Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?


2018/12/07
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Sokan még csak nem is hallottak a Redditről, vagy sosem foglalkoztak vele, mert egyszerűen nem tudják komolyan venni. Pedig sok világcég sikerrel kommunikál a Redditen. Mutatjuk a gyakorlati példákat!

Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

Gyakori indok, hogy a Reddit egy nagy összevisszaság – látszólag véletlenszerű tartalmak, egy érthetetlen pontozási rendszer, „odacsapott” hivatkozások, és több közösség, mint atom az univerzumban.

 

Azonban ha csak egy esélyt is adsz a Redditnek, akkor hamarosan rájössz majd, hogy az elsőre kaotikusnak tűnő külső egy nagyon is rendezett, testre szabható felhasználói élményt rejt, egy érdeklődő, aktív közösségben.

 

Sok marketinges nem foglalkozik a Reddittel, ami neked jó hír, mert ha kissé megismered a platformot, és használni kezded, akkor már ennyivel eléjük léphetsz – mint azt bizonyára tudod, a digitális marketingben fontos, hogy ott érd el közönségedet, ahol szívesen tartózkodnak.

 

De miért ignorálja a legtöbb marketinges a Redditet? Nos, mert az itteni közösségeket nem egyszerű megnyerni, és manapság mindenki a gyors, egyszerű, olcsó megoldást akarja.

 

A Reddit felhasználóknak („szaknyelven” redditorok) megvan a maguk esze, és könnyedén leleplezik, ha csak a marketing miatt jössz a platformra (amiért egyébként bannolás is járhat). Viszont ha van elég türelmed, és hajlandó vagy a közösség részévé válni, akkor rengeteg hasznod származhat a Redditből – forgalmat vonzhatsz webhelyedre, építheted márkádat, kipróbálhatsz új termékeket (vagy akár el is adhatod őket), megismerkedhetsz közönséged érdeklődési köreivel és szükségleteivel, és még számos egyéb pozitívumra számíthatsz.

 

Marketing konzultáció és audit

Meggyőző statisztikák a Redditről

Persze betanulni egy új platformot (főleg egy olyan nyüzsgőt és összetettet, mint a Reddit) nem mindig egyszerű. Ha még mindig nem vagy biztos benne, hogy érdemes foglalkoznod a platformmal, akkor íme néhány idén nyáron összegyűjtött statisztika, amik biztosan meggyőznek majd:

 

- A Reddit a világ 7-edik legnépszerűbb webhelye, és több mint 330 millió aktív havi felhasználóval rendelkezik. Ezen felhasználók 44%-a mobilról (böngészőből vagy alkalmazásból) éri el a platformot.

 

- A felhasználók nagy része (79%) a 18-34 éves korosztályt képviseli, és ugyan ez a korosztály felelős a mobilforgalom 58%-áért is.

 

- A Redditen több mint 46 millió keresést végeznek naponta, és havonta átlagosan 14 milliárdszor jelenik meg a platform a felhasználók képernyőin. Naponta 370 ezer új bejegyzés érkezik a Redditre, ami havonta összesen több mint 10 millió új bejegyzést jelent.

 

- Végezetül meggyőző adat az is, hogy a Redditen több mint 138 ezer aktív közösség működik.

 

Elég ennyi? Akkor ismerkedjünk meg közelebbről is a Reddittel!

 

Miért olyan egyedi a Reddit?

A Redditet alapjáraton nem hasonlíthatod egyetlen népszerűbb közösségi hálózathoz sem. A platform közösségi új, érdekes dolgokat szeretnek felfedezni és megosztani a többi érdeklődővel, és gyakran nagyon mély és tanulságos beszélgetéseket folytatnak egymással (persze itt is vannak kivételek).

 

A Redditen ráadásul szinte minden létező témával találkozhatsz, és mindegyiknek van egy saját kategóriája, vagyis subredditje („al-reddit”). Minden felhasználó magának állíthatja össze, hogy mely subredditek tartalmát szeretné látni „hírfolyamában”. Ez élesen eltér például a Facebooktól, ahol a felhasználók szívesebben látnak tartalmakat ismerőseiktől és családtagjaiktól, és kevésbé kedvelik azokat a bejegyzéseket, amiket a márkák próbálnak rájuk erőltetni.

