AMP - Minden, amit az Instagram marketingről tudnod érdemes

Instagram marketing


KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


Az Instagram marketing definíciója

Az Instagram marketing a közösségi média marketing egyik ágazata, amely az Instagram kínálta platformot használja fel egy márka népszerűsítésére. Ez a közösségi médiás platform lehetővé teszi a márkák számára, hogy egy óriási közönséggel kerüljenek kapcsolatba, megerősítsék márkaismertségüket és több értékesítést bonyolítsanak le.

 

Az Instagram 2010-ben jött létre, és az elmúlt egy évtized során a világ egyik legnagyobb és legnépszerűbb közösségi platformjává érett (ugyanis csupán a YouTube és a Facebook előzik meg). 2018-ban átlépte az áhított 1 milliárd aktív havi felhasználót, és ez a szám azóta csak egyre nő és nő. Az Instagram marketing éppen ezért kínál nagyszerű lehetőségeket az olyan márkák számára, amelyek a világ egyik legnyüzsgőbb online hálózatán szeretnék népszerűsíteni kínálatukat.

 

Miért olyan fontos az Instagram marketing?

Az Instagramon hatalmas közönséget lehet elérni. A platformnak havonta több, mint 1 milliárd aktív felhasználója van, és ezek a felhasználók átlagosan napi 53 percet töltenek az Instaramon.

Az Instagram mind a meglévő, mind a lehetséges ügyfelekkel segít kapcsolatot teremteni. Az emberek többsége szemmel láthatóan szívesen kommunikál márkákkal a platformon – 90%-uk legalább egy márkát követ az Instagramon.

Az Instagram továbbá az értékesítést is megkönnyíti. Egy 2019-es Facebook kutatásból kiderült, hogy a megkérdezett felhasználók 65%-a látogatott el egy márka webhelyére vagy töltötte le annak alkalmazását, miután az Instagramon találkozott vele. A válaszadók 46%-a továbbá vásárolt valamit egy márkától az interneten vagy hagyományos üzletekben.

Ezen a platformon tehát egy olyan aktív közönséget érhetsz el, ami szívesen foglalkozik és kommunikál a márkákkal, illetve előszeretettel vásárol is tőlük. Ez az Instagram marketing egyik legfőbb előnye, és ezért fontos minden modern márka számára.

 

Az Instagram marketing előnyei

A márka megerősítése

Az Instagram marketing nagyszerű a márkaismertség megerősítésére. A felhasználók 83%-a állítja, hogy ezen a közösségi platformon új termékeket vagy szolgáltatásokat tudnak felfedezni, ráadásul az emberek jobban is bíznak azokban a márkákban, amelyek aktívak az Instagramon.

A felhasználók 74%-a véli úgy, hogy az Instagramon jelenlévő márkák relevánsabbak, és 78% népszerűbbnek is tekinti őket. Értelemszerűen az embereket kevésbé érdeklik azok a márkák, amelyek nincsenek jelen az Instagramon.

 

Fokozott aktivitás

A közösségi platformok a legjobb csatornák az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Azonnali visszajelzéseket szerezhetsz tőlük hozzászólások és reakciók formájában, felkeltheted az érdeklődésüket különféle tartalmakkal, értesítheted őket a legfrissebb hírekről, és így tovább.

Az Instagram valójában még hatékonyabb az ügyfélaktivitás fellendítésére, mint más platformok. Egy Instagramra feltöltött kép átlagosan 23%-kal több aktivitást képes elérni, mint a Facebookon, annak ellenére, hogy az utóbbinak több aktív felhasználója van.

 

Több értékesítés

Azt már tudjuk, hogy az Instagram képes vásárlásra ösztönözni az embereket, és egyre többen is élnek ezzel a lehetőséggel a platformon. Az Instagram igazán megkönnyíti a márkák számára, hogy a lehető legtöbb értéket hozzák ki jelenlétükből, és számos fejlett eszközt kínál a vásárlások lebonyolítására.

