Ismerd meg a feketelista, azaz a Blacklist jelentését az online marketing szakszótárból!

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
fooldal > Szakszótár > Feketelista

Feketelista


Az internetszolgáltatók különleges listái, amelyekben olyan domain nevek, illetve email címek szerepelnek, amelyek feltehetően korábban levélszemetet (spam) terjesztettek. Az ilyen címekről származók emailek különleges bánásmódban részesülnek. Egyes esetekben sosem jutnak el a címzettig, máskor csak késleltetve, vagy egy külön levélszemétként megjelölt emailek számára fenntartott mappába, ahol a felhasználó megnyithatja azokat, ha szeretné.

 

Fontos elkerülni a feketelistát

 

Az email marketinggel foglalkozók számára kritikus fontosságú, hogy ne kerüljenek fel az ilyen feketelistákra. A felhasználók és a szolgáltatók által felállított levélszemétszűrők kikerülése már magában elég nehéz feladat, és még akkor is ritkán sikerül az üzenetek 50%-át elküldeni, ha a küldő fél nincs feketelistán.

 

Hogyan kerülheted el, hogy felkerülj a feketelistára?

 

A hogy elkerüld a feketelistákra való felkerülést, kizárólag olyan személyeknek küldj emailt, akik feliratkoztak email listádra, hogy új üzeneteket kaphassanak. A csoportosan kiküldött emailek még ilyen esetben sem mindig érik el a kívánt hatást, mert a legtöbb ember egyszerűen elfelejti, hogy feliratkozott egy email listára, és panaszkodni kezd a „levélszemét” miatt. Éppen ezért tanácsos egyértelműen feltüntetni, hogy az üzenet a címzett kérésére lett kiküldve, és felajánlani egy egyszerű leiratkozási lehetőséget minden ilyen email alján.

 

Az automata válaszküldő szolgáltató gondos kiválasztása többek között ezért is fontos. Legtöbbjük remek szolgáltatásokat kínál, de érdemes előre tájékozódni, hogy nem-e szerepel a szolgáltató valamilyen feketelistán.

Online marketing

Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Run of Site

A Run of Site szerződések azt jelentik, hogy egy reklámcsík (banner) vagy...

Partner hivatkozás eltérítése

Egy olyan módszer, amelynek célja a partner közvetítői...

Rang

Más néven pozíció. Azt befolyásolja, hogy egy weboldal vagy aloldal milyen pozícióban jelenik...

Webhelytérkép

Mi az a webhelytérkép? A webhelytérkép egy webhely...

Bing Kereskedőközpont (Bing Merchant Center)

Mi az a Bing Kereskedőközpont (Bing Merchant Center)?  Ez az eszköz segít az üzlet- és...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.