Ezeket kellene kérdezned online szállodai marketing tanácsadódtól

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ezeket kellene kérdezned online szállodai marketing tanácsadódtól

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ma már nem kérdés, a hotel marketing legfontosabb eleme az online marketing, mely azonban napról napra változik, fejlődik, így sok szálloda kiszervezi ezeket a folyamatokat online marketing tanácsadóknak. Rengeteg azonban a hamis arany, nézzük át együtt, milyen céget érdemes választanod! 

Ezeket kellene kérdezned online szállodai marketing tanácsadódtól

Ma sokkal több ember keres szálláslehetőségeket az interneten, mint korábban bármikor – ez a szám pedig egyre csak nő és nő.

 

Ennek ellenére mégis rengeteg olyan szállodatulajdonossal találkozhatunk, akik nem képesek felismerni az online marketing szerepét, vagy egyszerűen nem hajlandók segítséget kérni ahhoz, hogy létesítményük marketingjét felvirágoztassák az interneten.

 

Ez az elővigyázatosság valamilyen szinten érthető – az internetes marketing elmúlt éveiben rengetegen adták ki magukat „online marketing tanácsadónak” azzal a céllal, hogy kihasználják a gyanútlan, tapasztalatlan cégek felkészületlenségét. A pénzbeli veszteségek már önmagukban komoly érvágásoknak számítottak az ilyen cégek számára, de gyakran előfordult az is, hogy az szóban forgó „tanácsadó” több kárt tett egy vállalat webhelyén, mint amennyit segített.

 

Manapság szerencsére csökkent az ilyen kontárok száma, és rengeteg cég sokkal naprakészebb az online helyzetet illetően. Sokan azonban inkább saját maguk self PR kommunikációjában jeleskednek, mint az ügyfelek fellendítésében. A Google ma már sok mindenben segít, könnyű kideríteni, ki a valóban eredményeket elérő szakértő. Azonban ennek ellenére sosem árt elővigyázatosnak lenni a kevésbe szerencsés esetek elkerülése végett.

 

A következőkben olyan szakmai kérdéseket sorolunk majd fel, amelyekkel ellenőrizheted, hogy a magát online szállodai marketing tanácsadóként reklámozó személy vagy vállalat valóban megfelelő szaktudással rendelkezik, vagy több kárt csinál majd, mint amennyi segítséget valaha is nyújthatna.

 

0. Kérdés: Mit mondd róla a Google?

 

Ez a nulladik pont. Ha ezen megbukott, tovább se menj! Ma már a Google pontosan tudja, ki menyit ér (ez nem az Instagram, nem tolhatsz magadra mindig egy mindent takaró Valencia filtert). Nehéz becsapni az algoritmusát, a keresőoptimalizálás segítségével nem érhetsz el jó pozíciókat, ha nem vagy valóban jó az adott területen. Gyakran olvasom önéletrajzokban, weboldalak leírásaiban, hogy az adott ember vagy cég online marketing tanácsadónak vallja magát, azonban a Googleben rákeresve sehol sem találom. Ha a Google nem értékeli őt, te se tedd! VIGYÁZZ! Ne a fizetett találatokat nézd, kerüld el a hirdetéseket, csak az utána következő találatok vannak ott azért, mert relevánsak! 

 

1. Kérdés: „Mit csinálunk rosszul?”

 

Egy igazi online marketing tanácsadó minden szépítés nélkül megmondja majd, hogy például mi a baja a webhelyednek. Borzalmas a design, esetleg végtelenül lassú az oldal, rosszul keresőoptimalizálható, vagy nem biztonságos a webhelyed motorja, stb. Ez az őszinteség és a bizalom jele. Tény, hogy egy tanácsadó számára sem könnyű bevallani ezt, hiszen konfrotnálódnia kell az ügyféllel, de ez az a visszajelzés, amire szükséged lesz.

 

Lehet például, hogy szállodád Facebook oldala áll romokban, és hiába van rajta 20 ezer követő, senkit sem érdekelnek azok a dolgok, amiket megosztasz rajta. Esetleg a rosszul beállított Google AdWords kampányaid azok, amelyek minden nap egy lépéssel közelebb visznek a csődhöz.

 

Bármi is legyen a probléma, egy jó tanácsadó nem fél majd megemlíteni azt.

 

2. Kérdés: „Hogyan mérhető a siker?”

 

Ha egy online marketing tanácsadó szeretné igazán boldoggá tenni ügyfeleit, akkor ő lesz az, aki előbb felteszi nekik ezt a kérdést.

 

A legtöbb ügyfélnél általában a profitnövelésben merül ki a siker fogalma, míg mások azt szeretnék, hogy többen felismerjék márkájukat az interneten, esetleg hogy hatékonyabbak legyenek PPC kampányaik, nagyobb konverziós arányra vágynak, stb… Nem szabad azonban az eszközök sikerességét a projekt sikerességével összemérni. A siker igazából Számodra a szobafoglalás és a rendezvényhelyszín ajánlatkérés lesz. Mi ezt nevezzük konverziónak.

 

Egy jó online marketing tanácsadó először értelmezi a célt, majd megállapítja, hogy miként lenne képes saját módszereivel „lemérni a sikert”. Mivel a siker mérése meglehetősen összetett is lehet technikailag (ez az adott esettől függ), ezért nem feltétlenül kapsz majd meg minden részletet az összes adat közül – a legtöbb tanácsadó egyszerűsített formában mutatja majd be az eredményeket, egy jelentés formájában. Itt jön a következő (két) kérdésed…

 

3. Kérdés: „Hogy láthatom majd, hogy milyen munkát végez? Kapok majd valamilyen jelentést?”

 

Minden tanácsadó vagy tanácsadó iroda sajátos módon mutatja be egy adott időszak teljesítményét.

