A személyes márkaépítés négy kulcsfontosságú része

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A személyes márkaépítés négy kulcsfontosságú része

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A cikkben egy amerikai példát mutatunk be arról, mi kell ahhoz, hogy személyes márkádat hatékonyan építsd fel. 

A cikkben egy amerikai példát mutatunk be arról, mi kell ahhoz, hogy személyes márkádat hatékonyan építsd fel. Az online marketing tanácsadó válaszol.

„Ha az emberek kedvelnek, akkor figyelnek rád, de ha megbíznak benned, akkor üzletet is kötnek majd veled.” – Zig Ziglar.

 

A branding nem feltétlenül kizárólag csak céged termékeiről vagy szolgáltatásairól szólhat. Saját magadat is bemutathatod – ezt nevezik személyes brandingnek. A személyes branding segíthet legfontosabb személyes célod elérésében.

 

Itt van például az amerikai Charlamagne tha God – kicsoda ő pontosan? Egy ellentmondásos, mégis befolyásos rádiós műsorvezető, akit nyers stílusa ellenére rengetegen kedvelnek és hallgatnak. De hogy csinálja?

 

1. Találd meg az igazi szenvedélyed

Mindenki a legaljáról indul. Legyen szó egy közkedvelt rádiós műsorvezetőről, vagy bárki másról. Charlamagne Dél-Karolinában kezdte a pályafutását, nem sokkal az után, hogy kiengedték a börtönből.

 

A férfi Wendy Williamstől kapott lehetőséget, akinek másfél éven keresztül ingyen dolgozott – ez azonban számára nem jelentett problémát, mert rájött, hogy a rádióiparban találta meg önmagát.

 

2. Légy önmagad

A közönség előtt állva ne próbálj más lenni – helyette legyen önbizalmad és bátorságod magadat adni. Kezdj saját magaddal és ne feltétlenül arra koncentrálj, amit a közönség hallani szeretne.

 

3. Ne rettenj meg a kihívásoktól

A jó tengerészek is viharban edződnek – ha az előző pont alapján magadat adod, nem garantált, hogy mindig minden úgy alakul majd, ahogy arra számítasz. A korábban említett Charlamagne is megtapasztalta ezt, mert csípős megjegyzései és cselekedetei gyakran forró helyzeteket idéztek elő, azonban mindig igyekszik észben tartani, hogy nem csupán a rádióiparnak, hanem a hallgatóinak is dolgozik.

 

4. Törekedj többre

Charlamagne a csúcson sem akarta abbahagyni, amit csinált. Az adásait rögzítette és feltöltötte őket a YouTubera, amikor valamilyen új téma ütötte fel a fejét. Ezek a videók tették híressé őt. A tanulság? Mindig próbálj valami újat kipróbálni, és mint ahogy azt már említettük, ne félj a kihívásoktól – az új lehetőségek akár a siker kulcsát is rejtegethetik magukban.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!