Több kulcsszóra szeretnéd keresőoptimalizálni landing oldaladat? SEO tanácsok Máté Balázs online marketing tanácsadótól

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Hogyan optimalizáld webhelyedet több kulcsszóra. SEO tanácsok.

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Több kulcsszóra szeretnéd keresőoptimalizálni landing oldaladat? SEO tanácsok Máté Balázs online marketing tanácsadótól.

Több kulcsszóra szeretnéd keresőoptimalizálni landing oldaladat? SEO tanácsok Máté Balázs online marketing tanácsadótól

Manapság a SEO-ban, ahol a tartalom még a kulcsszavaknál is fontosabb, a teljesítménymérés középpontjában még mindig egy-egy kulcskifejezés áll, amire egy felhasználó rákeres.

 

Habár nem muszáj folyamatosan a specifikus kifejezésekre összpontosító algoritmust követned, és különféle megfogalmazásokon és variációkon gondolkodnod az előkelő pozíciók kiharcolása céljából, még mindig fontos, hogy odafigyelj a relevanciára és a hitelességre is.

 

A tartalom témához való kapcsolódása és a kontextus kétértelműsége a kulcsszavankénti megközelítéssel szemben lényegesen lazább stratégiák létrejöttét eredményezte, és ezek hatására lett ismét szükség az on-page SEO-ra is.

 

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 


 

 

Nem elég bízni abban, hogy a Google megérti majd a tartalmaid kontextusát miközben erős márkát próbálsz felépíteni és a pozitív felhasználói élményre törekszel – az alábbi dolgokra is oda kell figyelned:

  • Meg kell értened a tartalom hierarchiáját.
  • Tudnod kell rendszerezned tartalmaidat.
  • Tudnod kell olyan kontextust létrehoznod, amely több kulcsszóra is előnyösen rangsorol majd.

 

A kulcsszavakra való összpontosítás és optimalizálás manapság fontosabb mint valaha, még akkor is, ha bizonyos optimalizáló stratégiák meg is változtak az utóbbi időkben.

 

1. SEO tanács: Ismerd jelenlegi tartalmaidat

Miután meghatároztad konverziós céljaidat, előkészítetted analitikai eszközeidet és elvégezted a kulcsszó kutatást, készen állsz kulcsszavaidat értelmes témákba fogalmazni.

 

Meg kell keresned az egy témához tartozó kifejezéseket, összecsoportosítanod őket. Nem muszáj minden kifejezés összes ragozott, vagy többes számú formáját felhasználnod, de tudnod kell, hogy mely kulcsszó gyűjtemények mely témákhoz tartoznak.

 

Egy e-kereskedelmi webhely esetén ezek általában a legmagasabb szintű, azaz legáltalánosabb kifejezések azon az iparágon vagy réspiacon belül, amelyben termékeket értékesítesz, majd ezeket követik a termékkategóriák, a márkák, egyéb szűrési és csoportosítási opciók, majd végül a termék szintje.

 

A legtöbb B2B webhelyen a következő csoportosítási mintával találkozhatsz: legmagasabb szintű iparági kifejezések, termék vagy szolgáltatás kategóriák, és végül maguk a termékek és szolgáltatások.

 

A témakörökbe csoportosított kulcsszavakkal felfegyverkezve a következő fontos lépés ezen kulcsszavak kiosztása a webhely már létező weboldalai között, vagy egy tartalomaudit elvégzése. Ez segít rávilágítani az esetleges hiányosságokra (hiányzó témák, túl kevés kulcskifejezés egy-egy témára), és így láthatod majd, hogy hol van szükség további tartalmakra.

 

2. SEO taács: Optimalizáld webhelyed szerkezetét

A jelenlegi helyzeted ismerete és a hiányosságok pótlására kidolgozott terv ugyan jó kiindulópontot biztosítanak, de rövidesen belátod majd, hogy ezek mit sem érnek, ha tartalmaid nincsenek megfelelően elrendezve.

