A LinkedIn egy szakmai közösségi portál, mely a többivel ellentétben nem arra való, hogy megtaláld régi osztálytársasaidat, sokkal inkább az üzletről szól. Ha leegyszerűsítem, olyan az egész, mint egy nagy önéletrajz adatbázis, ahol mindenki azzal „villog

EN

LinkedIn



A LinkedIn definíciója

A LinkedIn egy kifejezetten szakemberek számára létrehozott közösségi platform, amely jelenleg több mint 600 millió felhasználóval rendelkezik a világ több mint 200 országából. Más hétköznapi közösségi hálózatokkal ellentétben a LinkedInen az ember nem baráti célból ismerkedik, hanem más szakemberekkel igyekszik megerősíteni meglévő üzleti kapcsolatait, vagy próbál újakat kialakítani.

 

A LinkedInen tehát nem feltétlenül az számít, hogy kinek hány „ismerőse” van, hanem hogy milyen jellegű a kapcsolat két felhasználó között.

 

A LinkedIn elsődleges célja tehát a kapcsolatépítés, azonban ezen kívül számos más, közösségi platformoktól megszokott funkcióval is rendelkezik. Például a személyes profilon kívül létre lehet hozni profilokat cégek számára is, lehet bejegyzéseket írni, külső tartalmakat megosztani, és a platform még egy saját hirdetései rendszerrel is rendelkezik.

 

Általánosságban minden üzleti és más B2C szakembernek érdemes jelen lennie a LinkedInen. A platform egyedi funkcióinak köszönhetően még álláskeresésre is alkalmas lehet.

 

Hasznos tudnivalók a LinkedInről

A LinkdeInre – mint sok más közösségi hálózatra – ingyenesen lehet regisztrálni, azonban van a felhasználók prémium fiókot is igényelhetnek, amelyek további funkciókat kínálnak.

 

A LinkedIn profilok nyilvánosak, és nem csak a LinkedIn keresőjében, hanem internetes keresőmotorokban (pl. Google) is rátalálhatnak az emberek (habár ez valószínűleg csak akkor fordul elő, ha a felhasználók konkrétan egy személy nevére keresnek rá). A fiók biztonsági beállításaiban megadható, hogy csak nagyon minimális információ jelenjen meg a nem LinkedIn felhasználóknak.

 

Hasonlóképpen más közösségi platformokhoz, a LinkedInen is rá lehet keresni emberekre, cégekre, és lehet őket követni, vagy kapcsolatba lépni velük (ez az „ismerősnek jelölés” megfelelője a LinkedInen).

 

Ha gyorsan szeretnél kapcsolatba lépni néhány üzleti partnereddel, akkor importálhatsz egy külső email listát (például a Gmail-ből), hogy könnyedén rátalálj azokra, akikkel korábban már dolgoztál, vagy esetleg ügyfeleid voltak.

 

A LinkedInen vannak úgynevezett csoportok, amik különféle iparágakhoz vagy jártasságokhoz kapcsolódó témákkal foglalkoznak. A tagok részt vehetnek a beszélgetésben, és akár még álláslehetőségeket is posztolhatnak. Vannak nyílt és zárt csoportok is – ez utóbbiakban a csoportvezetőknek kell elfogadniuk a felhasználók csatlakozási kérelmeit.




Gyakori kérdések


Mi az a LinkedIn?

A LinkedIn egy szakemberek számára kialakított közösségi platform. Működése szempontjából sokban hasonlít a Facebookra, csak családi fényképek és receptek helyett üzleti híreket, esszéket, prezentációkat szokás megosztani rajta, és szakmai témákat megvitatni.


Mire jó a LinkedIn?

A LinkedIn az üzleti, szakmai kapcsolatok kiépítésének platformja, de akár munkakeresésre és marketingre is használható. Éppen ezért a legtöbb B2B marketinges is jelen van rajta, hiszen sok céges ügyféllel alakíthatnak ki kapcsolatot a platformon.


SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!