Miből áll a szállodamarketing 2019-ben?

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Miből áll a szállodamarketing 2019-ben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miből áll a szállodamarketing 2019-ben?


2018/10/01
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

6 kérdés, és 6 szakértői válasz 2019 hotel marketing trendjeiről. Mit felejts el, és mit ne hagyj ki ezentúl szállodád marketing stratégiádból tapasztalataink és kutatásaink eredményei alapján a hotel marketing világából.

Miből áll a szállodamarketing 2019-ben?

2018-ban hatalmasat változott az online marketing világa. A két nagy óriás, a Facebook és a Google is csavart egyet az algoritmusán. Ami 2018 elején még sikeres stratégia lehetett, az 2019 elején már nem vezet sehova. Azon hoteleknél, ahol a Marketing Professzorokkal elkezdünk egy munkát, mindig az úgynevezett online marketing audittal kezdünk: kérdéseket teszünk fel ügyfeleink képviselőinek marketing kommunikációjukkal kapcsolatban. (Arról, hogy mi az a marketing audit részletesen ITT olvashatsz!)

 

Ilyen kérdésekből szedtük össze a legfontosabbakat, amit neked is fel kell tenned magadnak, ha egy hotel marketing kommunikációjáért vagy felelős. 
A nagy szállodaláncok hatalmas marketing költségvetéssel szállnak harcba a vendégekért. Ugyanakkor az online környezet lehetővé teszi a kisebb „játékosok” számára, hogy egy megfelelő módszerekből álló stratégia kialakításával kiegyenlíthessék az esélyeiket a szobafoglalásokért folytatott versenyben. A nagy hotelek sok olyan dologra nem figyelnek, melyekre ha Te hangsúlyt fektetsz, megelőzheted őket a vendégekért folyó versenyben. Ilyen például a keresőoptimalizálás és az erős, jó honlap. 

 

Következzen néhány jó tanács mindazoknak a kisebb szállodáknak, amelyek szeretnének 2019-ban is a mezőnyben maradni, és az élre törni! Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket!

 

Marketing konzultáció és audit

1.    Megtalálható rengeteg kapcsolódó kifejezésre weboldalad a Googleben? SEO trendek 2019

A nagy szállodák sokszor „nagyképűségből” vagy a merev szabályzások miatt nem foglalkoznak olyan eszközökkel, mint a SEO, a keresőoptimalizálás. Egy nagyvezér előírja valahol fent, hogy honlapjuk legyen csillivilli, legyenek rajta hatalmas nagy képek, és semmi szöveg. A nagy vezérig már nem jut fel az online marketing szakértő szava, mely azt kiáltja kétségbeesetten, hogy ezek mind szembe mennek azzal, amit a Google kér egy hatékony weboldaltól. Egy kis szállodának a rugalmasság a nagy előnye a nagyokkal szemben, ezt már bizonyára tapasztaltad az üzleti élet más területén is.

 

Használd ki tehát a marketingben is. Nem kell mindenben a nagy világmárkákat majmolni, nem feltétlenül azért tesznek valamit, mert az jó. Nézzük tehát, mi kell ahhoz, hogy keresőoptimalizált weboldalad legyen, azaz kihasználd azt az eszközt – a Google-t – ahonnan a legtöbb szobafoglalás és rendezvényhelyszín ajánlatkérés érkezik egy szállodába, ha az hatékony online marketing stratégia alapján dolgozik.

 

Hatékony, gyors, SEO barát weboldalad van?

Arról bizonyára már rég óta tudsz, hogy a keresőmotorok szemében egyre fontosabbá válik a webhelyek úgynevezett „mobilbarát” kialakítása. Hogy mennyire fontos is ez? A Google 2018-ban bevezette az úgynevezett „mobile-first” indexelést.

 

Ez röviden azt jelenti, hogy míg a Google eddig egy webhely asztali (számítógépes) verzióját kezelte elsőként, a mobilos verzió lett az elsődleges rangsorolási szempont. Azok a webhelyek, amelyek nem zárkóznak fel hamarosan ezekhez az elvárásokhoz, akár a rettegett „második találati oldalra” is átcsúszhatnak majd, ahol senki nem kattint majd rájuk.

