Virtuális ingatlan, azaz a Virtual Real Estate jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
fooldal > Szakszótár > Virtuális ingatlan

Virtuális ingatlan


A virtuális ingatlan olyan webhelyekre utal, amelyek egy személy vagy egy cég tulajdonát képezik, működtetésük célja pedig a profittermelés. A kifejezés John Reese-től, a világ egyik legsikeresebb és leghíresebb online marketingesétől származik.

 

Mi a lényege?

Indítasz egy új webhelyet, amelyet aztán bármilyen tetszőleges módon reklámozni kezdesz, hogy forgalmat csalogass rá. A webhelynek persze valamilyen módon profitot kell tudnia termelnie, hiszen erről szólnak a virtuális ingatlanok. Leggyakrabban ez a jövedelemforrás valamilyen hirdetés lesz, például az AdSense, vagy más, hasonló jellegű hirdetési hálózat segítségével. Azonban egy ilyen webhely használható akár a jövedelmező partnerkínálatok, és CPA-kínálatok népszerűsítésére, vagy leadek bevonzására bizonyos réspiacokon belül (majd később ezen leadek eladása az adott réspiacon belül működő szervezeteknek).

 

A pénzkeresés céljából létrehozott webhelyek azonban már akkoriban sem számítottak újdonságoknak, amikor a „virtuális ingatlan” kifejezés megszületett – de akkor mégis miért volt szükség új nevet adni nekik?

 

Mi a különbség?

A két fogalom közötti különbség a marketinges alapvető szándékában mutatkozik meg. Hagyományos értelemben a webhely egy olyan eszköz, amely célja egy létező termék vagy szolgáltatás népszerűsítése és eladása egy bizonyos réspiacon belül, az interneten keresztül.

 

Ezzel szemben egy virtuális ingatlanra koncentráló marketingesnek nincs eladásra szánt terméke. Az ő szándéka az, hogy egy olyan webhelyet építsen, amely képes pénzt termelni számára, ehhez pedig egy profitálható réspiacot keres magának. Miután rátalált erre, kialakít egy olyan, tartalmakban gazdag webhelyet, amelyet aztán a hirdetések platformjaként használhat.

 

Sokan nem állnak meg egyetlen réspiacnál, és újabb és újabb virtuális ingatlanokat hoznak létre, további profit reményében – ezekből épül fel egy úgynevezett „virtuális ingatlan birodalom”.
 

Marketing stratégia Online marketing

Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Wiki

Mi a wiki jelentése?   A wiki egy felhasználók által...

Témamodellezés

Egy olyan SEO stratégia, amelyet akkor szokás használni, amikor egy oldal...

Email szűrő

Mit is jelent az email szűrő?   Az email szűrő akkor alkalmazható egy felhasználó...

Guru

A guru szó egy régi indiai nyelvből, a szanszkritból származik. A hindu és a buddhista...

Helyi keresés

A keresőmarketing egyik feltörekvő és rohamosan növekedő eleme. A helyi keresés lehetővé...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.