A keresőoptimalizálás adu ásza 2017-ben: a tartalommarketing.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A keresőoptimalizálás adu ásza 2017-ben is: a tartalommarketing.

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A tartalommarketing trendjei 2017-ben. 7 tipp, hogyan és milyen tartalmakat gyárts, mely nem csak a keresőoptimalizálás, de a felhasználók számára is kiválóak! 

A keresőoptimalizálás adu ásza 2017-ben: a tartalommarketing.

A digitális marketing világa megállás nélkül változik. Ami ma még működött, holnap már lehet halott technika lehet. Ebben a környezetben, ahol a tartalom mindenek felett áll, számos olyan SEO technika vált irrelevánssá vagy egyszerűen kártékonnyá, amik valaha a leghatékonyabbnak számítanak, ezt pedig a Google mindig fejlődő rangsorolási algoritmusának köszönhetjük.

 

Valaha elég volt szimplán néhány kulcsszóval feltölteni a címsort, alcímeket, meta leírásokat, alternatív címkéket és a törzsszöveget, hogy az első helyre kerülhessen egy oldal. Ez a SEO technika (kulcsszó-halmozás) azonban már több mint egy évtizede nem működik (mégis, sok keresőoptimalizálási tanfolyam még ezeket tanítja ma Magyarországon…)  A keresőoptimalizálás alapjai elsajátíthatóak ugyan, de a professzionális SEO kivitelezéshez ma már ennél több kell. 

 

A Google által indított SEO-tisztító tűz sokak számára jelentett hatalmas visszaesést az organikus látogatók számában, de a mai napig is léteznek biztos technikák, amik az idő során nem veszítettek hatékonyságukból. 2017 a tartalommarketing éve, éppen ezért érdemes tisztában lenni az olyan tényezőkkel, amik sokat segíthetnek a kiváló rangsorolás elérésében.

 

Ne felejtsük el azt, hogy a tartalommarketing akkor éri el a legnagyobb hatását, ha az online marketing jelenlétünket egy megfelelő honlappal megalapoztuk! Arról, hogy milyen a megfelelő weboldal Számodra, itt írtunk:  Milyen a jó weboldal? A tied az?  

 

Tartalommarketing tippek 2017-re

Az áhított felhasználói élmény, azaz UX

A Google szüntelenül dolgozik rajta, hogy a weboldalakt átvizsgáló robotjai képesek legyenek nem csak az oldalak indexelésére, de az azon olvasható tartalmak értékelésére és minősítésére is. Habár a mesterséges intelligencia jelenleg még nem képes erre, a keresőóriás napról napra egy lépéssel közelebb jut ehhez a célhoz.

 

Ez a fejlődési folyamat kezdi elkülöníteni a tartalmi analízist és a felhasználói élmény (User Experience – UX) jelek kiértékelését, amelynek részei például a visszafordulási arány, vagy az oldalon töltött idő. Például ha egy felhasználó a keresés után valamelyik találati hivatkozást követve eljut egy oldalra, és egy kis idő után nem kilép onnan, hanem az oldalon belül egy másik hivatkozásra kattint, az a Google számára azt jelenti, hogy az oldal bizonyára hasznos, értékes információkat tartalmaz – ez pedig jó pont a SEO szempontjából.

 

A UX jelekkel nem lehet csalni, mint azt a korábban példaként említett kulcsszó-halmozással lehetett. Ez a módszer arra kényszeríti az weboldalak üzemeltetőit, hogy igényes, hasznos tartalmakat jelenítsenek meg az oldalakon.

 

Statisztikák, mérések és analízis

A különböző mérések és analízisek továbbra is fontos szerepet játszanak a hatékony tartalommarketing stratégiákban. Elengedhetetlen, hogy a tartalom minden részét rendszeresen kivizsgáljuk hogy megtudhassuk, mi működik és min érdemes változtatni.

 

Fontos, hogy a tartalmat a konverziók hatékonysága szempontjából is megvizsgáljuk – tehát hogy az adott tartalomrész milyen szerepet játszik a felhasználó oldalra érkezése és az értékesítés befejezése közötti folyamat során.

 

A UX mutatók is segíthetnek visszajelzést szerezni arról, hogy az új és visszatérő felhasználók hogyan viselkednek az oldalon és miként hat rájuk az adott tartalom.