 

A felhasználói élmény, a termékek/szolgáltatások kínálatának, és az aktuális kulcsszó trendek kiegyensúlyozásával úgy építsd fel webhelyed szerkezetét, hogy a legfelső, legáltalánosabb kategóriáktól a legalsó, legspecifikusabbakig haladsz. Jó eséllyel jelenlegi webhelyed már eredetileg is ilyen hierarchia alapján készült el.

 

Azonban a SEO hiányában a webhely-navigáció és szerkezet gyakran egy belső rendszerezési nézet alapján készülnek el. Ezzel a probléma az, hogy a webmester saját véleménye alapján alakítja ki mindezt anélkül, hogy figyelembe venné, hogy mire és hogyan keresnek rá a lehetséges látogatók.

 

Ha azonban egy webhely minden oldalát potenciális belépési pontként és aktuális kulcsszavak landing oldalaként kezelsz, azzal sokkal több lehetőséget adsz magadnak rangsorolás és láthatóság szempontjából.

 

Ha túl sok kifejezésre próbálsz egyetlen oldalt optimalizálni, azzal csak saját törekvéseidet ásod alá és üzeneted túl híggá válik majd.

 

Messze járunk az egyetlen kulcsszavas oldalak korától, de ugyanakkor nem várhatod azt, hogy széleskörű témaköri lefedettséggel, de kevés kifejezéssel és oldallal jó rangsorolást érhetsz majd el. A „kevesebb több” nem működő stratégia, ha a tartalomról van szó.

 

3. SEO tanács: Végezd el az on-page  optimalizálást

Ne kövesd azok példáját, akik kampányaikban elhanyagolják az on-page SEO alapjait. A SEO alapok és legjobb szokások a mai napig esszenciális fontosságúak.

 

A remek tartalmak létrehozása és megfelelő rendszerezésük önmagában nem elég. Ha egy felhasználó és a Google számára szeretnél kontextust kialakítani, akkor megfelelő kategorizálásra lesz szükséged.

 

Ha valamit kerülnöd kell, az a rossz felhasználói élmény webhelyed összes oldalán. Ha például egy lehetséges ügyfél whiskyt szeretne vásárolni egy legénybúcsúra, de nem tudja, hogy pontosan milyen típusú terméket szeretne, és a kategória lap helyett egyből egy bizonyos termék oldalára bukkan rá (ami véletlenül messze meghaladja a keretét), akkor jó eséllyel távozik a webhelyről. Ez történhet akkor, ha annak a bizonyos terméknek az oldala jobb rangsorolást ér el, mint a kategóriáé.

 

Az on-page változóknak még mindig van értékük. A cél nem az, hogy egyetlen címke vagy kulcsszavakkal feltöltött főszöveg változtassa meg az oldal rangját, hanem hogy az összes tényező együttesen dolgozzon azért, hogy egy jól rangsoroló, mégis témához releváns tartalommal szolgálhass olvasóidnak.

 

Ha mindent sikerül a helyére raknod, akkor utána több időd lesz az optimalizálás aprólékosabb részleteire koncentrálnod.

 

4. SEO tanács: Ne feledkezz meg a keresőoptimalizálás többi részéről sem

Amikor információs szerkezeted illeszkedik kontextus-kialakítási stratégiádhoz és on-page SEO szempontjából is jó helyzetben vagy, ideje az apróbb dolgokra és az egyéni változók tesztelésére koncentrálnod.

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy itt meg is állhatsz. Nem szabad elvetni SEO stratégiád többi részét sem, beleértve a befolyást, ami kéz a kézben jár a kiépített relevanciával.

 

Amikor sikerül egy tetőtől-talpig kiegyensúlyozott webhelyet létrehoznod magadnak, elkezdhetsz külső hivatkozásokat építeni webhelyed irányába anélkül, hogy a már korábban emlegetett hígítástól vagy „kannibalizációtól” kellene tartanod, hiszen ezek a hivatkozások egy-egy specifikus oldalt céloznak meg.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!