 

A közönség gyarapítása

Az Instagram precíz célzási lehetőségekkel segít nagyobb közönséget elérni. Ez a platform fejlett hirdetési opcióinak köszönhető, amiket a Facebooktól „örökölt”. Célközönségedet szűkítheted többek között demográfiai adatok, érdeklődési körök, viselkedés és egyéb szempontok alapján is.

Az Instagram marketing fontos eszköze továbbá az újracélzás is, amivel szintén kifejezetten azokat a lehetséges ügyfeleket szólíthatod meg, akik korábban már érdeklődtek valamilyen módon márkád iránt.

Az Instagram elemzési felülete segít nyomon követni hirdetéseid teljesítményét. Figyelheted például az eléréseket, a költekezést, a vásárlások számát, az egyéb konverziókat és így tovább.

 

Jól hangzik? Akkor ideje mélyebben is belevetned magadat az Instagram marketing világába. Olvass tovább!

 

Egy Instagram marketing stratégia megtervezése és kivitelezése

Mint minden más marketingcsatorna, az Instagram is akkor működik a legjobban, ha egy jól összeállított stratégia alapján alkalmazzák. Ehhez az alábbiakat kell tenned:

 

1. Tűzd ki céljaidat

Instagram marketing stratégiád kialakítása a célkitűzéssel kell, hogy kezdődjön. Ez stratégiád alapja, és ez diktálja majd, hogy mit és hogyan csinálsz majd a platformon – hogy milyen tartalomformátumokat használsz, hogy milyen hirdetéseket készítesz, hogy milyen szempontok alapján méred a sikert, és így tovább.

Gyakori Instagram marketing célok például a márkaismertség megerősítése, a hírnévkezelés, egy közösség kiépítése, az értékesítések fellendítése, és még sorolhatnánk. Az Instagram egy igazán sokoldalú platform.

Fontos, hogy céljaidat üzleti igényeid alapján tűzd ki. Ha például a pénzügyi eredményeid megfelelők, akkor nem biztos, hogy az értékesítésekre kellene használnod az Instagramot. Talán hasznosabb lenne felmérni vele az ügyfelek véleményét, vagy szimplán nagyobb közönséget szerezned márkád számára.

A hatékonyság érdekében SMART célokat érdemes kitűznöd, amelyek konkrétak, mérhetők, elérhetők, relevánsok és időhöz kötöttek, például: „Szeretnénk 15%-kal több értékesítést lebonyolítani az Instagramon keresztül a következő egy év során”.

 

2. Határozd meg célközönségedet

A célközönség meghatározása szintén egy kihagyhatatlan lépés. Ha nem ismered célközönségedet, akkor csak a sötétben tapogatsz majd Instagram marketing stratégiád kivitelezése során.

Mindenképpen ajánlott például létrehozni egy buyer personát, ami lényegében egy ideális ügyfeled fiktív profilja. Minél jobban ismered közönségedet, annál könnyebb lesz létrehozni ezt a fiktív profilt, és hozzá igazítanod stratégiádat.

Nagyon fontos, hogy ez a persona ne a képzelet szüleménye legyen. Konkrét ügyfél- és közönségadatokat kell felhasználod az elkészítéséhez, nem pedig vaktában találgatni, hogy kik testesíthetik meg ideális ügyfeleidet.

Ebben sokat segíthet, ha rákeresel a márkád számára releváns hashtagekre az Instagramon. Ha például futócipőket értékesítesz, akkor a #futas, #fitnesz, #sportcipo és hasonló hashtageket használó profilokat érdemes ellenőrizni. Milyen tartalmakat töltenek fel és milyen hozzászólásokat írnak azok a profilok, amik ezek iránt érdeklődnek? A cél, hogy minél jobban megismerd ezeket a felhasználókat, és ezen tudásból alakítsd ki buyer personáidat.

