Online marketing szakszótárunkban a remarketing jelentéséről, magyarázatáról olvashatnak.

EN

Remarketing



A remarketing definíciója

A remarketing az a folyamat, amely során kifejezetten olyan felhasználókat célzol újra az interneten, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád, vagy kínálatod iránt. Ezek általában azok a látogatók, akik jártak ugyan márkád webhelyén, de nem konvertáltak rajta (pl. nem vásároltak semmit). A remarketing segít „visszacsalogatni” ezeket a felhasználókat webhelyedre, és konverzióra ösztönözni őket.

Remarketing hirdetéseidet az alapján készítheted el, hogy milyen konverzióra szeretnéd rávenni az újracélzott felhasználókat. A leggyakoribb cél az értékesítés, de persze konverziónak számít például egy asztalfoglalás, egy időpontkérés, egy ajánlatkérés, vagy akár egy email listára való feliratkozás is.

 

A remarketing előnyei

A remarketing legfőbb előnye, hogy segít újra márkádra fordítani célközönségedre figyelmét, függetlenül attól, hogy az értékesítési tölcsér melyik szakaszában járnak éppen.

Egy másik fontos előny, hogy a remarketing kampányok kifejezetten olyan felhasználókat céloznak újra, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt. Ez azt jelenti, hogy kevesebb pénz pazarlódik el a felesleges, érdektelen kattintásokra.

 

A remarketing működése

A remarketing hirdetések kifejezetten az alapján célozzák újra a felhasználókat, hogy hogyan viselkedtek webhelyeden.

A dinamikus remarketing kampányok (mint amilyeneket a Google Ads is kínál) egy lépéssel tovább viszik ezt a koncepciót, és konkrétan azokat a termékeket jelenítik meg a hirdetésekben, amiket a felhasználó megtekintett egy márka webhelyén.

 

A remarketing típusai

A remarketingnek többféle típusa van, így korábbi érdeklőidet az internet azon részein érheted el újra, ahol a legnagyobb eséllyel találkoznak majd hirdetéseiddel.

 

Display remarketing hirdetések

Ezek a leggyakoribb remarketing reklámok az interneten. A display remarketing hirdetések általában vizuális jellegűek, és gyakran az a termék, vagy szolgáltatás jelenik meg bennük, amit az újracélzott felhasználó megtekintett a márka webhelyén.

A display remarketing hirdetéseknek két fő kategóriája van:

  1. A Google a Google Display Networkhöz tartozó webhelyeken és platformokon jeleníti meg remarketing hirdetéseit. Ebbe a hálózatba több ezer webhely és számos platform (beleértve a Google termékeit) tartozik bele.
  2. A remarketing a közösségi platformokon is jelen van. A Facebook, a Twitter, és más közösségi hálózatok is kínálnak remarketing hirdetéseket felületeiken, amiket felhasználóiknak jelenítenek meg. Ezek a hirdetések úgynevezett „nyomkövető képpontok” segítségével működnek, amelyeket a webmesterek helyezhetnek el webhelyeiken, Amikor egy felhasználó megérkezik a webhelyre, a nyomkövető képpont begyűjti az adataikat, hogy aztán az adott platform releváns remarketing hirdetéseket jeleníthessen meg a felhasználónak.

 

Email remarketing hirdetések

Az email remarketing egy szintén gyakran használt eszköz az érdeklődők „visszacsalogatására”. A webáruházak előszeretettel alkalmazzák, például amikor valaki termékeket helyez kosarába, de nem adja le végül a rendelését. Ilyenkor az áruház egy emlékeztető emailt küld ennek a „majdnem vásárlónak”, hogy ne felejtse el megrendelni a kiválasztott termékeket. Gyakran még egy kisebb kedvezményt is mellékelnek az automatizált üzenetben, afféle ösztönző gyanánt.

Az email remarketing persze nem csak a „majdnem vásárló” felhasználók újbóli elérését teszi lehetővé, hiszen bármi más is kiválthatja ezeket az emaileket, amit egy felhasználó webhelyeden csinált, vagy nem csinált: például, ha csak félig töltött ki egy űrlapot.

 

Videó remarketing hirdetések

A videó remarketing hirdetések ugyan azon a „korábbi érdeklődési” elven működnek, mint a fent felsorolt hirdetések, azzal a különbséggel, hogy a felhasználók videómegtekintési szokásait veszik figyelembe, illetve, hogy a hirdetések is videós formában jelenhetnek meg a felhasználók számára.

A leggyakrabban a YouTube-on találkozni velük, ami szintén a Google hirdetési rendszerébe tartozik.

Mivel a videók audiovizuális jellegűek, rengeteg információt képesek átadni rövid idő alatt.




Gyakori kérdések


Mi az a remarketing?

A remarketing az, amikor hirdetéseiddel kifejezetten azokat a felhasználókat célzod meg, akik korábban már érdeklődtek az interneten márkád iránt.


Hogy működik a remarketing?

Miután valaki webhelyedre érkezik, az ott működő hirdetési rendszer elkezdi „követni” az illetőt az interneten, hogy releváns hirdetéseket jeleníthessen meg neki. Ezek a hirdetések gyakran a megtekintett termékeket, szolgáltatásokat tartalmazzák.


Mire jó a remarketing?

Mivel a remarketing hirdetések kifejezetten korábban érdeklődő felhasználókat céloznak meg, nagyobb az esélye, hogy ezek a személyek konvertálnak is majd webhelyeden. A remarketing hirdetések afféle emlékeztetők, hogy miért érdemes visszatérniük márkád webhelyére.


Hol lehet remarketinget használni?

A Google, illetve a legnagyobb közösségi platformok (Facebook, Twitter, stb.) is kínálnak remarketing hirdetési lehetőségeket.


Hatékony honlapüzemeltetés Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!