 

A mobilra designolt webhelyeket a felhasználók is sokkal jobban kedvelik, mint azokat, amelyeknek nincs rendes mobilos verziójuk. Sokszor belefutottam már abba, hogy egy honlapkészítő cég azt állította weboldaláról, hogy az mobilbarát, azonban ez csak részben valósult meg. Elég megengedő eszköz a Google vizsgálati eszköze is, melyet ITT találsz, és az alapvető mobilos tulajdonságokat vizsgálhatod le vele. 

 

Fontos paraméter oldalad betöltődési sebessége is, melyet itt vizsgálhatsz meg! 

 

Fülelsz a felhasználók kereséseire? Hangalapú SEO 2019

A 2018-ban egyre több teret hódító hangalapú keresés különösen a szállodákat, és egyéb vendéglátási létesítményeket érinti majd. A trend nem elhanyagolható – a felnőttek 40%-a használja a hangalapú keresést napi legalább egy alkalommal, ez az arány pedig előreláthatólag egyre csak nőni fog majd.

 

Mi tehát a teendőd, ha szeretnél lépést tartani ezzel az új „őrülettel”? Szerencsére a hangalapú keresésre éppen úgy kell optimalizálni, mint a long tail keresésekre. Amennyiben tartalmaidban long tail kulcsszavakat (lényegében 3-nál több szóból álló kifejezéseket) is használsz, úgy azok nagyobb valószínűséggel jelennek majd meg, ha egy felhasználó beszédszerűen keres majd (és nem pedig kulcsszavasan).

 

Technikai SEO 

2018 augusztusa előtti SEO tudásodat gyakorlatilag a kukába dobhatod. 2 hónap kísérletezésbe, irodalmazásba telt a Marketing Professzorok keresőoptimalizáló részlegének, karöltve a Szent István Egyetem Marketing Intézetének hallgatóival, hogy rájöjjünk, mi változott. Saját szoftveres elemző programot írtunk, mely ellenőriz és javaslatot tesz minden információt vizsgálva arra, mi a jó, mi nem a SEO beállításokban egy-egy landing oldalon, vagy weboldalon. A technikai SEO persze csak megfelelő honlapmotoron fut jól, ehhez pedig egy alkalmas honlapkészítő partner kell. 


2.    Az elvárások dinamikusak – na és a tartalmaid?

A sikeres online szállodamarketing kulcsa az érdekes, izgalmas tartalmakban rejlik. Indíts blogot, és emeld ki rajta a szállodádban és annak környékén történő eseményeket. A lényeg, hogy az olvasók szórakoztatónak, és hasznosnak találják bejegyzéseidet. Lásd pl. ügyfelünknél az Oxigén Hotelnél megjelenő híreket is. 

 

Ne feledkezz meg a videókról sem – egy kép többet mond ezer szónál, egy videóban pedig másodpercenként 24 kép jelenik meg. Ezt nem érdemes tovább ragozni, ugye? Mutasd be a színfalak mögötti eseményeket szállodádban, számolj be a közeli rendezvényekről, mutasd be új szolgáltatásaidat, stb. A lényeg, hogy ezek a tartalmak értéket képviseljenek a nézők számára! Mi is elkezdtünk a turizmus területén videókat készíteni, vlogunkat ITT találjátok.

 

3.    Közösségi média marketing – még mindig megéri

A közösségi média felületek legnagyobbika a Facebook folyamatosan csökkenti az eléréseket. Sokan panaszkodnak arra, hogy a közösségi média marketing már szinte semmilyen konverziót nem hoz. Egyértelmű, hogy a keresőoptimalizálás, a SEO minden szobafoglalás és rendezvényhelyszín ajánlatkérés motorja, azonban ne hanyagold el a social media felületeket sem

 

Nem minden a Facebook. Használsz más médiumokat is?