 

3. Ismerkedj meg versenytársaiddal

Az Instagram marketingben sokat segíthet, ha tudod, mit (és mit nem) csinálnak versenytársaid. Derítsd ki, hogy kik ezek, hogy milyen tartalmakat készítenek, illetve, hogy hogyan bánnak közönségükkel és más márkákkal. Érdemes továbbá rákeresni saját márkás hashtagjeikre is, hogy felmérd, mennyire népszerűek.

Fontos, hogy ne csak azt figyeld meg, hogy mit csinálnak jól, hanem azt is, hogy mik hiányoznak a stratégiájukból. Ezek a hiányosságok mind lehetőséget adnak neked, hogy kitölts egy-egy piaci rést. Ha például a legtöbben sima képeket töltenek fel a platformra, akkor már azzal is megkülönböztetheted magad tőlük, ha videókat is posztolsz (akár rendszeresen is).

 

4. Készíts üzleti Instagram-fiókot

Az Instagramon kétféle fiókot lehet használni: személyeset és üzletit.

Ha marketingre szeretnéd használni a platformot, akkor mindenképpen üzleti Instagram-fiókra lesz szükséged, hiszen ez kínál többek között hirdetési lehetőségeket, elemzéseket és egyéb hasznos üzleti funkciókat.

Ehhez először is egy személyes Instagram fiókra (nem kell sajátodat használnod, újat is létrehozhatsz) és egy meglévő Facebook oldalra lesz szükséged. Jelentkezz be az Instagram fiókodba, majd a fiókbeállítások között keresd meg az opciót, amivel átalakíthatod azt üzletivé.

Miután elkészült üzleti Instagram-fiókod, ne felejtsd el kitölteni azt:

  • Írj egy legfeljebb 150 karakter hosszú bemutatkozást, amiben megfogalmazod, hogy mi teszi egyedivé márkádat, hogy mit kínálsz, és kinek.
  • Válassz egy jó profilképet is. Ez minden bizonnyal márkád logója lesz.
  • Instagram profilodon csupán egyetlen hivatkozást helyezhetsz el, ami természetesen webhelyed URL-je kell, hogy legyen. Ez teszi lehetővé majd az érdeklődő felhasználók számára, hogy közelebbről is megismerkedhessenek márkáddal.
  • Használd a céges opciókat. Adj meg egy üzleti kategóriát, elérhetőségeket, felhívásokat és így tovább. Ezek is mind lehetőségek arra, hogy kapcsolatot teremts ügyfeleiddel.

 

5. Készíts tartalmakat

A közösségi médián a tartalmaké a főszerep, ami fokozottan igaz az Instagramra. A felhasználók meglehetősen válogatósak, akár képi, akár szöveges anyagokról van szó, de szerencsére a platform többféle tartalomformátumot is kínál, amikkel valamennyi követőd igényeit kielégítheted.

Először is találd ki, hogy mi legyen a fő téma és üzenet, amiket kommunikálni szeretnél. Talán a termékeidet tervezed bemutatni, vagy a céges kultúrát, esetleg szórakoztató, de informatív tartalmakat osztanál meg stb.

A következő lépés kitalálni, hogy milyen tartalomformátumokat alkalmazol majd üzeneteid kézbesítésére. Az Instagramon sima képeket, rövid és hosszabb videókat, galériákat és történeteket is megoszthatsz.

Mivel nincs két egyforma cég, eleinte nem lesz egyértelmű, hogy melyikek válhatnak be ezek közül a legjobban. Ne félj kísérletezni, és kitapasztalni, hogy mire vevő közönséged.

 

6. Legyen egy összefüggő látványvilágod

Bármilyen tartalmakat is készítesz majd az Instagramra, fontos, hogy vizuálisan igényesek és érdekesek legyenek. Ehhez nem árt utánanézni egy kicsit a színpszichológiának, illetve szimplán utánanézni, hogy melyek a legnépszerűbb képek az Instagramon (a világosabb fotók például általában sikeresebbek, mint a sötétebbek stb.)

