Mi kell a hatékony éttermi marketinghez 2019-ben?

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Mi kell a hatékony éttermi marketinghez 2019-ben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi kell a hatékony éttermi marketinghez 2019-ben?


2018/12/20
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Egy étterem marketingstratégiáját összeállítani nem kis feladat, különösen ha figyelembe vesszük, hogy minden évben új trendek ütik fel a fejüket, amik gyökeresen megváltoztathatják a vendéglátás szektorát. Persze az ilyen irányzatok nem egyik pillanatról a másikra alakulnak ki – ez a folyamat van, hogy évekkel korábban elkezdődik.
 

Mi kell a hatékony éttermi marketinghez 2019-ben?

Persze ha naprakész szeretnél maradni a legújabb trendekkel kapcsolatban, akkor elég sokat kell az internetet böngészgetned, hogy időben értesülj a legfontosabb újdonságokról. Idén lesz 10 éve, hogy gasztronómiai marketinggel is elkezdtünk foglalkozni. Ezalatt az idő alatt olyan éttermekkel dolgoztunk együtt, mint Wolf András Salon étterme, a New York Cafe, Jamie Oliver magyar éttermei és pizzériája, gyakorlatilag a teljes Eventrend és Zsidai csoport. Ezen tapasztalatainkat folyamatos irodalmazással is bővítjük, így a gasztronómiai online marketingben talán a legerősebb know-howal rendelkező cégévé váltunk Ezek alapján cikkünkben szeretnénk több órányi (vagy akár több napnyi) keresgélést megspórolni neked azzal, hogy felsoroljuk 2019 legjelentősebb éttermimarketing-trendjeit, amelyek alapján elkészítheted eddigi leghatékonyabb stratégiádat!

 

Marketing konzultáció és audit

1. Hiteles márkák és személyre szabott élmények

Ahhoz, hogy egy márkát hitelesként könyveljenek el az emberek, egy megbízható, tisztelettudó és őszinte képet kell, hogy mutasson magáról.

 

A hiteles márkák biztonságérzetet kínálnak a fogyasztóknak, hogy azok minden kétség nélkül vásárolják meg termékeiket, gyakran még akkor is, ha olcsóbb alternatívák közül is válogathatnak – ez a márkahűség eredménye. Szóval hogyan festhetsz hiteles képet éttermedről?

 

Találd meg márkád hangnemét

A márkaépítés fontos szempontja, hogy ritkán változik. Ez alatt azt értjük, hogy ha márkádnak van egy jellegzetes személyisége, akkor azt a trendváltozások ellenére sem feltétlenül kell, hogy átalakítsd, hiszen többek között ez is lehet az oka annak, amiért az ügyfelek szívesen térnek vissza létesítményedbe.

 

Márkád, vagyis éttermed személyisége határozza meg a hangnemét, vagyis azt, hogy hogyan kommunikál az ügyfelekkel, és milyen képet mutat magáról. Hangnemedet egyszerűen megtalálhatod, ha felteszed magadnak a következő kérdéseket:

 

  • Ha éttermed egy élő személy volna, akkor milyen ruhát viselne, hogyan nyírná a haját, hogyan viselkedne?
  • Ha egy szóval kéne leírnod éttermedet, akkor mi lenne az? Barátságos? Otthonos? Családias? Hivatalos?
  • Milyen ügyfélkört szolgálsz ki első sorban, vagy kiket szeretnél megcélozni marketingkommunikációddal?

 

Ezek a kérdések segítenek meghatározni, hogy egy laza, baráti hangnemmel fejezhetnéd-e ki a legjobban, amire a vendégek számíthatnak éttermedben, vagy egy komolyabb, hivatalos megfogalmazással. Talán valahol a kettő között? Ez rajtad is múlik, hiszen minden étterem egyedi!

 

Legyen egy stabil tartalomstratégiád

Miután megtaláltad márkád hangnemét, ideje kitalálni, hogy hogyan használd azt. Ne feledd, a kulcsszó a hitelesség, ezért amikor tartalmaidon dolgozol, törekedj arra, hogy őszinte, valódi hatást keltsenek. Nézzük, hogy milyen lépésekben teheted meg ezt!