A Facebooktól elfordulók hozzászoktak ahhoz, hogy közösségi média felületeket használjanak, így keresnek maguknak valami új felületet. A Pinterest, az  Instagram, sőt még a Snapchat is profitál az öregedő Facebookból. Attól függően, hogy melyik az a korosztály, amit megcélzol, készíthetsz magadnak másik közösségi oldalt. Tapasztalataink szerint a konverziók szempontjából a Pinterest a leghatékonyabb az alternatív eszközök közül. 

 

Kreatívan használod a Facebookot?

Az ajánlatok, csomagok posztolgatásának ideje régen lejárt, nem mész vele semmire. Ezeket maximum fizetett hirdetésekben érdemes futtatnod. A kreatív posztok, az aktuális képek, programok, valamint weboldalad kreatív cikkei hozhatnak eredményt számodra a Facebookon. 2,2 millió rajongónk van több oldalon keresztül a Facebookon, ezek tapasztalatai alapján vezetjük ügyfeleink oldalait, és azt tapasztaljuk, van még potenciál a Facebookban is, ha nem is annyi, mint régen volt. 

 

4.    Miért nem próbálod ki a fizetett hirdetéseket?

A vendéglátás és szabadidőiparra mindig is óriási verseny volt jellemző, ami az internet elterjedésével csak tovább fokozódott. Manapság bárki képviseltetheti szállodáját a weben, ezért egyre nehezebb kitűnni a tömegből.

 

Egy boutique szálloda számára néha az egyetlen lehetőség PPC (pay per click) hirdetésekhez folyamodnia (ahogy a nagyobb láncok is teszik). A PPC hirdetések segítségével szállodád neve (és a foglalásra mutató hivatkozásod) azonnal megjelenhet az utazásra kész, kereső felhasználók előtt, de a közösségi oldalakon is érdemes lehet fizetett taktikákhoz folyamodni. Különösen fontos ez az OTA rendszerek kikerülésénél. Van megoldás arra, ha nem akarsz a Bookingnak 15% jutalékot fizetni! Erre az egyik legjobb módszer, ha megelőződ őket a fizetett hirdetések között. 

 

5.    Visszacsalogatod az embereket szállodai látogatásuk után?

Az e-mail marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb módszer a meglévő és lehetséges ügyfelek költségbarát, személyre szabott elérésére. A siker kulcsa a megfelelő szegmentálás – ne küldd ugyan azt a marketing anyagot egy párnak, mint amit egy családnak. Ügyelj rá, hogy minden meglévő és leendő ügyfél személyre, vagy legalább ügyfélperszónára szabott ajánlatokat kapjon.

 

6.    Van hűségprogramod?

A hűségprogramok igazán kiemelkedő marketing trendnek ígérkeznek 2018-ban. Az ilyen kezdeményezések részletei természetesen szállodáról szállodára változnak majd, azonban az biztos, hogy a közösségi média és az email marketing lesz a két leghatékonyabb csatorna ezek népszerűsítésére. A hűségprogram is kiváló eszköz arra, hogy vendégeid ne az OTA rendszerekben, hanem közvetlenül nálad foglaljanak szobát. 

 

Látod már, mennyi mindenre kell odafigyelned ahelyett, hogy vaktában lövöldözöl az online eszközök között? Segítünk kialakítani hatékony online marketing stratégiádat, és az eddigieket is átvizsgáljuk! Kérd ajánlatunkat IDE kattintva!


 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

affiliate marketing

Az Affiliate Marketing  az internetes marketing egy olyan formája, amely során egy vagy több...

Helyi keresés

A keresőmarketing egyik feltörekvő és rohamosan növekedő eleme. A helyi keresés lehetővé...

Partnerhálózat

Egy olyan online hirdetési együttműködési rendszer, amely...

Vásárlási feltételek

Mit is jelentenek a vásárlási feltételek? A...

Marketing automatizálás

Olyan szoftvercsomagokkal végezhető marketing automatizálás, amelyek a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.