Na persze, a színek és az általános vizuális stílus kiválasztásakor márkád meglévő látványvilágát, illetve közönséged igényeit is figyelembe kell venned. Minden platformon, így az Instagramon is érdemes márkád színeit alkalmazni. Meglehet például, hogy márkád egy sötétebb, elegáns stílus képvisel, aminek az Instagramon is nagy sikere lehet.

Ügyelj arra is, hogy amikor egy felhasználó végigpörgeti profil, akkor hasonló stílusú képeket lásson. Egy igényesen összeállított profil már önmagában megnyerőbb lehet a felhasználók szemében. Az Instagram beépített szűrői sokat segíthetnek egy egységes stílus kialakításában.

 

7. Készíts szerkesztői naptárat

Instagram marketinged sikerei érdekében fontos, hogy rendszeresen új tartalmakat kínálj követőidnek. Közönséged egyenesen elvárja, hogy újra és újra új képekkel, videókkal vagy más tartalmakkal jelentkezz az Instagramon.

Egy átlagos márka naponta 1-2 alkalommal tölt fel új tartalmakat, ami meglehetősen kimerítő lehet, ha nincs szerkesztői naptárad.

A szerkesztői vagy „tartalomnaptár” lényege, hogy előre elkészíted tartalmaidat, majd kijelölöd, hogy melyiket mikor posztolod az adott platformra. Szerencsére az Instagramon lehetőséged van előre időzíteni ezeket a bejegyzéseket, így nem kell minden egyes nap észben tartanod a posztolást.

 

8. Szerezz új követőket

Szakíts időt követőid gyarapítására, és foglalkozz is velük. Ebben sokat segíthet, ha releváns influencereket kezdesz el követni. Ha például konyhai eszközöket árulsz, akkor megéri olyan fiókokat követni, akik receptekkel és egyéb gasztronómiai és konyhai témákkal foglalkoznak. Foglalkozz a tartalmaikkal – reagálj rájuk, írj értékes hozzászólásokat nekik, oszd meg a történeteiket.

Sok új érdeklődő követőt szerezhetsz a megfelelő hashtagek használatával is, ráadásul fokozott aktivitásra is szert tehetsz velük. Fontos persze, hogy szigorúan csak releváns hashtageket használj, és hogy ne másold be minden egymást követő bejegyzésedbe ugyan azokat.

Némi kísérletezésre is szükséged lesz, hiszen a legnépszerűbb hashtagekre túl nagy verseny jellemző, az ismeretlenek pedig alig növelik majd forgalmadat és aktivitásodat. Nézz körül követőid és versenytársaid bejegyzéseiben!

Az Influencer marketinggel és az Instagram hirdetésekkel további felhasználókat érhetsz el, akik egyébként nem találtak volna rá fiókodra.

 

9. Konvertáld követőidet ügyfelekké

Habár a kedvelések és hozzászólások növekedése jól mutat a havi jelentéseken, ezek a mutatók nem fordíthatók le értékesítésekre. Fontos tehát, hogy ne csak új követőket igyekezz szerezni, hanem meg is próbáld ügyfelekké konvertálni ezeket a felhasználókat.

Ennek érdekében publikálj promóciós bejegyzéseket, mutasd be új termékeidet, kínálj különleges ajánlatokat, akciókat, és így tovább. Ne feledd, hogy minden promóciós tartalmadhoz valamilyen felhívás kell tartozzon. Mivel azonban az Instagram bejegyzésekhez nem lehet linket hozzáadni, arra kell buzdítanod követőidet, hogy kattintsanak a bemutatkozásodban elhelyezett hivatkozásra.

Egy másik lehetőség az Instagram vásárlási funkcióit használni. Ezek lehetővé teszik a márkák számára, hogy bejegyzéseikben termékeket jelöljenek meg, amiket a felhasználók közvetlenül az alkalmazáson keresztül megvásárolhatnak maguknak.

