AMP - A Facebook elmúlt változtatásai megtiltják a lájkok kéregetését. Nem írhatod ki ezentúl, lájkold a képet. Elmondjuk, mely típusú képes posztok azok, melyek valóban jó fényt vetnek rád, melyek azok, melyek nem!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Milyen képek kellenek ahhoz, hogy sok embert érj el a Facebookon? Segítünk!
2014/05/18
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Biztosan olvastad már máshol is – esetleg még nálunk is -, hogy egy kép többet ér ezer szónál. Ez a közösségi médiában hatványozottan igaz, elég csak egy-egy oldal eléréseire gondolnunk, ahol egy kép sokkal több embert ér el organikusan, mint egy szöveges bejegyzés. Az elmúlt időben ugyan jelentősen felértékelődtek a külső szöveges posztok, linkek, azonban a képek használata még mindig nagy jelentőséggel bír. Főleg, ha jól, hatékonyan használod őket. Megmutatjuk, melyek azok a képfajták, melyek a legnagyobb hatással bírnak közösségi média marketingedre!
A Facebook elmúlt változtatásai megtiltják a lájkok kéregetését. Nem írhatod ki ezentúl, lájkold a képet. Az eléréshez azonban elengedhetetlen az, hogy nagy legyen az interakciód követőiddel. Fontos az is, hogy Facebook oldaladnak ne csak rajongója, értelme is legyen. Ezért marketing szempontból is közelítünk a kérdés felé: Elmondjuk, mely típusú képes posztok azok, melyek valóban jó fényt vetnek rád, melyek azok, amelyek nem! 
 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Közösségi média marketing pozitívumok: ezeket tedd!

 

1 – A termék

A legnehezebb kérdés, magát a terméket megmutatni. Az emberek a Facebookon reklámkerülő magatarást folytatnak, nem azért mentek oda, hogy eladjanak nekik valamit. Mégis meg tudod ezt tenni, ha ügyes vagy, fizetett hirdetés nélkül is! Nyilván azért olvasod ezt a cikket, mert neked is van valamilyen terméked, vagy szolgáltatásod, amelyet szeretnél eladni. Érdemes ezeket a képeket profi fotóssal, grafikussal megcsináltatni, a minőségi képvilág ugyanis nagyon fontos. Azonban nem mindig érdemes ezeket a képeket reklámként beállítani. Ha pl. egy ruhamárkád van, érdemes a ruhákat szép környezetben vagy érdekes, izgalmas, vonzó szituációkban fotóztatnod, melyek a ruhák nélkül is elnyerik a rajongók tetszését, megosztását. Ilyenek lehetnek a nagyon kedvelt montázsok és szettek is. Jó példa erre ügyfelünk, a Wannabee teltkarcsú ruhamárka Facebook oldala
 

2 – A csoportkép

Itt most nem az osztálykirándulásról van szó. Vagy mégis? Ha csapatban dolgozol, ne félj megmutatni őket közönségednek. Ne csak csapatod szakértői, hanem emberi oldalát is csillogtasd meg néha, lássa a közönséged, hogy ti is csak emberek vagytok. Ezzel arcot is tudnak kötni a névhez. Példának említeném a Felcsiki Turbó weboldalát. 

 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

3 – A rajongók

Mindenki szeret a figyelem középpontjába kerülni, főleg ha csak egy rajongóról van szó a sok száz, ezer, tízezer körül. Ha követőidtől rendszeresen kapsz képeket, oszd meg őket, hihetetlen nagy örömöt okozol ezzel nekik, és másokat is buzdítani fog a dolog, hogy ők is ugyanezt megtegyék 15 perc hírnévért cserébe. Ha pl. utazási irodát működtetsz, alapvető, hogy az utakon készült képeket megoszd a Facebookon. Ne feledd, hogy a legújabb magyar törvények értelmében ehhez a résztvevők engedélyét kell kérned! Kiváló példa erre ügyfelünk, az Alfa Tours utazási iroda oldala és weboldala!
 

