A LinkedIn, a szakmai közösségi oldal, mely valóban az üzletre született. A LinkedIn marketing

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A LinkedIn, a szakmai közösségi oldal, mely valóban az üzletre született

Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

A LinkedIn nevű közösségi oldal 2003 óta működik, régebben indult a Facebooknál. Aki nem hallott még róla, ne csodálkozzon, hiszen ez nem csak egy a sok közösségi oldal közül. A LinkedIn szakmai közösségi oldal, melynek összesen több mint 160 millió felhasználója van már. Magyarországon még nem túl elterjedt az oldal, összesen 163 ezer magyar regisztrálója van, de ez a szám folyamatosan nő. Egyre fontosabbnak számít az oldal, ugyanis magánemberként és cégként is regisztrálhatunk, szakmai profilok között böngészhetünk. A cégek 80%-a megtalálható az oldalon és állításuk szerint állásinterjú esetén a jelen lévő cégek 95%-a megtekinti a jelentkező profilját. Mint a Facebook esetében, itt is számos faktor dönti el, kik érnek el minket, ezért felsorolunk pár kulcsfontosságú tippet, hogyan adjuk el magunkat a LinkdIn segítségével.
A LinkedIn, a szakmai közösségi oldal, mely valóban az üzletre született

 

 

 

A LinkedIn profil, mint legfontosabb eszköz

Fontos folyamatosan karbantartani és frissíteni profilunkat. Ezzel elsődleges célunk, hogy az mindig az aktuális információkat mutassa rólunk, másodrészt ezzel felhívhatjuk magunkra a figyelmet. Profilunk beállításánál egy négyzet kipipálásával engedélyezhetjük, hogy ha bármilyen módosítás történik profilunkon, azt a velünk kapcsolatban állók is azonnal megtudják. Profilképünket is folyamatosan frissítsük, hiszen így garantált, hogy megismernek minket bármilyen üzleti találkozón, konferencián.
 
Profilunk headline részét is tartsuk naprakész állapotban, ugyanis ez a második dolog, ami megragadja az ember figyelmét a profilkép után. Itt a legfontosabb információkat tegyük közzé magunkról, mint munkaterületünk, jelenlegi munkahelyünk. Kulcsszavakat is írjunk ide, melyek alapján könnyebb ránk találni. Ha egy bizonyos területen jártasak vagyunk, ne titkoljuk, írjuk be a kapcsolódó kifejezéseket, így akik ilyen területen jártas szakembereket keresnek, nagyobb eséllyel találnak majd ránk.
 
 

A LinkedIn profil frissítésének jelentősége

Mindent tüntessünk fel profilunkon, ami munkánkhoz kapcsolódik. Munkakörünk és munkahelyünk mellett egyéb készségeinket, referenciamunkáinkat, szakmai oldalunk, vagy blogunk címét. Figyeljünk oda, mit osztunk meg, ugyanis ez nem a Facebook, profilunk látogatói valószínűleg nem macskánk képeire kíváncsiak!
 
 

Érdekel, hogy hogyan használd a LinkedIn-t reputációd növelésére? Gyere el közösségi média marketing tanfolyamaink egyikére, ott szó lesz erről is! Böngészd át  tanfolyamainkat itt!

 
 

Építsük ki hálózatunkat a LinkedIn-en!

Közösségi oldal révén itt is gyűjthetünk kapcsolatokat, csatlakozhatunk csoportokhoz. Ismerőseink köréhez hozzáadhatjuk valós ismerőseinket, munkatársainkat, csoportunk tagjait, üzletfeleinket, volt osztály- és csoporttársainkat. Figyelünk oda, hogy csak olyanokkal tegyük ezt, akik valóban valamilyen kapcsolatban állnak velünk. Tartsuk észben, hogy ez nem a Facebook, és nem járunk jobban, ha rengeteg olyan ismerősünk van, akiket semmilyen szinten nem ismerünk. Hozzáadhatunk hálózatunkhoz olyan embereket is, akiket még nem ismerünk, de legalább alapvető kapcsolat legyen köztünk, mint azonos munkakör, szakterület, esetleg hobbi, és ezt indokoljuk meg a felkérésnél. Nem kell sok felkérést küldenünk, egy idő után már minket is megtalálnak majd.
 