 

10. Kövesd nyomon teljesítményedet

Miután Instagram marketing stratégiád készen áll, és elkezdted kivitelezni azt, fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd teljesítményedet. Ehhez persze tudnod kell, hogy mik a legfontosabb mutatók számodra, és hogy melyekkel érdemes kevesebbet foglalkozni. Ha a projekt elején konkrét célokat tűztél ki magadnak, akkor ez alapján könnyedén megállapíthatod ezeket a kulcsfontosságú mutatókat.

Ha azt látod, hogy stratégiád nem vált be az elvártak szerint, akkor könnyedén módosíthatod. De ha nem követed nyomon teljesítményedet, akkor sosem fogod tudni, hogy megéri-e, amit csinálsz, vagy csak az idődet és pénzedet pazarolod.

 

Tippek a hatékony Instagram marketinghez

Íme néhány további taktika, amikkel hatékonyabbá teheted Instagram marketing stratégiádat.

 

Használj felhasználói tartalmakat

A felhasználói tartalmak komoly értéket képviselnek az Instagram marketingben. Ezek azok a képek és videók, amiket más felhasználók készítenek, és valamilyen módon kapcsolódnak márkádhoz. A felhasználói tartalmak rengeteget segíthetnek promócióid fellendítésében – fizetett hirdetésekként átlagosan 4,5%-kal magasabb konverziós arányt és kedvezőbb aktivitást érnek el, illetve jobb kattintásonkénti költségeket is kínálnak, mint a saját készítésű reklámok.

Ez a szájhagyománynak és a társadalom bizonyíték jelenségének köszönhető. Az emberek jobban hisznek egy másik vásárló véleményének, mint egy márkának, ami természetesen csak jókat állít magáról.

Ha szeretnél ilyen felhasználói tartalmakat szerezni, akkor buzdítsd arra követőidet, hogy osszanak meg márkás képeket és videókat, amiket saját hashtageddel jelölnek meg. Oszd újra a legjobbakat ezek közül, és köszönd meg az eredeti készítő hozzájárulását. Persze ne ess túlzásba, és ne csak újraosztott tartalmakból álljon profilod. Kitűzhetsz például 1-2 napot a héten, amikor néhány ilyen posztot osztasz meg.

 

Oszd meg Instagram bejegyzéseidet a Facebookon is

Ha szeretnél még jobb közösségi teljesítményt elérni, akkor Instagram tartalmaidat egyszerre a Facebookon is megoszthatod. Ehhez a bejegyzés elkészítésekor állítsd be, hogy megjelenjen az Instagramon és a Facebookon is.

Ezzel a funkcióval rengeteg időt spórolhatsz meg, ráadásul egyszerre két platformot is kiszolgálhatsz új tartalmakkal.

 

Működj együtt influencerekkel

A marketingesek 79%-a véli úgy, hogy az Instagram a legfontosabb csatorna az influencer marketinghez. Az Instagramon nagyon kedvezően megtérülhetnek az influencer marketingre fordított összegek, persze csak akkor, ha az ember odafigyel néhány fontos tényezőre:

  • Olyan influencerekkel működj együtt, akiknek a közönsége ideális célcsoport márkád számára. Egy divattal foglalkozó influencer valószínűleg nem lenne jó partnered, ha energiaitalokat vagy kertészeti cikkeket árulsz.
  • Fontos, hogy az influencer közönsége aktív legyen. Ha valakinek 200 ezer követője van, de csak 10-20 kedvelés és egy-két hozzászólás érkezik a bejegyzéseire, akkor könnyen lehet, hogy ez egy javarész vásárolt közönség, ami semmit sem ér majd márkád számára.
  • Figyelj oda rá, hogy az influencer milyen értékeket képvisel és hogy milyen véleményei vannak. Ahhoz, hogy az együttműködés hiteles legyen, olyasvalakit kell választanod partnernek, akiről hihető, hogy őszintén ajánlaná márkád termékeit vagy szolgáltatásait közönségének.

