A partner hivatkozás eltérítése, azaz az Affiliate Link Hijacking értelmezése az online marketing szakszótárban

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
fooldal > Szakszótár > Partner hivatkozás eltérítése

Partner hivatkozás eltérítése


Egy olyan módszer, amelynek célja a partner közvetítői díjától való megfosztása. Ez kétféleképpen történhet valahányszor a partner hivatkozás teljes terjedelmében látható az oldalon:
 

  • Az egyik módszer a teljes hivatkozás megkerülése. Ilyenkor ahelyett, hogy az eltérítő közvetlenül a linkre kattintana, inkább begépeli a hivatkozás URL-címét a böngésző címsorába, és kihagyja (vagy bemásolás esetén kitörli) a hivatkozás azon részét, amely a partner azonosítóját tartalmazza. Ez történhet nem szándékosan vagy szándékosan is – ha például valaki nem szeretné, hogy a partner így keressen pénzt. Így az értékesítési weboldal képtelen partnerhez kötni a látogatót. A tesztek alapján az esetek 30%-ban ez történik.
  • A másik módszer egy tényleges eltérítés. Ilyenkor a partner azonosítójának elhagyása helyett az eltérítő a saját azonosítójára cseréli azt. Ehhez elég csak partnerként regisztrálnia magát az adott terméknek, és máris egy saját azonosítót kap, amivel megteheti ezt. Így az eredeti partner nem részesül közvetítői díjban, a vásárló pedig egy olyan árengedményt kap, amelyre nem lenne jogosult. Egyes kereskedők tiltják, hogy a partnerek a saját hivatkozásaikon keresztül vásárolhassanak, de nem minden kereskedőnél van ilyen szabály.

 

A tesztek szerint a partnerek átlagosan nagyjából 30%-kal nagyobb bevételre tehetnének szert, ha minden hivatkozásuk megfelelően lenne regisztrálva a célweboldalak által.

 

Milyen módszerei vannak a partner link elterelésnek?

 

Léteznek különböző módszerek ennek az eltérítések megelőzésére, ezeket „link elrejtésnek” hívjuk. Lényege, a hivatkozások kinézetének megváltoztatása, hogy ne hasonlítson egy tipikus partner hivatkozásra.

 

Számos ingyenes weboldal létezik (például www.tinyurl.com), amelyek pontosan ezt kínálják (nem csak partnerek számára hasznosak). A partnerek beüthetik teljes partner hivatkozásukat (például „http://www.termékneve.hu/?partner=12345” és helyette egy jóval rövidebb linket kaphatnak, például „http://tinyurl.com/123”.

 

Ezt követően a partner hivatkozás sokkal biztonságosabban használható, ezeknek a rövidített URL-eknek ugyanis két nagy előnye van a partnerek számára:

Lényegesen lerövidíti a partner linket, ezzel növelve az esélyét annak, hogy valaki rákattint majd (a hosszabb hivatkozásokra nem szívesen kattintanak az emberek – ezt több felmérés is bizonyította – minél hosszabb a link, annál kevesebb a kattintás).

Lehetetlen megkerülni őket és ezzel megfosztani a partnert a közvetítői díjától, mert az értékesítési weboldal címe nem látható.

 

Saját domén esetén

Amennyiben saját webdoménnel rendelkezel, egy linkek elrejtésére használt szoftvert is alkalmazhatsz. A linkek így például a következőképpen nézhetnek ki: „www.doménneved.hu/ajánlott_termékek/termék_abc”.

 

Ez a fenti rövidített URL-ek minden előnyét magában hordozza, de van egy sajátos előnye is, amely segít még több profit elérésében:

 

Már a linkből kiderül, hogy ajánlott termékekről szól. Az emberek előszeretettel kattintanak olyan dolgokra, amelyekről azonnal értelmezni tudják, hogy mit jelentenek. Ehhez képest ugyan a rövidített linkek rövidebbek és „kattinthatóbbak”, valójában nem tartalmaznak semmilyen értelmezhető információt, és így nem feltétlenül garantálnak annyi kattintást, mint az egyéni hivatkozások.

Online marketing

Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Preselling

A preselling egy, a partnermarketingben használt kifejezés. A partner feladata, hogy...

WordPress

Mit is jelent a WordPress?   A WordPress egy népszerű tartalomkezelő...

Bing Kereskedőközpont (Bing Merchant Center)

Mi az a Bing Kereskedőközpont (Bing Merchant Center)?  Ez az eszköz segít az üzlet- és...

Hamis pozitív

Mi is az a hamis pozitív?    A hamis pozitív az amikor egy email rendszer tévesen...

Biztonsági lista

Egy biztonsági lista olyan internet felhasználók neveit és email címeit tartalmazza, akik...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.