Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A sikeres email marketing stratégia alapjai

Mocsonoky Csaba

Ejtsünk néhány szót az igényes email hirdetésekről, mint a sikeres marketing stratégiák egyik alapvető eszközéről.

Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

A közösségi média népszerűségét, és a számtalan digitális reklámfelületet elnézve sok vállalkozó, és cégtulajdonos számára idejétmúltnak tűnhet az elektromos levelezésen, azaz emaileken keresztül történő hirdetés. Ez azonban messze áll az igazságtól.

 

2015-ben több mint 205 milliárd elküldött emailt számoltak össze, ez a szám pedig csak egyre nő – 2019-re összesen 246 milliárdra becsülik őket. A felmérések kimutatták továbbá, hogy átlagosan egyetlen email marketingre szánt dollár a befektetett költség 38-szorosát képes megtéríteni.

 

Láthatjuk tehát, hogy a kommunikáció ezen formája messze áll a hanyatlástól.

 

Egy jól megszervezett email marketing stratégiával nem csak új ügyfeleket és vásárlókat érhetünk el, de lényegesen megnöveli a visszatérők számát is. A legfontosabb, hogy egy átlátható, könnyen kezelhető email stratégiát építsünk ki. Ehhez pedig a következőkre lesz szükségünk…

 

1. Kiváló tartalom

Email kampányunk kiépítésekor tartózkodjunk az „erőszakos marketing” alkalmazásától. Például egy szálloda reklámozása esetén ne feltétlenül a szállás, hanem a vele járó plusz szolgáltatások legyenek központban.

 

Hogyan érjük el, hogy az emberek megnyissák emailjeinket?

 

  • Egy figyelemfelkeltő szöveg az email tárgyaként – igyekezzünk nem levélszemétnek hangzó témát megadni. Például említsünk meg egy olyan szükségletet vagy problémát, ami a címzett számára releváns lehet, és amelyet szolgáltatásunk vagy termékünk segíthet megoldani.
  • Fogalmazzunk személyes emailt – kezdjük az emailt egy személyes megszólítással, a sablonos „Tisztelt Ügyfél/Vásárló” helyett.
  • Írjunk egy izgalmas bevezetőt – természetesen a törzsszöveg is fontos, de megfelelő bevezető nélkül az emberek nem jutnak el a téma kifejtéséhez. Alakítsuk ki úgy emailjeink elejét, hogy az emberek szívesen végigolvassák az egészet.
  • Mellékeljük a személyes elérhetőségeinket az email végén – ne „Marketing csapat” vagy „Cégnév” szerepeljen az email legalján. Egy egyszerű névvel is lényegesen közvetlenebbé tehetjük az üzenetet.

 

2. Építsünk kapcsolatokat

Az email marketing segíthet az új termékek és szolgáltatások népszerűsítésében, illetve meghívás-alapú vásárokra is felhívhatjuk velük a figyelmet. Ne csupán az eladások számának növelésének eszköze legyen a digitális levél – használjuk arra, hogy egy stabil, egészséges kapcsolatot építsünk ki az ügyfelekkel.

 

Egyszerű példa erre egy olyan e-mail cím megadása, amelyre a címzettek választ írhatnak. Manapság számos „noreply@mail.com” azaz „neválaszolj@mail.com” e-mail cím kering az interneten, hogy már azzal is kitűnhetünk a tömegből, hogy egy rendes címről üzenünk az embereknek.

 

Egy másik módszer például bónuszokat ajánlani a márkahű ügyfeleknek. Erre néhány példa lehet egy ajándékkupon a születésnapjukra, esetleg egy bizonyos értékű vásárlás után néhány százalék kedvezmény a következő termékre. Új vásárlók számára is kínálhatunk kedvezményeket, például amennyiben első alkalommal egynél több terméket rendelnek, úgy ingyenes házhozszállítást kaphatnak.

 

3. A képek értéke és fontossága

Beágyazott vizuális elemekkel – mint például egy projekt idővonal, vagy infográf – a címzetteknek nem is kell hosszú bekezdéseket végigolvasniuk az üzenet megértéséhez. Fényképek, grafikák, videós hivatkozások és egyéb figyelemfelkeltő részletek használatával azt is kimutatod, hogy tiszteletben tartod leendő és meglévő ügyfeleid idejét – jobban, mint a bevételedet.

 

4. Az emailek megfelelő lezárása

Fontos, hogy az üzenet végén felhívjuk a figyelmet a következő lépésre. Mindig helyezzünk el egy jól látható, weboldalunkra mutató hivatkozást, amelyen keresztül az ügyfelek többet tudhatnak meg az ajánlott termékekről és szolgáltatásokról.

 

Óvakodjunk viszont a sablonos stílusoktól. A „katt ide” nem a legösztönzőbb megfogalmazás, viszont egy jól olvasható, letisztult „gomb”, amin egy biztató üzenet olvasható, sokkal hatékonyabbnak bizonyul majd. Például „Tekintse meg termékgalériánkat” vagy „Kezdje el 30-napos ingyenes próbaidejét még ma!”

 

5. A „Nem” még nem feltétlenül a történet vége

Sosem kellemes, ha valaki a leiratkozást választja, viszont érdemes ilyenkor egy utolsó lehetőséget felajánlani, amivel esetleg megváltoztathatjuk távozni készülő ügyfeleink döntését.

 

A HULU internetes stream-szolgáltatás például egy kreatív és nagyon hatásos üzenettel köszönt el a leiratkozó felhasználóitól. Megmagyarázták benne, hogy megértik, amiért a folyamatos reklámok esetleg zavarók lehetnek a weboldalukon, ezért egy 10-napos reklámmentes periódust ajánlottak fel annak, aki a leiratkozás mellett döntött. „Készen áll egy reklámmentes opcióra? Mert mi igen.”

 

Egy igényes és gondosan kidolgozott email marketing stratégiával egyszerű, mégis hatékony módon érhetünk el új vásárlókat, de meglévő ügyfeleinket is ösztönözhetjük vele arra, hogy továbbra is mi legyünk számukra az első számú opció.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!