 

Az Instagram marketing elvei

1. Törekedj a hitelességre

Az Instagram egy ízig-vérig vizuális platform, ahol a képeké és a videóké a főszerep. Ezek a vizuális tartalmak lehetővé teszik számodra, hogy egy sajátos személyiséget alakíts ki márkádnak. Ezt persze többféleképpen is megteheted, de amire minden esetben oda kell figyelned, az az, hogy maradj hiteles! Azt mutasd, amire ügyfeleid számíthatnak tőled, hogy kiérdemeld bizalmukat és hűségüket.

 

2. Légy releváns

A fenti ponthoz kapcsolódóan ügyelj arra is, hogy tartalmaid kapcsolódjanak kínálatodhoz. Persze, hacsak nem túl szigorú Instagram fiókod esztétikai stratégiája, néha elfér egy-egy különleges kép vagy videó.

 

Azonban ha azt szeretnéd, hogy a látogatók rögtön megértsék, hogy mit árulsz, amit rákoppintanak márkád Instagram profiljára, akkor fontos, hogy a fő hangsúly kínálatodon (termékeiden és szolgáltatásaidon legyen).

 

A fenti grafikonon azt láthatod, hogy mik zavarják leginkább a közösségi média felhasználóit. Ezekből az adatokból egyértelműen kiderül, hogy a vásárlók szívesebben látnak olyan tartalmakat a márkáktól, amelyek közvetlenül kapcsolódnak termékeikhez – tehát nem kedvelik annyira az irreleváns képeket és videókat az Instagramon sem.

 

Az Instagram marketingben fontos figyelembe venni azt is, hogy a platform nem időrendben, hanem a felhasználók érdeklődése szerint rendezi sorba a megjelenített tartalmakat a képfolyamukon. Éppen ezért törekedj arra, hogy feltöltéseid célközönséged érdeklődését tükrözzék.

 

Mindenképpen érdemes hashtageket használni az Instagramon, hiszen ezek segítenek a felhasználóknak rátalálni azokra a dolgokra, amik érdeklik őket – jó eséllyel a te feltöltéseidre. Jó, ha van egy márkás hashtaged, amit mások eddig nem használtak a platformon (és lehetőleg más népszerűbb platformokon sem).

 

3. Ne feledkezz meg az aktivitásról

Az Instagram algoritmusa azt is megköveteli a márkáktól, hogy kellően aktívak maradjanak a platformon, és hogy ezzel közönségüket is aktivitásra ösztönözzék. A rendszer logikája viszonylag egyszerű: minél aktívabb vagy, annál többen kedvelik majd bejegyzéseidet, és így annál többekhez jutnak majd el bejegyzéseid.

 

A legtöbb márka egy-egy Instagram profiljára átlagosan naponta egyszer posztol. Az ideális posztok száma valójában a célközönségtől függ – vannak, akik naponta egyszer látnak szívesen új tartalmakat márkádtól, és vannak, akik naponta többet is szívesen fogadnak. Ezt magadnak kell kitapasztalnod, hiszen nincs két egyforma célközönség.

 

Ugyan ez vonatkozik arra is, hogy mikor érdemes kiposztolni azt a néhány képet vagy videót a hét, illetve a nap folyamán. A drasztikusan általánosító statisztikák szerint heti szinten szerdán, délután 3 órakor számíthatsz a legtöbb aktivitásra közönségedtől, de ez nem jelenti azt, hogy a te márkád közönsége is pont ekkor a legvevőbb tartalmaidra.

 

Szerencsére az Instagram marketingben rengeteget segíthet a platform Elemzések funkciója, ami hasznos statisztikákat mutat bejegyzéseidről és célközönségedről is. Itt megnézheted, hogy a saját közönséged mikor a legaktívabb, hogy ehhez igazíthasd bejegyzéseid ütemezését.

 

4. Ügyelj az esztétikai hatásra

Mint említettük, az Instagram egy erősen vizuális platform, így fontos, hogy márkád profilja esztétikus és megnyerő legyen. Minél mutatósabbak azok a képek és videók, amiket feltöltesz profilodra, annál többen és annál több időt töltenek majd nézegetésével a felhasználók.

