Ismerd meg a kulcsszó kutatás, azaz a keyword research pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
fooldal > Szakszótár > Kulcsszó kutatás

Kulcsszó kutatás


A kulcsszó kutatás célja megkeresni és azonosítani azokat a kulcsszavakat, amelyeket az internet felhasználók használnak a tartalmak keresésekor. A webmester felkutatja ezeket a kulcsszavakat, majd a kutatási eredményei alapján optimalizálja webhelyét a forgalom fellendítésére, sikeres PPC kampányok megindítására, felkapott réspiacok felfedezésére vagy valamilyen más célból.

A kulcsszó kutatás során első sorban a keresés pontos megfogalmazását szokás kutatni, illetve hogy egy bizonyos kulcsszó vagy kifejezés milyen gyakran tűnik fel egy keresésben egy nap, hét, vagy hónap alatt. A megfelelően elvégzett kutatás során szerzett tudás aztán lehetővé tenné egy marketing szakember számára, hogy jövedelmezőbb kulcsszavakra optimalizálhassa webhelyét, vagy PPC kampányait.

 

Példa a kulcsszó kutatásra

 

Egy dohányzásról való leszokást segítő oldal esetén például a „hogyan szokjunk le a dohányzásról” kifejezés helyett a „leszokni a dohányzásról” kifejezést alkalmazná, mert a kutatása szerint háromszor akkora forgalomra tehetne így szert. 

 

Kulcsszó kutatás menete

 

A kulcsszó kutatást általában valamilyen külön erre a célra fejlesztett program segítségével szokás elvégezni, amely több millió valódi keresést vizsgál meg egy vagy több keresőmotortól származó példaforrásokból egy adott időszakban.
A kutatás gyakran egy egyszerű kulcsszóval indul, mint például „golf”, a program feladata pedig rátalálni az összes specifikus kulcsszóra, amelyekre a felhasználók rákeresetek. Az eredmény egy több száz, vagy több ezer kulcsszóból álló lista is lehet (a program beállításaitól függően).

 

A legtöbb kulcsszó kutató program további információkat is megjelenít a kulcsszavakról, mint például hogy naponta hányszor kerestek rájuk, vagy hogy hány konkurens webhely célozza meg az adott kulcsszót a Google-on. A jobb minőségű programok még az AdWords liciteket, az AdWords kampányok számát és egyéb adatokat is megjelenítenek.

A program által készített kulcsszólistát ez után a felhasználó a saját igényei szerint szerkesztheti. Az irreleváns találatokat törölni kell, az ígéretes találatokat pedig újra kell futtatni a programon, hogy újabb az variációkat fedezhessen fel.

 

Kulcsszó kutatás – a jó kulcsszavak ismérvei

 

A cél olyan kulcsszavakat találni, amelyekre az alábbiak jellemzők:

 

  • Kapcsolódnak ahhoz a termékhez, amiket reklámozni szeretnél.
  • Megfelelő mennyiségű napi keresés érkezik rájuk.
  • Minél kisebb verseny zajlik értük. Ez azért fontos, mert minél kevesebben céloznak meg egy kulcsszót, az annál alacsonyabb licitárral rendelkezik. Ez első sorban a PPC hirdetőkre és a SEO szakemberekre vonatkozik. Az AdSense közvetítők épp az ellenkezőjét keresik ennek: olyan kulcsszavakat, amelyekért nagy a verseny, és magas kattintásonkénti keresetet ígérnek.
  • Olyan jelentésük van, amely azt sugallja, hogy a felhasználó pénzt tervez költeni. Például a „fűnyíró” szóra kereső felhasználók valószínűleg csak általános információkra kíváncsiak a fűnyírókról, míg a „benzines fűnyíró Budapest” kifejezésre keresők feltételezhetően vásárolni is szeretnének egyet.
     

Érdemes megjegyezni a kulcsszó kutató programokkal kapcsolatban, hogy adataikat a keresők adatbázisának csupán egy nagyon apró részéből nyerik, és így az eredményeik nem feltétlenül reprezentálják az aktuális helyzeteket. Éppen ezért az így talált (főleg ritkán keresett) kulcsszavakra indított AdWords kampányokat érdemes folyamatosan figyelni és tesztelni.
 


Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Szűrőbuborék

A „filter bubble” (filter/szűrőbuborék) egy olyan intellektuális...

Eltakarás

Eltakarás magyarázata   Eltakarásnak, vagy Cloakingnak nevezzük, amikor egy weboldalból...

Szöveges hirdetés

Mit jelent pontosan a szöveges hirdetés, azaz a Text Ad? Olyan online...

Földrajzi hely alapú célzás

Lehetővé teszi, hogy a lehetséges ügyfeleket tartózkodási helyük alapján célozd meg a...

Árképzés

Egy termék sikeres marketingjének egyik legfontosabb szempontja a megfelelő árképzés, azaz egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.