AdSense arbitrázs, azaz az AdSense Arbitrage értelmezése az online marketing szakszótárban

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
fooldal > Szakszótár > AdSense arbitrázs

AdSense arbitrázs


Az arbitrázs általánosságban ugyanazon árucikk két különböző piacon való árának összehasonlítása, majd az olcsóbb piacon való megvásárlása és szinte azonnali viszonteladása a drágább piacon. Az árkülönbségek talán minimálisak, de egy bizonyos minőség felett idővel lényeges profit érhető el ezzel a módszerrel.

 

Az AdSense arbitrázs lényege

Az AdSense arbitrázs lényege, hogy egy weboldalra annak üzemeltetője PPC hirdetések segítségével forgalmat terel, azonban a hirdetések CPC-je alacsonyabb, mint a kattintásonkénti bevétel a weboldalon elhelyezett AdSense hirdetésekből. Ez talán elsőre bonyolultnak hangzik, de ha megnézünk néhány példát, akkor máris sokkal átláthatóbbá válik a dolog:

Példa az AdSense arbitrázsra:

  • Tegyük fel, hogy egy drága kulcsszó köré építesz fel egy weboldalt, mint például a „Mesothelioma” (a Mesothelioma magyarul mellhártyarákot jelent, és első sorban az azbeszt okozhatja) és más ezzel kapcsolatos kulcskifejezések, például „Mesothelioma ügyvéd”. Az utóbbi általában 5 ezer forint körül van. Ez után forgalmat kezdesz el bevonzani erre az oldalra Google AdWords kampányon keresztül úgy, hogy további rákkal kapcsolatos kulcsszavakra licitálsz. Az ilyen kulcsszavak általában csupán 250-300 Ft körül mozognak. A beérkező forgalom nem lesz pontosan célzott, de még így is jó eséllyel növekedik majd meg az átkattintási arányod (CTR). Minden 15. „Mesothelioma” hirdetésre kattintó látogató profitot termel majd neked.

     
  • Az AdSense arbitrázs egy másik kihasználási módja a következő: PPC kampányodat egy másik keresőmotoron (tehát nem a Goole-on) indítod el, ahol kisebb a forgalom, és ezért a licitárak is alacsonyabbak a top kulcsszavakra. Itt az előnyt az olcsóbb licitárak jelentik, azonban a hátrány az, hogy a legtöbb más keresőmotor elenyésző forgalommal rendelkezik a Google-hoz képest.

 

A Google 2006-ban egy olyan fizetési rendszert vezetett be, ami lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy a Google Display Hálózatán (más weboldalakon) elhelyezett hirdetésekre sokkal kevesebbet kelljen licitálniuk, mint a Google találati oldalain megjelenített hirdetésekre. Ez azt jelenti, hogyha utánanézel az AdWords CPC-i között egy bizonyos kulcsszónak, és az eredmény azt mutatja, hogy a CPC-je több ezer forint, akkor még mindig nem biztos, hogy egy e köré a kulcsszó köré épített AdSense weboldallal ne lenne kisebb a hasznod kattintásonként párszáz forintnál. Éppen ezért az AdSense arbitrázs nem túl népszerű, hiszen a licitárak rendkívül alapos tanulmányozását igényli.
 

 

 

Online marketing

Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Google-bomba

A Google-bomba a Google algoritmusának egyik sebezhetőségére utal, amely lehetővé tette a...

Helyi cégek listái

A legtöbb nagyobb keresőszolgáltató rendelkezik egy helyi cégeket tartalmazó listával. Ezek a...

Jövedelemforrás

A jövedelemforrás minden olyan tevékenység, amely jövedelem...

Fogyasztói adat

Mit mutat a fogyasztói adat? Ahogyan egy felhasználó a különböző marketing-törekvésekre...

Tartalomhálózat

Minden nagyobb keresőmotor rendelkezik egy saját...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.