 

Ehhez mindenképpen ügyelj rá, hogy a feltöltött képek stílusa összefüggő, egységes legyen, hogy a profil rendezettnek és elegánsnak tűnjön.

 

5. Légy ellenállhatatlan

Az Instagram marketing fontos része természetesen a kreativitás is, hiszen valamivel okot kell adnod a felhasználóknak, hogy tőled vásároljanak. Gondoskodj róla, hogy bejegyzéseid érdekesek, hasznosak és tisztán érthetők legyenek.

 

Ha szeretnéd felkelteni és megtartani célközönséged figyelmét, akkor érdemes időnként olyan bejegyzéseket is létrehozni, amelyek bizonyos érzelmeket céloznak meg. Az „amíg a készlet tart” és hasonló jellegű üzenetek például lemaradástól való félelmet illetve sürgősségérzetet ébresztenek fel az emberekben, és arra ösztönzik őket, hogy minél előbb vásárolni akarjanak tőled.

 

Egy másik jó módszer nyereményjátékokat indítani, amikkel temérdek aktivitásra veheted rá célközönségedet. Az ilyen játékoknál a nevezést általában profilod követéséhez, egy ismerős megjelöléséhez, vagy éppen egy hashtaggel megjelölt kép feltöltéséhez szokás kötni. Ez rengeteg nyüzsgést indít be márkád körül, céged neve pedig olyan emberek előtt is megjelenhet, akik másképpen nem is találtak volna rá profilodra.

 

Így tett a Ceralbin is – bőrápolási termékekkel foglalkozó cég nőnap alkalmából indított nyereményjátékot, amelyben a nevezéshez követni kellett a cég Instagram profilját, meg kellett jelölni két ismerőst és válaszolni kellett egy kérdésre.

 

Hasonló célból szokás kihívásokat is szervezni, amikhez az Instagram nagyszerű platformot kínál – ezekkel engedheted igazán szárnyalni saját kreativitásodat, és persze célközönségedét is.

 

Mindezeket felépítheted valamilyen ünnep vagy évforduló köré, de sosem muszáj egy neves dátumig várni, ha szimplán eszedbe jut egy jó ötlet.

 

6. Fess megbízható képet magadról

Az Instagram marketing fő célja az, hogy vásárlásra és egyéb konverziókra ösztönözd célközönségedet. Az emberek azonban nem szívesen üzletelnek egy olyan márkával, amit nem ismernek, és amiben nem bíznak. Éppen ezért fontos, hogy megszerezd elégedett ügyfeleid véleményeit márkádról, és – ha erre engedélyt adnak – megoszd őket Instagram profilodon is.

 

A helyzet az, hogy 10-ből 7 vevő a közösségi médián is ellenőriz egy márkát, mielőtt vásárolna valamit. Sokat segíthet tehát, ha büszkén kiemeled elégedett ügyfeleid véleményeit, amik őket is meggyőzik majd termékeid minőségéről.

 

Az Instagram marketing további hasznos eszközei

Instagram Shopping

Az Instagram Shopping az Instagram egy viszonylag fiatal funkciója, ami lehetővé teszi a márkáknak, hogy termékeiket közvetlenül a platformon értékesítsék a felhasználóknak. Ez kényelmi szempontból rendkívül előnyös a vásárlók számára, hiszen el sem kell hagyniuk az Instagrammot ahhoz, hogy hozzájuthassanak kiszemelt termékeikhez.

Az Instagram Shopping segítségével megjelölheted termékeidet bejegyzéseidben, amiket a felhasználók néhány koppingással, rögtön az alkalmazásból megvásárolhatnak.

 

Fontos figyelembe venni azt is, hogy az emberek többsége nem nézeget webáruházakat szórakozásból, azonban az Instagramot napi szinten többször is megnyitják. Így az Instagram Shopping nagyszerű lehetőség a márkák számára, hogy termékeiket minél több lehetséges vásárló elé juttathassák el.