4 – A kulisszatitok

Mutasd meg követőidnek azt, amit sehonnan se tudhatnak meg, csak tőled. Azt, hogyan készül egy-egy termék, milyen előkészületek kellenek hozzá, hogyan készülsz fel egy tájékoztatóra, stb. Csak rajtad múlik, mit mutatsz nekik, hidd el, érdekelni fogja őket. Nem is gondolnád, milyen izgalmas számukra, hogyan készül a festék, a sütemény vagy hogyan dolgoznak munkatársaid az irodádban. Nagyon jól megtanulta oktatásunkból ezt a fajta Facebook oldalvezetést ügyfelünk a Pannoncolor Kft is, érdemes megnéznetek Facebook oldalukat
 

5 – Munka közben

Bármi is legyen, amit eladásra kínálsz, mutasd meg akcióban. Ha szolgáltatást árulsz, mutasd meg, hogyan is végzed, vagy végzik munkatársaid azt, ezzel is bebizonyíthatod, hogy szakértője vagy annak, amit csinálsz. 
 

6 – A grafika

Saját képeidet feldobhatod egy kis dizájnnal, olyasmivel, ami tükrözi arculatodat. Használj Photoshopot vagy egyet a sok online képmanipuláló program közül. Helyezd el rajta logódat, üzeneted olyan módon, hogy a képeket nézegetők számára is világossá váljon, hogy ez te vagy, ez téged képvisel. Ha több időd van és jobban értesz a grafikák készítéséhez, gyárts infografikákat, amik képesek a száraz adatokat kézzel fogható módon vizualizálni. Ezzel próbálkozunk mi is, saját Facebook oldalunkon.
 

 

Többet szeretnél tudni az online marketingről? Szeretnéd tudni, hogyan lehet az Internetből igazán hatékonyan "pénzt csinálni"? Gyere el tanfolyamainkra, 16 év tapasztalatával mi biztosan neked is tudunk segíteni! Kattints ide most! 

 
 

7 – A spontán kép

A közösségi média egyik hatalmas előnye, hogy bárhol és bármikor közzétehetsz képet, tehát valós időben kommunikálhatsz rajongóiddal. Mindig izgalmasabb az, ami most történik annál, mint ami már régebben volt, akkor is, ha az adott kép kivételesen nem profi fotóssal készült!
 

8 – A mozgókép

A videó is kép. Csak sok van belőle egymás után. Sok cég gondolja, hogy a videó fontos eszköz marketingjében, és ez így is van. Sokan gondolják, hogy egy-egy videó összeállítása sokáig tart, de nem kell egyből az Avatart leforgatni. Elég belegondolni, hogy milyen népszerűek a Vine vagy az Instagram pár másodperces videó, és máris nem kell több perces, órás filmekre gondolni! Utazási irodák, szállodák, éttermek kiváló eszköze lehet egy ilyen kisvideó.
 

9 – A montázs

Ha egy kép többet ér ezer szónál, akkor a montázzsal mi a helyzet? Photoshopban se nehéz összerakni egy-egy montázst, de már rengeteg mobilis alkalmazással tudod szépen összeilleszteni képeidet. Egy montázzsal ráadásul sokkal nagyobb sztorit tudsz elmondani, akár szöveg nélkül is, mint egy darab képpel.
 

10 – A selfie

Egyértelmű, hogy a legfelkapottabb stílus sem maradhat ki! Nem csak a sztárok de politikusok és hivatalos (vagy ha úgy tetszik, komoly) emberek körében is egyre népszerűbb a selfie, hát te miért maradnál ki a legújabb trendből? Már verseny is indult selfi képekből, melyet ide kattintva tekinthetsz meg! 
 

Közösségi média marketing negatívumok: ezeket NE tedd!

 

1 - A politikai képek

Bármennyire is úgy érzed, kedvenc politikai irányzatodnak szüksége van a te pár ezres rajongótáborod meggyőzésére, NE tedd! Ha a politika nem a te bizniszed, nem is fogsz belőle profitálni, veszteni annál többet! Ne posztolj hát semmilyen politikai plakátot, de még rejtetten politikai tartalmú képet sem. Az ellentábor nagyon gyorsan kilép az oldalról és soha nem lesz vásárlód!
 

2 - A vallási képek

A vallási képek abban hasonlítanak a politikai képekhez, hogy nagy az ellentáborod, bármely valláshoz is tartozz. Egy kicsit finomítom azonban az előbbieket azzal, hogy csak a negatív vallási poszt, azaz más bántása, vagy kifigurázása az, ami SZIGURÚAN TILOS. Ha te keresztény vagy, és úgy érzed, Jézus vezet üzleti utadon, nem mondom azt, néha ne idézz tőle, hiszen akkor jó egy Facebook oldal, ha személyisége van. De mélyen elítélendő minden olyan oldal a rajongók részéről, aki mást negatívan értékel. 
 
 
Facebook SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.