 

Aktivizáljuk magunkat a LinkedIn-en!

Ahogy más közösségi oldalakon, itt is megoszthatunk tartalmakat, státuszfrissítéseket. Ezzel éljünk is napi szinten, így hálózatunk tagjai látni fogják aktivitásunkat. Kommenteljük, osszuk meg mások írásait, ami annál jobb, minél nagyobb szaktekintély bejegyzéseinél tesszük ezt. Egyrészt legyenek rendszeresek interakcióink, emellett relevánsak is, így a velünk kapcsolatban állók látni fogják elhivatottságunkat.
Új funkció a LinkedIn-en az értesítések ikon, amely hasonló a Facebook-on található fülhöz. Itt értesítéseket kapunk hálózatunk tagjainak történéseiről, és ők is azokról, amiket mi teszünk. Szűrők segítségével megtekinthetjük csak a megosztásokat is, így nem kell átnéznünk ismerőseink minden egyes cselekedetét, és nem maradunk ki a fontosabb beszélgetésekből.
 
 

Az Endorsements használata

Nem túl régi újítás, az Endorsements opció, mellyel hálózatunk tagjainak képességeire hívhatjuk fel a figyelmet. Ismerőseinknél feltüntethetjük képességeiket, valamilyen szakterületben való jártasságukat. Akiket mi értékelünk, azok valószínűleg utána minket is értékelni fognak.
Tamás nevű ismerősünk például jártas az online marketing és keresőoptimalizálás területén. Ezeket a készségeket profiljához adhatjuk. Mivel mások is hasonlóan fognak cselekedni, ranglisták jönnek létre. Az így létrejött ranglistán láthatjuk szám szerint, hogy mely területeken kik szerepelnek, és mennyien vannak.
Minél többet értékelünk, minket is annál többen fognak értékelni, így készségeink alapján egyre feljebb kerülhetünk a ranglistákon.
 
 

Csatlakozzunk csoportokhoz a LinkedIn-en is!

Már több, mint egymillió csoporthoz csatlakozhatunk az oldalon, melyek mindegyike valamilyen szakterület köré csoportosul. Itt egymással oszthatják meg anyagaikat, gondolataikat, beszélgetéseket indíthatnak a hozzá fűződő témákban.
 
Próbáljunk meg mindig a legnépszerűbb és legjobb csoporthoz tartozni az adott témakörben. Vegyünk részt aktívan a csoport működésében, aktivizáljuk magunkat, amikor csak lehet, így leszünk egyre elismertebb tagjai csoportunknak, és ezáltal is növelhetjük hálózatunkat.
 
Legfeljebb 50 csoporthoz tartozhatunk, ami több mint elég, de ha tudunk, koncentráljunk a 3-4 legfontosabbra, amik működésében folyamatosan vegyünk részt.
 
Ha nem találjuk magunknak a megfelelő csoportot, indíthatunk is egyet. Ha olyan csoportot hozunk létre, amilyen még nincs, és azt megfelelően működtetjük, nagy sikereket érhetünk el, és hasznunkra is válhat. Egyrészt tanulhatunk mások gondolataiból, másrészt hírnevünk terjedését is elősegíti az oldalon.
 
Tartsuk észben ezeket a tanácsokat, hiszen így könnyebben találnak ránk potenciális munkaadóink, és nagyobb valószínűséggel kapjuk meg álmaink állását. Ha még nem is elterjedt nálunk az oldal, kezdjük el használni nyugodtan, és építsük ki profilunkat, így amikor már széles körben elterjedté válik, ki fogunk tűnni a többiek közül!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!