 

A platform ráadásul 2005-ös indulása óta folyamatosan fejlődik, és új funkciókkal bővül.

 

A Reddit alapjai

 

Reddit bejegyzések

Egy Reddit bejegyzés lehet szöveg, hivatkozás, kép, vagy videó, de bármilyen posztot is készítesz, a legfontosabb, hogy csak az olyan subredditekkel foglalkozz, amelyek kapcsolódnak is márkádhoz, vállalatodhoz.

 

A bejegyzésekkel kapcsolatban sok szabály lehet egy-egy subredditben, és mindegyik ilyen kisebb (vagy nagyobb) közösségnek megvannak a saját szabályai. Ismerkedj meg ezekkel, mielőtt időt és erőfeszítést fektetsz egy subredditbe.


Reddit profilok

A Reddit profilok hasonlóan működnek, mint sok más közösségi hálózat. Egy felhasználó bejegyzéseket tehet közzé a profilján, és mások követhetik, és privát üzeneteket küldhetnek neki.

Számos világmárka – köztük az Audi, a Time magazin, a Nintendo, és még sok más – rendelkezik saját, hivatalos Reddit profillal. Nem véletlenül.

 

AMA – Kérdezz bármit

A Redditen népszerű az úgynevezett AMA (Ask Me Anything, vagyis „Kérdezz bármit”) formátum, amiben a felhasználók kérdéseket tehetnek fel a beszélgetés kezdeményezőjének. Még saját subreddit (https://www.reddit.com/r/IAmA) is készült ehhez, ahol számos híresség (Barack Obama, Elon Musk, Sir Ian McKellen) is csinált már kérdezz-feleleket. Ha eléggé felkapottá válnak, AMA-kra a média is felfigyelhet.

 

Szponzorált tartalmak

A cégek szponzorált bejegyzéseket is készíthetnek, amelyek a Reddit asztali verziójában, illetve mobilalkalmazásában jelenhetnek meg. A bejegyzések futtatása naponta legalább 5 dollár, de nagyobb horderejű hirdetésekre is lehetőség van.

 

Hogyan lehetsz sikeres a Redditen?

A következőket tartsd észben, és minden rendben lesz:

  • Légy a közösség aktív tagja
  • Ne próbáld meg kijátszani a rendszert, vagy a közösséget
  • Ne akard agresszíven marketingelni magadat vagy márkádat – a felhasználók sosem kedvelték ezt, nem ezért járnak a Redditre

 

A Redditet sikeresen használó márkák mind tartják magukat ehhez a három „aranyszabályhoz”.

 

A közhiedelemmel ellentétben a Redditen nem nehezebb érvényesülni, mint más hálózatokon, csak sokkal átlátszóbbnak kell lenni. Egy friss hozzáállással és egy új, Reddithez illő stratégiával komoly sikereket érhetsz el a platformon!


Sikeres márkák a Redditen

A Redditet – mint ahogy azt már fentebb említettük – számos márka használja aktívan célközönsége elérésére.

 

Transamerica – A Reddit, mint fókuszcsoport

A Transamerica egy pénzügyi óriásvállalat az Egyesült Államokban, ami alá többféle biztosítási és befektetési cég tartozik. 2014-ben a márka egy kampányt indított a Redditen, amelyben a közönségét használta fel fókuszcsoportként, hogy hasznos pénzügyi segédtartalmakat készíthessen a Reddit felhasználók számára.

 

A cég először is azonosította a legjobb közönséget, amit megcélozhatott egy pénzügyi subredditen. Mind a főcím („A Transamerica érthetőbbé szeretné tenni a dollárokat a Reddit számára”), mind pedig a tartalom jól kidolgozott volt.

