Ha kis- vagy középvállalkozásban dolgozol és magad intézed a céged marketingjét és keresőoptimalizálását, biztos lehetsz benne, hogy nem vagy egyedül. A KKV-k általában a költségvetésükből 20%-kal többet költenek SEO-ra és online marketingre, mint a nagyvállalatok, akik általában külsős cégekkel dolgoznak. A KKV-knak ezért is fontos odafigyelni, milyen módon folytatják online kampányaikat. A következő 10 tipp ebben segít:
Online marketing tipp No. 1: Megfelelő kulcsszavak kiválasztása
Olyan kulcsszavakat válassz, amelyek kapcsolódnak cégedhez, de emellett olyanok is legyenek, amelyekre könnyen tudsz jó helyezést elérni a keresőkben. Próbálj meg kicsit összetettebb kulcsszavakat választani, mivel ezek pontosabb kereséseknél jobban jönnek, és könnyebb jó helyezést elérni velük. Olvasd el a a lehetőségeidet, feladataidat, kattints ide: keresőoptimalizálás.
Online marketing tipp No. 2: A tartalom a legfontosabb
Leendő vásárlóid nagyobb eséllyel vásárolnak majd nálad, ha nem csak egy eladó leszel a szemükben, de szakember is. Ne csak szolgáltatásokkal és termékekkel vonzz látogatókat oldaladra, de egyedi tartalmakkal is, amelyekkel valamilyen plusz információt tudsz nekik nyújtani, aminek köszönhetően látják majd, hogy nem csak egy eladó vagy a sok közül. A
tartalom segít a keresőoptimalizálásban és a közösségi média
marketingben is érvényesülni!
Online marketing tipp No. 3: A nagylelkűség is fontos
Indíts nyereményjátékokat, adj kedvezményeket, ajándékokat a rendelések mellé, ingyenes kiszállítást, stb. Mindenki szereti, ha valami ingyen van!
Online marketing tipp No. 4: Közösségi média
Közösségi média jelenlét nélkül ma egy vállalkozás nem létezhet. Hazánkban a mai napig a legfontosabb közösségi oldal a
Facebook, amelyet a közösségi jelenléted kiépítésére használj. Ez azt jelenti, hogy ne csak termékeket reklámozz, hanem nyújts segítséget, baráti jobbot rajongóidnak.
Online marketing tipp No. 5: Szólítsd meg célközönségedet
Az úgynevezett call to action formulák használatával érd el célodat. Ezek olyan felszólítások, amelyek valamire ösztönzik az emberek. Állítólag, ha a ’like’ szó megjelenik egy bejegyzés fölött, annak 30%-kkal több like-ja lesz. Ugyanilyen módon kérheted rajongóidat, hogy kommenteljenek, osszák meg a bejegyzést vagy látogassanak el weboldaladra. Bár szó van arról, hogy éppen ezért a facebbok büntetni fogj azokat az oldalakat, akik a like szót használják, ebben az esetben találj ki más, interakcióra ösztönző felszólításokat!
Online marketing tipp No. 6: Landing page
A landing page weboldalad azon oldala, amelyre látogatóidat elsődlegesen küldöd. Ennek kell a legjobban keresőoptimalizált oldalnak lennie. Ha szeretnél tenni egy visszautasíthatatlan ajánlatot, annak is itt lesz a helye, mivel itt dől el, hogy valaki visszatérő látogatód, vásárlód, hírlevél feliratkozód lesz-e, vagy
sem. A landing pagek használhatóak jól
AdWords kampányaid során is. Ezeket alaposan gondold át, fogalmazd meg jól!
Online marketing tipp No. 7: Ápold kapcsolataidat
Ne felejts el kapcsolatban lépni, kapcsolatban maradni célközönségeddel. Ha kérdésük van, válaszolj nekik, ha vásárolnak, feliratkoznak hírleveledre, köszönd meg, hogy tovább ápolhasd a közösségi médiának köszönhetően ’’barátivá’’ váló vevő-eladó kapcsolatot.
Online marketing tipp No. 8: Elemezd weboldalad adatait
A sikeres marketing stratégiát általában mindig ki kell kísérletezni, ha nem szakértő az ember, vagy nincs hatalmas szerencséje. Válassz olyan stratégiát, amely már másnál is bevált, hogy még több látogatót és vásárlót csalogass weboldaladra. De még a látogatók érkezése előtt kösd össze weboldalad a
Google Analytics-szel, hogy a későbbiekben elemezni tudd, mi az a stratégia, ami működik, és mi az, ami nem.
Online marketing tipp No. 9: Türelem és kitartás
Sajnos könnyen érhetik csalódások azt, aki valamilyen új dologba vágja fejszéjét. Ilyen az
online marketing is, azonban ehhez is, mint sok minden máshoz, türelem és kitartás szükséges. Ne várjunk azonnali csodát, de idővel megtérül majd a befektetett idő és pénz.
Online marketing tipp No. 10: Ha nem megy, keress egy jó marketing tanácsadót!
Nem mindig éri meg magadnak bajlódni az összes marketing feladattal. Vannak olyanok, amelyeket akkor sem tudsz jól ellátni, ha profi marketinges vagy, mert nincs meg hozzá a megfelelő eszközös (pl. több százezer Facebook rajongó, vagy nagy látogatottságú portálok a PR
cikkeknek). Gyakran több pénzt keresel a munkáddal, amihez értesz, mint amennyit a marketing tanácsadó egy év alatt elvinne tőled…
Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva!