Az online marketingtől nem több látogatót várunk, hanem több vásárlót, konverziót. A honlapkészítés, a keresőoptimalizálás, az AdWords hirdetések célja sem a látogatók szerzése, hanem a nagyobb bevétel generálása.

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Jobban konvertáló webhelyet szeretnél magadnak? Ezeket kell átgondolnod!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online marketingtől nem több látogatót várunk, hanem több vásárlót, konverziót. A honlapkészítés, a keresőoptimalizálás, az AdWords hirdetések célja sem a látogatók szerzése, hanem a nagyobb bevétel generálása. Mi kell ehhez? Mutatjuk! 

Az online marketingtől nem több látogatót várunk, hanem több vásárlót, konverziót. A honlapkészítés, a keresőoptimalizálás, az AdWords hirdetések célja sem a látogatók szerzése, hanem a nagyobb bevétel generálása. Mi kell ehhez? Mutatjuk!

Ha megkérdeznének, hogy minek neveznéd webhelyedet, akkor bizonyára egy eszköz, vagy marketing csatorna lenne a válaszod. Jó esteben. De vannak, akinek a weboldal nem más, mint egy katalógus, egy bemutakozó anyag.  Gondoltál már valaha úgy erre az „eszközre”, mint egy munkatársadra? Elvégre webhelyed célja többek között az is, hogy kapcsolatot teremtsen az emberekkel és idővel konvertáló ügyfelekké változtassa őket. 

 

De mit tehetsz te ezért? Mi mindent tehetsz azért, hogy webhelyed egy igazi üzletszerző, konverzió gyártó gépezet legyen? A következőkben pontosan erről lesz szó.

 

1. Ne feledkezz meg a designról

A webhelydesignnak nincsenek kőbe vésett szabályai, de van néhány meggyőző adat, ami a „helyes” irányba fordíthat, ha webhelyed vizuális felépítésén gondolkodsz.

 

A Google néhány évvel ezelőtt, egy tanulmány során kiderítette, hogy a felhasználók a másodperc töredéke alatt képesek eldönteni, hogy egy adott webhely szép-e számukra. Mi több, a „vizuálisan összetett” webhelyek általában a spektrum kevésbé szép oldalára kerültek az egyszerűbb webhelyekkel szemben.

 

Ez azt a népszerű elméletet erősíti, miszerint az egyszerűbb webhelyek jobbak. Mások ezzel szemben a kevésbé minimális verziókra esküsznek, ahol a designból hiányoznak a felesleges elemek, és csak a legszükségesebbek vannak jelen. Ilyenkor azonban ezek az elemek gyakran sokkal hangsúlyosabbak és kevés üres helyet hagynak az oldalon.

 

Egy másik elképzelés pedig a rendetlen, információval telepakolt kezdőlapokat tartja igazán hatékonynak, mondván azok több oldalmegtekintést és oldalon töltött időt eredményeznek.

 

Akármelyik verziót is választod a fentiek közül, ne feledkezz meg a logikus felépítés és egyértelmű navigáció kialakításáról. Minél kevesebb kattintással juthatnak el a felhasználók a kívánt oldalra, annál jobb felhasználói élményt biztosít webhelyed számukra.

 

Szállodai és éttermi weboldalak esetén a nagy nyitókép a hajtás felett, és ezen egy konverzióra ösztönző felület az, ami egyrészt trendi, másrészt kísérleteink szernint is a leghatékonyabban vonzza az ajánlatkérést. 

 

A képre kattintva a weboldal is megnyílik!

 

Erla villa online marketing

 

2. A design és a márka kapcsolata

Márkád hangulatának és stílusának webhelyed designjában is szerepelnie kell. Ez vonatkozik az összes design elemre, beleértve például a képeket, a szöveget, a színeket, stb.

 

Persze bizonyos esetekben muszáj leszel eltérni ettől. Elképzelhető, hogy márkád egyik védjegye egy nagy, vastag betűtípus, ami jól mutat a plakátokon, de a webhelyen nem lenne tanácsos minden feliraton alkalmazni. A lényeg, hogy egyensúlyt találja az esztétikai érték és saját márkád iránt mutatott „hűséged” között.

 

Fontos tehát, hogy stílusaidat minden csatornádon (emailek, webhely, blog, stb.) össze tudd hangolni.

 

3. Keresőoptimalizálás

Hallottad már ezerszer, íme, itt van még egyszer: a legszebb, leghasznosabb webhely sem képes konvertálni, ha az emberek nem találnak rá.

