keresők egy ideje az oldal frissességét is tudják elemezni, így minél újabb az tartalom, annál jobb helyre kerül a keresőlistában. A tartalmak mellett jó, ha megjelenik a dátum is, mivel azt könnyebben indexelik a keresők.
 
 

Legyen a Te marketinged is kreatív, gondolkodj komplex online marketingen! 1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai több, mint 200 kis- és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most!

 

 

Online marketing tipp 3. : Ne trükközz

Ne próbáld meg átverni a keresőrobotokat, mivel azok már most okosabbak nálad és biztosan csak hátrányod származik majd a trükközésből. Ha a keresőrobotok nem megfelelő módszerek használatán kapnak, hátrányba kerülhetsz a keresések között, a Google indokolt esetben fekete listára tehet, vagyis nem szerepel oldalad a találatok között. A keresők így a csaló oldalakkal harcolnak, és ha nem használsz ilyen eszközöket, rosszul nem járhatsz! Ne bízd hát az oldalad olyanra, aki nem tudja, mit szabad és mit nem. 
 

Online marketing tipp 4. : Linkek

Mind az oldalon lévő, mind az oldalra mutató linkek nagyon fontosak. Sokan használják a linkcsere folyamatát, azonban egyre kevésbé számít ez a technika. A keresőrobotok tartalomelemző képességükkel felmérik, hogy az oldal tartalma és a link összefügg-e. Ha igen, akkor jó linknek minősül, ha nem, akkor alig, vagy szinte semennyire sem számítják bele egy oldal rangjába.
 
Fontos, hogy linkjeid frissek legyenek, ugyanis egy rakás régi link egyre kevesebbet fog számítani oldalad megítélésében. Azt se hagyd figyelmen kívül, hogyan is linkelnek oldaladra. Egy szöveges link minden esetben többet ér, mintha logódat linkelnék oldaladra. 
 

Online marketing tipp 5. : Az oldal struktúrája

Az átláthatatlan weboldalak elriasztják a látogatókat, ezért mindig figyelj az átláthatóságra. A keresőmotorok természetükből kifolyólag is felépítésük szerint vizsgálják az oldalakat, így nem csak az emberek számára hasznos, ha átlátható. Sokan vannak, akik csak bizonyos információkat keresnek egy weboldalon, átfutnak a tartalmak felett és a menüsorokat nézik. Mi az egyetemen szemkamerás vizsgálatok segítségével állapítjuk meg, melyik a bombabiztos üzleteket hozó struktúra, neked is meg kell találnod azt a felépítést, amit a keresőmotorok és az emberek is kedvelnek.
Tartalmaidhoz mindig hozz létre címeket, alcímeket, így is könnyebb lesz mások számára átlátni azokat, de ez a keresőrobotok munkáját is ugyancsak segíti. 
 

Online marketing tipp 6. :  Elérhetőség

Weboldalad inkább több ember számára legyen értelmezhető. A Web Accessibility Initiative nevű szervezet olyan tanácsokkal segíti a weboldal tulajdonosokat, amelyekkel az többek számára lesz kezelhető. Elég például a színvaksággal vagy színtévesztéssel rendelkezőkre gondolni, akiket a nem megfelelően kiválasztott színek össze tudnak zavarni. Bár kis dolognak tűnhet, sokan küzdenek ilyen gondokkal.
Emellett persze számos dolog van még, ami befolyásolni tudja egy weboldal elérését. Mindenképp tanácskozz az oldal programozójával és a dizájnerrel, hogy az oldal megfelelően működjön, átlatható és mindenki számára használható legyen. 
 

Online marketing tipp 7. : Minőségi programozás

A jobban programozott weboldalak jobban is teljesítenek. Sokan vannak, akik elkészíttetnek egy weboldalt tetemes mennyiségű pénzért, majd azt a későbbiekben nem tudják szerkeszteni. Emellett fontos, hogy minden böngészőn és platformon hiba nélkül jelenjen meg az oldal, főleg manapság, amikor rengetegen böngésznek telefonról, tabletről.
 

Online marketing tipp 8. : URL-ek

 
Az URL-ek helyes megválasztása sokat dobhat oldalad teljesítményén. Ha megfelelő adminfelületet használsz weboldalaid szerkesztéséhez, már biztosan tudod, hogy mennyire fontos a megfelelő URL cím. Nem csak az áltáthatóságot biztosítja, de segít látogatóidnak, és a keresőmotoroknak is.
A keresők az URL-eket is ellenőrzik, kulcsszavakat keresnek bennük, amelyek szintén oldalad rangját emelik. Például az oldal6.html inkább használd az oldalt tartalmát leíró szavakat, mint bemutatkozas.html. 
Ha szeretnél egy bizonyos kulcsszóra koncentrálni, vedd meg az ahhoz kapcsolód domaint és hozz létre microsite-ot, amelyet arra a kulcsszóra hegyezel ki.
 

Online marketing tipp 9. : Stílus

A külső nem minden, de esetünkben igen is fontos. Hiába van tele megfelelő tartalmakkal az oldal, ha a dizájn nem megfelelő, összecsapott munka. A látogatókat először a látvány fogja meg és az is tartja meg vagy riasztja el őket. Ezek után nézik a tartalmat és az átláthatóságot. Gondolod el, milyen lenne az, ha az üzleted/irodád csupa kosz és korhadt bútor lenne. Vásárolnának tőled a vevőid? Ez a honlapod dizájnja. 
Itt olyan apró dolgok is számítanak, mint a megfelelő színek kiválasztása. Egy fekete alapon található fehér szöveget sokkal nehezebb elolvasni, elfárad tőle a szem. A csupa nagybetűs írás is megnehezíti az olvasást, így azt csak indokolt esetben használd.  Gyakran probléma az, hogy mit jelent a szép az emberek többségének. Nem feltétlenül azt, mint neked. Ezért azt javaslom, keress egy dizájnert, akinek a munkái tetszenek, mondd el neki, milyen stílusirányt szeretnél, majd hagyd rá a döntések nagy részét, ő tapasztalata alapján tudni fogja, mi a jó neked! 
 

Online marketing tipp 10. : Képek

Ha valamilyen terméket árulsz, mindenképpen szükséged van megfelelő képekre. Minél jobb a kép, annál nagyobb az eladás valószínűsége. Még egy luxus szálloda is lehet sikertelen a milliárdos befektetések ellenére is, ha amatőr képek készülnek róla. Ha törődsz azzal, amit árulsz, fektess pénzt egy profi fotósba. Egy webshopon nem tudják megfogdosni a vevőid a termékeket, ezért fontos, hogy jó képeket láthassanak azokról.
 
 
 

Ha többet szeretnél megtudni a Facebook használatáról, jelentkezz tanfolyamunkra ide kattintva! 

 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 125

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.