 

Mivel a bejegyzést közvetlenül a Redditen készítették, így a főcímhez nem tartozott külső hivatkozás. A Transamerica tisztában volt vele, hogy a felhasználók jobban szeretik, ha az ilyen jellegű tartalmakért nem kell elhagyniuk a platformot.

 

A márka továbbá megemlítette, hogy Reddit felhasználók is vannak a munkatársai között (még képeket is mellékelt erről), illetve elmagyarázta, hogy kizárólag a redditorok számára készült tartalommal szeretnék ellátni az olvasókat.

 

Mit csináltak jól?

  • A beszélgetés szerves résztvevői maradtak, és minden kérdést megválaszoltak
  • Ahol elfért, humorosra fogták a stílusukat
  • Őszinték és kimértek maradtak, amikor azt mondták róluk, hogy csak a marketing miatt csinálják az egészet

 

A fókuszcsoport után a Transamerica olyan vizuális tartalmakat készített, amelyek megválaszolták a felhasználók kérdéseit. Ezek a tartalmak márkahűek voltak, és a Reddit színeit, betűtípusait, és vizuális stílusát használták.

 

De itt még mindig nem álltak meg. A Transamerica visszament a fókuszcsoport beszélgetésébe, és minden kérdés alá belinkelte azokat a tartalmakat, amik arra éppen választ adtak. A cég a teljes folyamat minden egyes részében a Reddit szabályai szerint játszott – a közösség aktív tagja volt.

 

Mit nyertek ezzel?

  • Márkatudatosságot
  • Tartalomötleteket, amiket a Redditen kívül is felhasználhattak
  • Közvetlen ügyfél-interakciókat
  • A webhelyükre írt cikkeket és arra mutató hivaktozásokat

 

BridgfordStore Beef Jerky – Értékesítés a Redditen

Persze, a Transamerica egy hatalmas cégóriás, de nem csak a nagy játékosok nyerhetnek a Redditen. 2010-ben a BridgfordStore Beef Jerky egyik alkalmazottja felfigyelt rá, hogy a redditorok sokallják a beef jerky (szárított marhahús) magas árait. Ezért a márka egy 25%-os árkedvezményt ajánlott fel, kizárólag a Reddit felhasználóknak. Mondanunk sem kell, azonnal belopták magukat az emberek szívébe (és hasába).

 

A BridgfordStore alkalmazottja azért tudott olyan könnyedén kommunikálni a Reddit közösségével, mert ő is a részese volt. Felfigyelt a problémára, utánajárt, és felfedezett egy lehetőséget a helyzetben – egy lehetőséget, hogy segíthessen.

 

A különleges ajánlatot egy Reddit bejegyzésben jelentette be, de a márka még itt sem vett vissza a lendületből: a bejegyzést egy AMA követte, amiben rengeteg visszajelzést kaptak, többek között megerősítést arról, hogy a kampánynak köszönhetően egyre többekhez jut el a márka híre: egy hozzászóló megjegyezte, hogy egy vásárlása során többeknek is ajánlotta a kedvezményes terméket, és hogy a többi vásárló is nagyon örült az ajánlatnak.

 

Hogy teljes legyen a kép a redditor munkatárs a cég értékesítési adatait is kiposztolta a Redditre, hogy megmutassa a platformnak, milyen sikeres is volt a kampány. A bejegyzés szerint összesen 23 ezer dollárral gazdagodott a márka a Redditnek köszönhetően. Az ilyesfajta átlátszóságot nagyra értékelik a platformon.


 

SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Befektetésarányos megtérülés

Számos cég egyik legfontosabb statisztikája: megmutatja, hogy a hirdetéseid profitot...

Nyomon követés

A nyomon követés egy webhely vagy értékesítési oldal...

URL

Az oldal URL-je lényegében az oldal webcímét jelenti. Az URL a „Uniform Resource...

Kulcsrakész üzlet

Kulcsrakésznek nevezzük azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyeket a vásárló...

Spamcsapda

Mi is az a spamcsapda?   A spamcsapda egy olyan email cím, ami valaha...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.