 

A videó megállíthatatlan hódítása

Az Instagram, Snapchat és YouTube sikerét elnézve egyértelműen látszik, hogy a videók a tartalommarketing fontos részét képezik mind a kisebb, mind a nagyobb cégek stratégiáiban is.

 

Az élő videó közvetítés népszerűsége tagadhatatlan, és egyre nagyobb teret nyer magának. Ezt a funkciót többek között a Facebook is implementálta már jó ideje.

 

UX szempontjából sem elhanyagolhatók a videók, hiszen egy izgalmas és érdekes videó sokkal nagyobb valószínűséggel tart percekig egy látogatót az oldalon, mint egy 2000 karakteres ömlesztett szövegtömb. 

 

A kreatív szövegek lekörözik a SEO trükköket

A kreatív tartalomírás fontosabb 2017-ben, mint valaha. Habár az internet messze áll egy szépirodalmi környezettől, az érdekes, izgalmas, vagy éppen humoros szövegek sokat segíthetnek az oldalon töltött idő és a közösségi megosztások javításában. Ez a két tényező pedig közvetlenül és közvetve is segít majd nagyobb forgalmat terelni egy adott weboldalra. 

 

Az elmés, figyelemfelkeltő címsorok, alcímek, és az egész tartalom stílusa felkelti és meg is tartja az olvasók figyelmét, ami a fent említett okok miatt kulcsfontosságú. A nyomtatot média, pontosabban az újságok nem hiába használták ezeket a technikákat, és ezek a digitális közegben sem működnek másképpen, legalább is céljukat és hatékonyságukat tekintve.
Az offline újságírók mégis nehezen felelnek meg a digitális világ követelményeinek, nem képesek a SEO elemek ötvözésére, a közösségi média vitalitásának megalapozására megfelelő címekkel és leadekkel. 

 

A témáról olvasd el cikkünket itt: Hogyan írjunk keresőoptimalizált cikkeket, tartalmakat?   

 

A Rejtett Szemantikai Indexelés mindig előnyös

A rejtett szemantikai indexelés (Latent Semantic Indexing – LSI) egy olyan indexelési módszer, ami egy matematikai algoritmus alapján igyekszik megállapítani a különböző kereső kifejezések közötti kapcsolatokat. A gyakorlatban az LSI ezeket az alternatív javasolt kifejezéseket a Google keresőtalálatai alján jeleníti meg.

 

Mit jelent ez? A különböző LSI-kifejezések szétszórása a tartalomban segíthet a Google számára könnyebben megérteni, hogy az azon található tartalom miről szól. Ez a módszer már régóta létezik, de a mai napig hatékonynak számít.

 

Visszahivatkozások

A jó minőségű, nagy befolyással rendelkező oldalakon elhelyezett hivatkozások még mindig az legértékesebb rangsorolási tényezők közé tartoznak. Röviden összefoglalva, a jó minőségű tartalmakra befolyásosabb oldalak és személyek is felfigyelhetnek, és hivatkozást helyezhetnek el saját oldalukon, ami arra tartalomra mutat. Ez hatalmas ugrást jelenthet a találati ranglistán.

 

A közösségi megosztások fontosabbak, mint valaha

Ahogy 2016-ban, úgy 2017-ben is egyre nagyobb értéket képviselnek majd a közösségi platformokon megosztott tartalmak. Ha nem szeretnénk lemaradni a „social versenyben” akkor kénytelenek leszünk a költségvetésből valamennyit a közösségi oldalakon való reklámokra fordítani.

 

A visszahivatkozásokhoz hasonlóan itt is olyan befolyásos, népes követőbázissal rendelkező személyeket vagy oldalakat kell találni, akik egy megegyezés alapján megosztják és ezzel népszerűsítik termékeinket, szolgáltatásainkat, növelve ezzel márkánk hírnevét.  A témáról olvasd el cikkünket itt: A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

 

És ha már a közösségi média marketingnél tartunk, ne felejtsük el, hogy a tartalommarketing a közösségi megosztásoknak is az alapja. Facebook oldalad nem az Instagram, nem azért vezeted, hogy szép képeket posztolj. akkor használod ki jól,ha a weboldalad kreatív tartalmait posztolod bele!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!