A cikk, azaz az Article kifejezés jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
fooldal > Szakszótár > Cikk

Cikk


Az internetes marketing világában a cikk egy weboldalon vagy cikkgyűjtő oldalon közzétett szöveges tartalom, amely egy bizonyos témában íródott. Ahhoz, hogy egy dokumentum cikknek minősüljön, 300 és 1000 közötti szót kell tartalmazzon. Az ennél több szót tartalmazó dokumentumokat már jelentéssekként szokás kezelni, míg az 5 000-nél több szóval rendelkezők már inkább az ebook kategóriába tartoznak.

 

Miért hozzunk létre cikkeket?

 

Egy weboldalát hirdetni kívánó webmester két főbb célból helyezhet el cikkeket azon:

 

  • Az egyik cél a weboldal olyan tartalmakkal való feltöltése, amelyeket a látogatók értékesnek, informatívnak vagy szórakoztatónak találhatnak, ezzel megtartva figyelmüket és arra késztetni őket, hogy az oldalon maradjanak. Emellett egy cikknek (jobb esetben) tartalmaznia kell a tartalomhoz kapcsolódó kulcsszavakat, a keresőmotorok által előnyösnek tartott mennyiségben.

 

  • Nem csak saját oldalán, hanem más weboldalakon illetve úgynevezett cikkgyűjtő oldalon is elhelyezheti ezeket a tartalmakat. Az ilyen külső oldalakon megjelenített cikkek végén általában egy kis információs mező található, ahol a szerző néhány mondatban bemutatkozhat, és egy hivatkozást helyezhet el saját weboldalára.
     

A 300-1000 szó vitatott terjedelem, de gyakran az ennél rövidebb vagy hosszabb cikkeket nem fogadják el a külső oldalak. 

 

Cikkek más oldalakon


A más oldalakon elhelyezett cikkek a saját weboldalforgalom fellendítésének kiváló eszközei. Az ilyen cikkek azonban nem csak azt teszik lehetővé, hogy az olvasók rákattintsanak a bemutatkozásban szereplő hivatkozásra. Ha egy szerző cikke egy külső weboldalon is megjelenik, az egyértelmű jel az olvasók és a keresőmotorok számára is, hogy a szerző minden bizonnyal hiteles forrást képvisel az adott témában. Ezzel a link népszerűség is nő, ami egy fontos rangsoroló szempont a keresőmotorok számára a relevancia megállapításához. Amikor egy weboldalra sok külső hivatkozás mutat, akkor a keresőmotorok fontosnak, relevánsnak tekintik azt, és jobb rangsorolással jutalmazzák.

 

Éppen ezért a cikkek fontos marketing eszközök a hirdetők számára.

 

De hogyan tehetsz szert cikkekre?

 

  • A legegyértelműbb módszer természetesen saját cikket írni. A legtöbben nem tartják magukat tehetséges cikkíróknak, habár ez a feladat sok esetben lényegesen egyszerűbb, mint a többség gondolná.
  • Egy másik lehetőség cikkírót alkalmazni, aki megírja a cikkeket helyetted. Ilyen esetben bizonyosodj meg róla, hogy a szerződésben szerepel a cikkek külső oldalakon való elhelyezésének lehetősége, és a saját linkek elhelyezése ezekben.
  • Szétnézhetsz a különböző cikkgyűjtő oldalakon, ahonnan cikkeket szerezhetsz saját weboldaladra. A legtöbb szerző szívesen kínálja fel cikkeit azzal a feltétellel, hogy az általuk elhelyezett saját hivatkozásuk benne kell maradjon a szövegben.



    Ha szeretnéd megtudni, hogyan írhatsz SEO barát tartalmakat, akkor nézd meg ide kattintva
Online marketing

Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Black Hat SEO - Fekete Kalapos SEO

Mi az a Black Hat SEO? A Black Hat SEO vagy furcsa magyar fordításban a Fekete Kalapos SEO (nem...

Adatkezelés

Mit is jelent az adatkezelés? Az adatkezelés az adatok begyűjtésének, feljegyzésének és...

SEO

Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan viszonyul a...

Forgalomcsere

Online forgalomcsere   Az online forgalom cseréje, amelyben a két fél ellátogat egymás...

Linkérték

Egy SEO-ban használt kifejezés, ami az egyik oldalról linkek által...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.