AMP - 10 tipp a kisvállalkozások sikeres online marketingéhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 tipp a kisvállalkozások sikeres online marketingéhez
2014/04/21
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Ha kis- vagy középvállalkozásban dolgozol és magad intézed a céged marketingjét és keresőoptimalizálását, biztos lehetsz benne, hogy nem vagy egyedül. A KKV-k általában a költségvetésükből 20%-kal többet költenek SEO-ra és online marketingre, mint a nagyvállalatok, akik általában külsős cégekkel dolgoznak. A KKV-knak ezért is fontos odafigyelni, milyen módon folytatják online kampányaikat. A következő 10 tipp ebben segít:
 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

 

 

Online marketing tipp No. 1: Megfelelő kulcsszavak kiválasztása

Olyan kulcsszavakat válassz, amelyek kapcsolódnak cégedhez, de emellett olyanok is legyenek, amelyekre könnyen tudsz jó helyezést elérni a keresőkben. Próbálj meg kicsit összetettebb kulcsszavakat választani, mivel ezek pontosabb kereséseknél jobban jönnek, és könnyebb jó helyezést elérni velük. Olvasd el a a lehetőségeidet, feladataidat, kattints ide: keresőoptimalizálás.

 

Online marketing tipp No. 2: A tartalom a legfontosabb

Leendő vásárlóid nagyobb eséllyel vásárolnak majd nálad, ha nem csak egy eladó leszel a szemükben, de szakember is. Ne csak szolgáltatásokkal és termékekkel vonzz látogatókat oldaladra, de egyedi tartalmakkal is, amelyekkel valamilyen plusz információt tudsz nekik nyújtani, aminek köszönhetően látják majd, hogy nem csak egy eladó vagy a sok közül. A tartalom segít a keresőoptimalizálásban és a közösségi média marketingben is érvényesülni! 
 

Online marketing tipp No. 3: A nagylelkűség is fontos

Indíts nyereményjátékokat, adj kedvezményeket, ajándékokat a rendelések mellé, ingyenes kiszállítást, stb. Mindenki szereti, ha valami ingyen van! 
 

Online marketing tipp No. 4: Közösségi média

Közösségi média jelenlét nélkül ma egy vállalkozás nem létezhet. Hazánkban a mai napig a legfontosabb közösségi oldal a Facebook, amelyet a közösségi jelenléted kiépítésére használj. Ez azt jelenti, hogy ne csak termékeket reklámozz, hanem nyújts segítséget, baráti jobbot rajongóidnak.
 

Online marketing tipp No. 5: Szólítsd meg célközönségedet

Az úgynevezett call to action formulák használatával érd el célodat. Ezek olyan felszólítások, amelyek valamire ösztönzik az emberek. Állítólag, ha a ’like’ szó megjelenik egy bejegyzés fölött, annak 30%-kkal több like-ja lesz. Ugyanilyen módon kérheted rajongóidat, hogy kommenteljenek, osszák meg a bejegyzést vagy látogassanak el weboldaladra. Bár szó van arról, hogy éppen ezért a facebbok büntetni fogj azokat az oldalakat, akik a like szót használják, ebben az esetben találj ki más, interakcióra ösztönző felszólításokat!
 

Online marketing tipp No. 6: Landing page

A landing page weboldalad azon oldala, amelyre látogatóidat elsődlegesen küldöd. Ennek kell a legjobban keresőoptimalizált oldalnak lennie. Ha szeretnél tenni egy visszautasíthatatlan ajánlatot, annak is itt lesz a helye, mivel itt dől el, hogy valaki visszatérő látogatód, vásárlód, hírlevél feliratkozód lesz-e, vagy sem. A landing pagek használhatóak jól AdWords kampányaid során is. Ezeket alaposan gondold át, fogalmazd meg jól! 
 

Online marketing tipp No. 7: Ápold kapcsolataidat

Ne felejts el kapcsolatban lépni, kapcsolatban maradni célközönségeddel. Ha kérdésük van, válaszolj nekik, ha vásárolnak, feliratkoznak hírleveledre, köszönd meg, hogy tovább ápolhasd a közösségi médiának köszönhetően ’’barátivá’’ váló vevő-eladó kapcsolatot.
 

Online marketing tipp No. 8: Elemezd weboldalad adatait

A sikeres marketing stratégiát általában mindig ki kell kísérletezni, ha nem szakértő az ember, vagy nincs hatalmas szerencséje. Válassz olyan stratégiát, amely már másnál is bevált, hogy még több látogatót és vásárlót csalogass weboldaladra. De még a látogatók érkezése előtt kösd össze weboldalad a Google Analytics-szel, hogy a későbbiekben elemezni tudd, mi az a stratégia, ami működik, és mi az, ami nem.
 

Online marketing tipp No. 9: Türelem és kitartás

Sajnos könnyen érhetik csalódások azt, aki valamilyen új dologba vágja fejszéjét. Ilyen az online marketing is, azonban ehhez is, mint sok minden máshoz, türelem és kitartás szükséges. Ne várjunk azonnali csodát, de idővel megtérül majd a befektetett idő és pénz.
 

Online marketing tipp No. 10: Ha nem megy, keress egy jó marketing tanácsadót!

Nem mindig éri meg magadnak bajlódni az összes marketing feladattal. Vannak olyanok, amelyeket akkor sem tudsz jól ellátni, ha profi marketinges vagy, mert nincs meg hozzá a megfelelő eszközös (pl. több százezer Facebook rajongó, vagy nagy látogatottságú portálok a PR cikkeknek). Gyakran több pénzt keresel a munkáddal, amihez értesz, mint amennyit a marketing tanácsadó egy év alatt elvinne tőled…
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 
 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 115

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.