 

Vannak olyan tanácsadók, akik a személyes megbeszéléseken kívül gyakrabban kiküldött emailes jelentéseket is küldenek az ügyfeleknek, vagy telefonon, esetleg Facebook zárt csoporton keresztül veszik fel a kapcsolatot velük. A lényeg az, hogy olyan tanácsadót keress magadnak, aki képes és hajlandó egy általad preferált módon kommunikálni a szükséges információkat, méghozzá megfelelő gyakorisággal.

 

4. Kérdés: „Kiszervezik-e a munka egy részét?”

 

Az online marketinghez erős bizalomra van szükség – nem mindegy, hogy kinek biztosítasz hozzáférést márkád webhelyéhez, közösségi fiókjaihoz, AdWords kampányaihoz, stb. Ezek mind hosszú távú hatást gyakorolhatnak márkád teljesítményére és hírnevére. A kérdés csak az, hogy a végeredmény pozitív, vagy negatív.

 

A kiszervezés nem feltétlenül rossz dolog, de bizonyos esetekben kikerülhet a kezedből az irányítás. A fenti, kiszervezésre vonatkozó kérdést tehát az alábbi kérdésekkel érdemes folytatni:

 

  • Ki férhet hozzá a szálloda fiókjainak jelszavaihoz?
  • Ellenőrzik-e azt a munkát, amiket az erre vállalkozók végeznek?
  • Hogyan oldják meg a minőségellenőrzést?
  • Felvehetem-e a kapcsolat ezekkel az emberekkel, vagy minden kommunikáció a tanácsadókon keresztül történik majd?

 

Ezek a kérdések rendkívül fontosak, hiszen nem mindegy, hogy ki mekkora szabadságot kap webhelyeden és egyéb online fiókjaidban. A tanácsadó ezen kérdések után megerősítheti, hogy minden felelősséget ő (vagy az irodájuk) vállal-e.

 

Bizonyos esetekben a tanácsadó iroda nem szervez ki semmit, és minden munka (kutatás, tartalomkészítés, minőség-ellenőrzés, fiókok kezelése, stb.) „házon belül” zajlik. Így dolgozik pl. a Marketing Professzorok Kft. is.

 

5. Kérdés: „Minden kampány egyszerre fut, vagy van lehetőség egyszerre csak egyet elindítani?”

 

Meglehet, hogy a tanácsadó egy ötször akkora árajánlattal áll elő az összes kampányra, mint amennyit összesen költeni szerettél volna egy-egy hónapban.

 

Mi ilyenkor a teendő? Először is figyelembe kell venned, hogy melyek azok a kampányok, amelyek valóban gyors, rövidtávú eredményeket hozhatnak majd, és amelyeknek tényleg van értelmük. Nem érdemes például újracélozni azokat az ügyfeleket, akik egyszer már webhelyedre tévedtek, ha egyébként sem nézi azt senki.

 

Egy jó tanácsadó segít majd felállítani ezt a fontossági sorrendet, és a kampányokat nem csak egyszerre kínálja, hanem egy hosszútávú kampánytervbe sorolja majd őket, hogy egyszerre tényleg csak annyi fusson, amennyire szükség van, és amennyit költségvetésed megenged. Ha a későbbiekben látható a fellendülés, akkor meglehet, hogy további kampányokat is érdemes lesz majd beindítani.

 

6. Kérdés: „Mikortól lesznek láthatóak az eredmények?”

 

Ha a tanácsadó megemlíti, hogy már egy hónapon belül látható eredményeket hoz majd webhelyed konverzióiban, akkor kérdezz rá, hogy hogyan tervezi megvalósítani ezt.

 

Bizonyos módszerek, például a fizetett hirdetések azonnali eredményeket hozhatnak, de idővel tovább optimalizálhatók a további eredmények érdekében.

 

Léteznek persze ingyenes módszerek is, amelyeknek sokkal több időre van szükségük, hogy kibontakozhassanak. Itt rengeteg tényező játszik, és nem ritka, hogy akár fél, vagy egy évet kell várni arra, hogy az eredmények láthatóvá váljanak. Ilyen például az organikus keresés, a blogoptimalizálás, vagy a közösségi média is.

 

Az online marketingben is érvényes aranyszabály, miszerint jó munkához idő kell. A szállodád sem egy nap alatt épült fel, nem igaz?

 

7. Kérdés: „Pontosan mikre is megy el a hirdetési költségvetésem?”

 

A hirdetésekre költött összegből pontosan mennyit is fordít a tanácsadó (vagy az iroda) a hirdetésekre, és mennyi ebből a kezelési költség? A tanácsadónak biztosítania kell egy pontos és átlátható lebontást arról, hogy a hirdetésekre fordított összegből mennyi az, amennyit fiókkezelési költségként számítanak fel.

 

Ez minden tanácsadónál vagy irodánál más – egyes helyeken a hirdetésre fordított összeg egy bizonyos százaléka lesz a kezelési költség, míg máshol egy fix összeg, és így tovább.

 

Valójában nem feltétlenül az a lényeg, hogy milyen árképzési módszerrel dolgozik az adott tanácsadó, hanem az, hogy ennek minden részletével tisztában légy.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!