Az Instagram algoritmusa gondoskodik arról, hogy a megvásárolható termékeket tartalmazó bejegyzéseid olyan felhasználók elé jussanak el, akik jó eséllyel érdeklődnének is irántuk. Ehhez – a Facebookhoz hasonlóan – a felhasználók böngészési előzményeit használja fel.

 

IGTV

Az IGTV az Instagram saját, videós részlege, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy akár 60 másodpercnél hosszabb videókat is feltölthessenek a platformra. Ez nagyszerű lehetőséget kínál a márkák számára, amelyek promóciós videóikkal szeretnék megnyerni célközönségüket a YouTube-on és a Facebookon kívül.

 

Instagram történetek

Az Instagram történetei (Stories) olyan átmeneti tartalmak egy-egy felhasználó, vagy cég profilján, amelyek 24 óra elteltével eltűnnek (hacsak a feltöltő nem archiválja őket valamilyen módon). A történetek az Instagram legnépszerűbb tartalmai, kérészéletű jellegüknek köszönhetően pedig olyan tartalmak megosztására is ideálisak, amelyeket egy márka nem hosszútávra szán profiljára (például szavazások, rövid akciók, pillanatképek stb.)

A cégek továbbá egy hivatkozást is elhelyezhetnek történeteikben, amelyeken keresztül a felhasználókat akár rögtön egy termék webáruházi oldalára navigálhatnak át (vagy egy regisztrációs űrlapra stb.)

Fontos figyelembe venni azt is, hogy az emberek többsége nem nézeget webáruházakat szórakozásból, azonban az Instagramot napi szinten többször is megnyitják. Így az Instagram Shopping nagyszerű lehetőség a márkák számára, hogy termékeiket minél több lehetséges vásárló elé juttathassák el.

Az Instagram algoritmusa gondoskodik arról, hogy a megvásárolható termékeket tartalmazó bejegyzéseid olyan felhasználók elé jussanak el, akik jó eséllyel érdeklődnének is irántuk. Ehhez – a Facebookhoz hasonlóan – a felhasználók böngészési előzményeit használja fel.

Ne feledd, hogy a történetek csak alapértelmezettként tűnnek el 24 órán belül a felhasználók elől, azonban, ha összefoglalókba gyűjtöd őket, akkor korlátan ideig megtekinthetők maradnak számukra profilodon.

 

Instagram hirdetések

A hirdetések az Instagram marketing esszenciális részét képezik. Hasonlóképpen a Facebookhoz, az Instagram is többféle célzási opciót kínál a márkák számára.

Az Instagram hirdetésekhez meg kell adnod egy napi költségkeretet, amelyet hajlandó vagy reklámjaidra fordítani arra az időtartamra, amelyben futtatni szeretnéd őket. Ezt az összeget beállíthatod te magad, vagy rábízhatod az Instagram algoritmusára is.

Tekintve, hogy a különböző piacok termékei iránt eltérő az érdeklődés a platformon, az ideális költségkeretek is változók lehetnek. Ha például ruházati cikkeket szeretnél hirdetni, akkor komolyabb összegeket kell majd mozgósítanod, hogy hirdetéseid láthatók legyenek célközönséged számára.

Trendek az Instagram marketingben:

  • Rövid videók térnyerése: A Reels és a Stories egyre népszerűbbek, és a márkák egyre inkább ezeket a formátumokat használják a tartalommegosztáshoz.
  • Élő közvetítések: Az élő közvetítések nagyszerű módja a követőkkel való valós idejű kapcsolattartásnak.
  • Influencer marketing: Az influencer marketing továbbra is fontos szerepet játszik az Instagram marketingben.
  • Személyre szabott tartalom: A márkák egyre inkább a személyre szabott tartalomra összpontosítanak, hogy jobban kapcsolódjanak a követőikhez.
  • Interaktív tartalom: Az interaktív tartalom, mint a szavazások és a kvízek, nagyszerű módja a követők bevonásának.

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 115

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.