 

  1. Először is ki kell tűznöd egy-két célt magad elé: mit szeretnél elérni 2019-ben? Több vendéget? Több látogatót webhelyedre? Több feliratkozót hírleveledre? Több aktív követőt az Instagramon? Bármi is a célod, minden további lépésedet ez határozza majd meg, ezért legyen ez az első lépés! Célok nélkül nincs eredmény! 
  2. A következő lépés egy egészéves tervezet elkészítése. Érdemes feljegyezni az összes közeli rendezvényt, az ünnepnapokat, a jellegzetes eseményeket és minden egyebet, amiről biztosan tudod, hogy 2019-ben várható. Ez alapján állíts össze egy tartalomnaptárt, hogy tudd, mikor mire kell majd készülnöd, és milyen jellegű tartalmakkal.
  3. Készülj havi rendszerességű tartalmakkal is, hiszen nem csak az ünnepnapokon és rendezvények idején kell, hogy ellásd ezekkel közönségedet. Segíthet, ha szezonális alapokra helyezed tartalomstratégiádat, tehát télen téli témájú, nyáron pedig nyári dolgokat osztasz meg – logikus, ugye?
  4. Amint tartalomnaptárod elkészült (nagyvonalakban egész évre, részletesen elég lehet negyed- vagy félévekre beosztani). Ne feledd, hogy márkád hangneme kell, hogy átjárja ezeket a hosszú bejegyzésektől kezdve a rövid élő közvetítéseken át a rövid közösségi bejegyzéskig.

 

Ajánlatkérés



 

Ügyelj hírnevedre a véleményező platformokon

A hitelességhez elengedhetetlen, a pozitív online hírnév is. Habár erre sokan a digitális kor átkaként tekintenek, a pozitív vélemények valójában rengeteget dobhatnak (ezekről itt írtunk) egy étterem, vagy bármilyen más intézmény, márka forgalmán.

 

Ide tartoznak az olyan kifejezetten véleményezésre kiélezett webhelyek, mint például a TripAdvisor, de többek között a Google Cégem (Erről részletesen itt írtunk) és a Facebook is lehetőséget kínál a felhasználóknak, hogy beszámoljanak élményeikről éttermedben, és értékeljék azt egy (általában 5 csillagos) skálán.

 

A hírnévkezelés tehát fontos tényezőnek számít, és nem szabad elhanyagolni. Olvasd el rendszeresen (Itt elmondjuk, miért) ezeket a véleményeket, és válaszolj rájuk, amikor csak teheted (különösen a negatív értékelésekre).

 

2. Vizuális trükkök éttermed fellendítésére

2018 végén / 2019 elején nem újdonság, hogy egy étteremnek nagyon is fontos jelen lennie a közösségi médián. Az olyan közösségi platformok, mint a Facebook, vagy az Instagram rengeteg lehetőséget kínálnak arra, hogy elérd közönségedet, de csak akkor, ha ezt 2019 (és az elmúlt évek) egyik legjelentősebb marketingtrendje, a vizualitás jegyében teszed.

 

Komplikáltan hangzik? Ne félj, elmondjuk, hogy miről van szó…

 

Először is fontos, hogy odafigyelj az időzítésre. Ha éttermed reggeli menüket is kínál, akkor dobj fel egy reggeli fogásról egy képet a – most figyelj – reggeli órákban. Logikus, nem igaz? Képzeld magad közösségi követőid bőrébe – te miről látnál szívesen képeket reggelente?

 

Ezen kívül számít az is, hogy fényképeidet hogyan komponálod. Érdemes kipróbálni különböző szögeket, például vannak olyan fogások, amik felülről néznek jól, míg egy teli pohár turmix oldalról a legszebb látvány. Kísérletezz közeli képekkel is, és próbáld meg kreatívan elhelyezni a képeken éttermed márkáját, például csúsztass be a kép sarkába egy menüt, amin ott van a név és a logó.

 

Törekedj a hitelességre is (látod már, hogy ez a fogalom tényleg mindent átjár?) – ha csak teheted, készítsd el képeidet természetes fény mellett, tehát a szabadban, vagy egy ablak mellett.

 

Használd az Instagram Történeteket (Stories). A funkciót első sorban a fiatalok köreiben népszerű, amit fontos figyelembe venni, ha egy olyan csatornán keresztül szeretnéd elérni őket, amit szívesen és gyakran használnak.

