A Facebook lecsap a „határeset-tartalmakra”, amik „majdnem” sértik a platform szabályzatát

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A Facebook lecsap a „határeset-tartalmakra”, amik „majdnem” sértik a platform szabályzatát

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Már nem csak a szabálytalan a tilos! A Facebook lecsap azokra a tartalmakra is, melyek kicsit is gyanúsan cklickbait jellegű, csalogató szövegű tartalmak. Te használsz ilyen megfogalmazásokat? 

A Facebook lecsap a „határeset-tartalmakra”, amik „majdnem” sértik a platform szabályzatát

Óvatosan bánj megfogalmazásaiddal! Vége a cklickbait Facebook posztoknak?

2018 november 18-án Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és tulajdonosa egy 5000 szavas nyilvános jegyzetben számolt be arról, hogy a platform komoly problémákkal néz szembe a szenzációhajhász, provokatív tartalmaknak miatt. Zuckerberg szerint azért kell megoldást találni ezekre a problémákra, mert az emberek aránytalanul sokat foglalkoznak az ilyen jellegű tartalmakkal. A problémát nem a tiltott tartalmak jelentik, hanem azok, amelyek majdnem sértik a Facebook szabályzatát.

 

A statisztikák szerint minél merészebben feszegeti egy tartalom a Facebook szabályzatának határait, annál több aktivitást vált ki a felhasználókból. A platform ezért mesterségesen próbálja csökkenteni az ilyen „határeset-tartalmak” eléréseit, láthatóságát, hogy ezek kapják a legkevesebb nyilvánosságot, még akkor is, ha sok aktivitást sikerül kiváltaniuk.

 

A kezdeményezés célja, hogy a gyűlöletkeltő, félreinformáló, olcsó „klikkcsali” tartalmakkal foglalkozó oldalak (radikális politikai szervezetek, álhíreket terjesztő oldalak, stb.) elérései csökkenjenek, még akkor is, ha konkrétan nem követnek el szabálysértést, csak nagyon közel állnak hozzá.

 

Ezt a fajta büntetést nem csak a hírfolyamon megjelenő tartalmak miatt oszthatja ki a Facebook, hanem a csoportokban, és oldalak által posztolt bejegyzések miatt is. A cél, hogy az oldalak ne alakíthassanak ki olyan privát csoportokat, amik azzal csábítják a felhasználókat, hogy náluk „majdnem szabálytalan” tartalmakat láthatnak.

A felhasználók dönthetnek (ha értesülenk róla)

Azok a felhasználók, akik valamilyen okból mégis szeretnék látni az ilyen határeset-tartalmakat dönthetnek úgy, hogy számukra továbbra is megjelenjenek. Zuckerberg szerint ez mindenkinél személyes döntés kérdése, hiszen valójában nem tilos tartalmakról van szó. Elképzelhető, hogy a Facebook rugalmasan kezeli majd az olyan tartalmakat, amelyekre bizonyos országok vagy kultúrák másképpen tekintenek – egy jó példa erre a meztelenség is.

 

A Facebook természetesen egy végtelenül összetett, óriási rendszer, és az ilyen változtatások nem egyik napról a másikra történnek. A fejlesztők folyamatosan dolgoznak rajta, hogy mesterséges intelligenciával működő algoritmus minél több ilyen határesetet legyen képes kiszűrni, és elrejteni az emberek elől.

 

A végtelen harc a klikkcsalik ellen

A Facebooknak nem ez az első fellépése a klikkvadász tartalmakkal szemben. 2014 óta alacsonyabb rangsorolást kapnak a platformon az olyan hivatkozások, amelyekre az emberek rákattintottak, majd gyorsan vissza is tértek onnan anélkül, hogy kedvelték volna a bejegyzést (hiszen ez arra utalhat, hogy nem azt kapták, amit a bejegyzés ígért).

 

2016-ban az algoritmus már az olyan cikkcímeket is megpróbálta felismerni, amik gyakori klikkcsali kifejezéseket tartalmaznak, 2018-ban pedig több száz “klikkfarm” került kitiltásra a platformról.

 

Az új változtatások természetesen nem csak a klikkcsali tartalmak visszaszorítását szolgálják majd, de kétségtelen, hogy ezekre is hatással lesznek.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!