 

Amikor az ember a SEO-ra gondol, akkor azonnal a rangsorolás jut eszébe. Tény, hogy a keresőoptimalizálás elsődleges célja láthatóság növelése a keresők számára, azonban van valami, amiről a legtöbben megfeledkeznek. Ha betartod az alapvető SEO előírásokat, akkor automatikusan javul a webhely minősége a felhasználók számára is, hiszen gyorsabbá és könnyebben navigálhatóvá válik.

 

Itt egy példa: alapvető SEO-s kritérium, hogy minden oldalnak saját, egyéni címmel kell rendelkeznie. Így nem csak a keresőmotorok, de a felhasználók is könnyedén eldönthetik, hogy miről szól az adott oldal. Az oldalak leírására szintén ez vonatkozik.

 

4. A webhelysebesség szerepe

A webhelysebesség szintén egy olyan tényező, aminek rendberakásával két legyet üthetsz egy csapásra.

 

A Google a webhelysebességet is figyelembe veszi a rangsorolásnál. De még ha nem is lenne így, tényleg egy lassú, már-már lomha webhelyet szeretnél prezentálni ügyfeleidnek, akik néhány másodperc várakozás után otthagyják azt és soha nem térnek vissza rá? A te webhelyed vajon elég gyors? Itt tesztelheted le! 

 

5. A tartalom hatalma

Mai napig vitatott, hogy a tartalomkészítésnél a minőség vagy a mennyiség a fontosabb szempont. Íme egy harmadik gondolat: ami igazán lényeges, az a relevancia! Érdekli egyáltalán ügyfeleidet a tartalom, amit megosztasz velük?

 

Egy termékről vagy szolgáltatásról nem nehéz áradozni, arra bárki képes. Az igazi marketing az, amikor ezeket úgy kínálod fel ügyfeleid számára, hogy úgy érezzék, megoldást kínálsz problémáikra.

 

A tartalmak első sorban az olyan lehetséges ügyfelek miatt fontosak, akik még nem döntötték el, hogy vásárolni szeretnének-e tőled. Ők nem a termékeiddel és szolgáltatásaiddal kapcsolatos tapasztalataik  miatt térnek majd vissza webhelyedre, hanem azokért a hasznos tartalmakért, amiket kínálsz nekik.

 

Az ügyfelek által leggyakrabban feltett kérdéseket többféle tartalomtípus segítségével is megválaszolhatod. Írhatsz útmutatókat, értékeléseket, rövid beszámolókat, híreket és egyéb szöveges tartalmakat is, de bizonyos esetekben a videók kínálhatják a legátfogóbb megoldást. Nincs jó vagy rossz tartalomtípus – minden attól függ, hogy mit szeretnél elérni vele és hogy milyen információt szeretnél prezentálni.

 

A címek egyszerre tartoznak a webhely felépítéséhez, a SEO-hoz és a tartalomhoz is, ezért most itt említjük meg őket. Fontos, hogy címeid egyértelműek legyenek, hogy a látogatók pontosan tudják, mire számíthatnak, ha rájuk kattintanak. Keltsd fel velük a figyelmüket, de ne ígérj bennük olyasmit, amit aztán a tartalom nem képes teljesíteni.

 

6. Buzdítsd látogatóidat

Néhány látogatónak csak egy egészen kicsike buzdításra van szüksége ahhoz, hogy beadja a derekát, legyen szó vásárlásról, feliratkozásról vagy bármilyen más cselekvésről, amire rá szeretnéd venni őket.

 

Ehhez hatékony, egyértelmű CTA-kra lesz szükséged. Persze ezt mondani sokkal könnyebb, mint megfelelően kivitelezni. A CTA-k egy webhelyen leggyakrabban gombokként jelennek meg, amelyek mérete, az oldalon való elhelyezése, felirata és általános stílusa is nagyban befolyásolja az elem hatékonyságát. Egy CTA legsikeresebb verziójának elkészítéséhez ajánlott A/B teszteket alkalmazni. Erről itt írtunk
 

 

7. Élet a webhelyen túl

A konverziók számát nem csak a webhelyen zajló dolgok befolyásolják. Fontos például, hogy email-listát készíts meglévő és lehetséges ügyfeleidről, majd email marketing stratégiád alkalmazásával megerősítsd a velük ápolt kapcsolataidat. Itt ne felejtsd el a GDPR szabályait betartani. Erről itt írtunk

 

Ne feledkezz meg a közösségi platformok erejéről, hiszen ezekkel olyan (érdeklődő) közönség elé juttathatod el webhelyed tartalmait, amelynek tagjai talán sosem találnának rád organikus keresés segítségével.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!