 

3. A Z generáció étterembe megy

A Z generáció (az 1995 és 2010 között születettek) tagjai az első emberek, akiknek az internet születésük pillanatától kezdve életük részét képezi. Ez lehetővé tette számukra, hogy szabadon kifejezhessék egyéniségüket a világhálón. A Z generáció továbbá őszinteséget és átlátszóságot követel meg a márkáktól, talán hevesebben is, mint minden korábbi csoport.

 

A Z generációhoz tartozó vendégek többsége elválaszthatatlan okostelefonjától, ami viselkedésüket és szokásaikat is befolyásolja. Előszeretettel adják le rendeléseiket készülékeiken, vagy írnak véleményeket egy-egy étterem meglátogatása után a közösségi médiára. Mindez abból ered, hogy a Z generáció tagjai minél egyszerűbbé szeretnék tenni étkezési élményeiket, amit ezek az eszközök lehetővé is tesznek számukra.

 

4. Technológiai forradalom az éttermekben

A technológiai forradalom, és annak hatása az éttermekre egyáltalán nem újdonság, azonban egy folyamatosan zajló folyamatról van szó, ami rendszeresen új trendeket jelent lényegében minden terület számára.

 

2019-ben az ügyfélélményt szolgáló technológiákra helyeződik a hangsúly, amelyek élvezetesebbé, ügyfélbaráttá, vagy akár szórakoztatóvá teszik az étterembe járást az emberek számára. Íme három éttermi marketingtrend, amikkel több helyen is találkozhatunk majd 2019-ben.

 

Egyszerűbb kiszolgálás ügyféloldalú technológiákkal

Ahogy a kényelmi technológiák életünk egyre több területét megkönnyítik, nem csoda, hogy az emberek az éttermektől is elvárják. Konkrétabban: a vendégek egyszerű, zökkenőmentes rendelési és fizetési folyamatra vágynak, és hatalmas előnybe kerülhetnek azok az éttermek, amelyek az elsők között tesznek eleget ezeknek az elvárásoknak.

 

Szóval milyen formákban létezik már most is ez?

 

Vannak olyan éttermek, ahol az ügyfelek egy kihelyezett érintőképernyőn (általában egy táblagépen) keresztül állíthatják össze és adhatják le rendelésüket. Ezek az eszközök képesek az összeállított rendelés alapján plusz köreteket, italokat ajánlani, automatikussá téve ezzel a felértékesítést.

 

Ezek a rendelések közvetlenül a konyhába mennek, így leveszik a terhet a felszolgálók válláról, akiknek több ideje marad a vendégekkel foglalkozni. Az akadálymentesített fizetés is kezd elterjedni, tovább csökkentve a felszolgálók munkaterhét.

 

Jobb Wi-Fi

A Toast POS több mint kétezer éttermi ügyféllel végzett felmérésében kiderítette, ha digitális felszereltségről van szó, akkor a vendégek mindenek előtt erős, ingyenes Wi-Fi kapcsolatra vágynak az 

 

5.    Keresőoptimalizálás

2018 a nagy Google algoritmus változások éve volt. Lehetőségünk volt több olyan étterem weboldalának analitikáját elemezni, akik nem foglalkoznak a SEO-val. Drasztikus konverzió csökkenésről számolhatunk be! A rossz hír az, hogy hiába próbálod az organikus Google találatokat fizetett hirdetésekkel pótolni, azok hatékonysága is csökken, ha nem foglalkozol a SEO-val! Erről itt írtunk! 

 

Az alábbiakat támasztják alá azon éttermek, melyek idén folyamatosan figyelmet fordítottak weboldaluk keresőoptimalizálására: hihetetlen konverzió növekedésről számolhatnak be! Különösképpen igaz ez olyan egységeknél, melyek rendezvényhelyszínként is működhetek. 

étterem marketing Facebook Google influencer marketing Instagram LinkedIn SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Előzetes bejelentés

Egy olyan marketing technika, amely során egy termék bemutatása előtt jelentik be annak pontos...

Kétszintes program (Two-tier Program)

A kétszintes programok keretein belül a partnerek a saját...

404 hibakód

 A 404-es, vagy Nem Található automatikus hibaüzenet azt jelzi, hogy a kliens fel tudta...

Link title

  Link title definíciója   A link title, vagyis a link címe, egy weboldalon...

Szavazás

A szavazás egyfajta közvélemény kutatás egy adott csoporton...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.